
Valovoimainen vaali- ja avainasiakaspäällikkömme Heidi Alasjärvi jatkaa tänään #memeksiläiset sarjaa!
📣 Milloin Meks-tarinasi alkoi?
Aloitin vuonna 2020 mediamyyjänä Hyvinkää-Riihimäki alueella. Etenin avainasiakaspäälliköksi, ja nyt toiminta-alueeni ja asiakaskunta on ympäri Suomen.
📣 Miksi Meks: mikä työmahdollisuudessa kiinnosti?
Siirryin Meksiin kaupan alalta. Siellä näin mainonnan vaikutuksen tuotteissa ja palveluissa, ja halusin päästä auttamaan ja kasvattamaan asiakkaiden myyntiä mainonnan avulla. Työ Meksillä on sosiaalista, pääsen työskentelemään erilaisten yritysten ja organisaatioiden kanssa.
📣 Mitä sinulla on työpöydälläsi juuri nyt?
Työpöydältäni on tällä hetkellä asiakkuuksien lisäksi kevään kunnallis- ja aluevaaleihin liittyviä asioita, sillä toimin Meksin vaalipäällikkönä.
📣 Mikä on ollut mieleenpainuvin asiakaspalaute?
Suurena suklaan ystävänä mieleenpainuvin asiakaspalaute on asiakkaalta saamani suklaalevy, johon oli painettu Kiitos Heidi. Asiakas halusi kiittää sujuvasta yhteistyöstä, ja tämän muistan aina😊.
📣 Mikä motivoi?
Minua motivoi haasteet ja ratkaisut. Tässä työssä pääsee tekemään ratkaisukeskeistä myyntiä. Asiakkaan markkinoinnin onnistuminen innostaa.
📣 Vinkkisi Meks-mainostajalle?
Hyvin suunniteltu markkinointistrategia auttaa erottautumaan kilpailijoista. On tärkeää tavoittaa asiakkaat oikea-aikaisesti ja siellä, missä he liikkuvat. Asiakkaiden mediapäivä on monipuolinen: aamulla luetaan sanomalehti ja selataan uutiset verkosta, sitten lähdetään bussilla tai autolla liikenteeseen. Jo päivän alkupuolella moni eri mediakanava on tavoittanut kuluttajan.
Toisto on markkinoinnissa tärkeää. Jotta yrityksesi jää asiakkaan mieleen, siihen täytyy törmätä useammin kuin kerran. Mainonnan teho kasvaa, mitä enemmän medioita on markkinointiratkaisuissa mukana. Monikanavaisuus lisää tunnettuutta, aktivoi kohderyhmiä toimimaan ja luo positiivista mielikuvaa.
📣 Mikä on suosikkisi mediakanavista ja miksi?
Valitsen suosikkini asiakkaan mukaan, riippuen siitä, mitä kohderyhmiä halutaan tavoittaa. Kaikki kanavat ovat yhtä tärkeitä, mutta jos yksi suosikki pitää valita, niin valitsen digisuurtaulut ja pystydigit. Meksin ulkomainonnan infra kasvaa huimaa vauhtia, ja siinä saa itsekin oppia uutta.