Siirry sisältöön
Uusimaa

Kevään 2025 muistilista mainostajalle

Artikkelin kuva

Näin mainostaja voi hyödyntää kevätsesongin

Kevät ja kesä virkistävät ja laittavat kuluttajat liikkeelle. Kokosimme mainostajalle pienen muistilistan siitä, miksi ja mihin mainostajan on hyvä valmistautua kevään sesongin alkaessa. Hyödynnä myös mediaympäristöjen vahvuudet: mikä vaikutus on myönteisellä suhtautumisella mainontaan eri medioissa huomioarvon osalta?

Huhtikuu aloittaa uuden sesongin ja herättää kuluttajien uinuvat tarpeet

Huhtikuun kaksi ensimmäistä viikkoa ovat kunta- ja aluevaalien täyteisiä mediassa. Digitaalisen ulkomainonnan infran osalta tämä tarkoittaa sitä, että mainospaikat täyttyvät juuri nyt nopeasti, joten kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä, jos haluaa tavoittaa kevään sesongissa kohderyhmänsä.

Digitaalisissa uutismedioissamme kävijämäärät kasvavat, kun ihmiset tutustuvat ehdokkaisiin ja tekevät vaalikoneita. Digitaaliset uutismediamme tavoittavat vahvasti, kunhan mainostajana muistat olla ajoissa liikkeellä ja varata oman paikkasi vaikuttaa!

Heti vaalisesongin päätyttyä onkin vain vajaa viikko aikaa pääsiäiseen. Pääsiäinen on tänä vuonna myöhään, tarjoten monelle mökkeilijöille, pihan tai parvekkeen omistajille oivan ajankohdan kauden aloitukseen. Puutarhakauden aloitus näkyy etelässä jo nyt, kun lumet sulavat kovaa vauhtia.

Huhtikuussa viimeistään ainakin etelässä vaihdetaan renkaita, autoja huolletaan sekä koteja, parvekkeita, pihoja ja mökkejä kunnostetaan kesäkuntoon.

Välissä tietenkin hengähdetään pääsiäisen pyhinä ja ennen pääsiäistä myös mietitään kotimaan matkailun kohteita, uuden harrastuksen aloittamista ja itsensä kehittämistä, kuten uuden harrastuksen aloittamista.

Sesongin vaihtuessa myös harrastukset vaihtuvat ja erilaisia hankintoja pitää päivittää tai korjata.

Sesongin vaihtuessa ihmisten erilaiset, uinuvat tarpeet heräävät eloon, ja mainostajan on tärkeä olla muistuttamassa olemassaolostaan sekä inspiroimassa juuri silloin, kun sesonki sekä tarpeet nousevat ihmisten mieliin.

Toukokuun juhlasesonki tuo inspiraatiota ja iloa

Pian pääsiäisen jälkeen on tänä vuonna jo vappu ja toukokuu.

Toukokuun alku on yhtä juhlaa, ja minkä oivan sesongin se tarjoaa erilaisille ravintoloille, lähimatkailulle, vaatekaapin päivitykselle ja erilaisten lähiherkkujen mainostamiselle.

Toukokuun loppua kohden siirrytään valmistujaisiin ja kohti kesän juhlia.

Ulkomainontaan suhtaudutaan myönteisesti

Myönteinen suhtautuminen mainosympäristöön lisää mahdollisuutta tulla huomatuksi ja inspiroida kohderyhmääsi.

Kansallisen mediatutkimuksen 2024 mukaan (”Suhtautuu mainontaan erittäin myönteisesti tai melko myönteisesti”):

  • sukupolvesta Gen X eli 45-60-vuotiaista 72 % suhtautuu ulkomainontaan myönteisesti
  • milleniaaleista eli 29-44-vuotiaista 74 % suhtautuu ulkomainontaan myönteisesti.

Ihmisten iloinen mieli yhdistettynä mediaan, jossa mainontaan suhtaudutaan myönteisesti on omiaan lisäämään korkeaa huomioarvoa.

Meks tarjoaa laadukkaat ulkomainonnan ratkaisut. Hyödynnä tavoittava bussimedia ja digisuurtaulut vilkkaasti liikennöityjen väylien varrella.


Kun haluat tietää lisää, autan mielelläni:

Nea Barman
Digitaalinen ulkomainonta, asiantuntija
+358 40 514 6539 | nea.barman@media.fi

Ajankohtaista

Nämä saattaisivat kiinnostaa sinua