Siirry sisältöön
Vaalit

Vaalimainonnan loppukiri – hyödynnä nämä viime hetken vinkit

Ehdokas – mietitkö, että onko liian myöhäistä mainostaa? Ei todellakaan ole! Itse asiassa nyt on juuri oikea hetki näkyä, sillä äänestyspäätöksiä muodostetaan parhaillaan. Poimi tästä muutamat vinkkimme siihen, miten otat näyttävän vaalikampanjan loppukirin!

Pysy äänestäjien mielessä viime hetkille asti

Moni äänestäjä havahtuu pohtimaan omaa ehdokastaan vasta aivan vaalipäivän kynnyksellä. Siksi mainontaa kannattaa ajoittaa kiihtyvällä tahdilla kohti loppuhuipennusta, eli ennakkoäänestyksen käynnistymistä ja varsinaista vaalipäivää. Usein tärkeimmät mainokset ovat ne, joihin äänestäjät törmäävät viime hetkillä.

Äänestäjien mielissä pysymiseen auttaa se, että kasvosi ja nimesi näkyvät useissa eri kanavissa samanaikaisesti. Esimerkiksi bussinäytöillä ja kadunvarsien digisuurtauluilla. Viime hetken tehokkaita mainospaikkoja ovat myös printtilehtiemme sivut.

Anna selkeä viesti itsellesi tärkeimmistä aiheista

Äänestäjät kaipaavat äänestyspäätöksensä tueksi vahvistusta siitä, että ehdokas jakaa itselle tärkeimmissä aiheissa samat arvot ja näkemykset. Tämä kannattaa huomioida myös mainonnassa! Valitse mainospakettiisi myös sellaisia mainosmuotoja, joiden avulla voit kertoa ajatuksistasi laajemmin, kuin vain muutamalla perinteiseen vaalimainokseen mahtuvalla sanalla.

Natiiviartikkeli on erinomainen mainosmuoto, jossa pääset kertomaan ajatuksiasi artikkelin muodossa. Meksin tuottajat kirjoittavat tekstin haastattelun pohjalta, joten sinun ei itse tarvitse huolehtia artikkelin kirjoittamisesta.

Uutiset ja vaalikoneet kiinnostavat omaa ehdokasta etsiviä äänestäjiä

Sanomalehdet, niin digitaaliset kuin painetut, ovat ylivoimaisesti tärkein tietolähde, josta äänestäjät hakevat tietoa äänestyspäätöksensä tueksi. Vaalikoneet puolestaan koetaan tärkeinä apuvälineinä ehdokasvalinnassa, ja niitä käytetäänkin paljon ehdokkaan ja äänestäjän näkemysten vertailuun.

Siksi ehdokkaan kannattaakin olla läsnä ja näkyvillä juuri niissä kanavissa, joita äänestyspäätöstään pohtivat ihmiset viettävät aikaansa. Uutismediassa mainostamiseen liittyy myös muita hyviä puolia: uutismedia koetaan turvalliseksi ja luotettavaksi ympäristöksi, ja nämä piirteet liitetään myös uutismediassa nähtävään mainontaan.

Jätä kampanjasuunnittelu Meksin ammattilaisten hoitoon

Jätä kampanjoidesi suunnittelu Meksin ammattilaisten huoleksi. Me autamme kaikissa kampanjasi vaiheissa: mainospaikkojen ja -kanavien valinnassa, mainosten suunnittelussa ja valmistamisessa. Lisäksi toimitamme valmiit aineistot valittuihin kanaviin.

Ota meihin yhteyttä – tehdään yhdessä näyttävä vaalimainonnan loppukiri!