
Lappeenrannan myyntitykkimme, avainasiakaspäällikkö Eetu Partanen syttyy, kun pääsee tapaamaan asiakkaita. Päästetään Eetu ääneen Me meksiläiset sarjan kysymysten muodossa!
📣 Milloin Meks-tarinasi alkoi?
Meks-tarinani alkoi kesäkuussa 2022, kun tulin silloiseen Kaakon Viestintään, nykyiseen Savon-Karjalan Mediaan töihin.
📣 Miks Meks: mikä työmahdollisuudessa kiinnosti?
Olin aikaisemmin 14 vuotta autoalalla automyynnin tehtävissä ja kaipasin vaihtelua asiakaskohtaamisiin, sillä kyllähän palvelualalla parasta on asiakkaat. Myymälässä sitä vaan odotin ja odotin asiakasta, jos oli hiljaista. Nykyisessä roolissa pystyn omalla aktiivisuudella vaikuttamaan asiakaskohtaamisten määrään. Toki media-ala on muutenkin mielenkiintoinen ja mahdollisuuksia täynnä.
📣 Mitä sinulla on työpöydälläsi juuri nyt?
Mainostajat alkavat näin kesälomien jälkeen heräillä mainosasioihin ja syksyn mainoskampanjoiden suunnittelu on tällä hetkellä tapetilla. Ykkösprioriteettina tällä hetkellä on Etelä-Saimaan 140-v. juhlalehden mainoskumppanuuksien rakentaminen.
📣 Mikä on ollut mieleenpainuvin asiakaspalaute?
Yksi mieleenpainuvin asiakaskohtaaminen oli, kun olin asiakkaan luona vierailulla liittyen heidän järjestymiensä erämessujen mainosasioihin. Jostain asiakas sai idean, että minun pitäisi päästä kokeilemaan heidän ampumarataansa – niin siinä sitten töiden ohella ammuttiin ja lähtiessä sain vielä firman pakastimesta muovipussillisen riistaa mukaan. Tämä oli kyllä mieleenpainuva asiakastapaaminen!
📣 Mikä motivoi?
Minua motivoi onnistuneet asiakaskohtaamiset ja toki annettuihin tavoitteisiin pääsy.
📣 Vinkkisi Meks-mainostajalle?
Pikavoittoja ei ole. Pitkäjänteinen ja hyvin suunniteltu sekä toteutettu markkinointi on pitkässä juoksussa aina parempi, kuin hetken mielijohteesta tehdyt päätökset. Monikanavaisella mainonnalla tavoitat monipuolisesti eri sukupolven edustajat. Jos tarvitset apua paikalliseen tai valtakunnalliseen näkyvyyteen, olen mielelläni avuksi!
📣 Onko sinulla joku tietty tuote meidän mediavalikoimassamme, joka on ehdoton suosikkisi? Jos on tai ei ole, niin miksi?
Ehdoton suosikkini on digimainonta. Se ei sido lukijaa tiettyyn aikaan tai paikkaan ja lisäksi digimainonnassa asiakas voi itse vaikuttaa tavoittavuuteen. Digimainonnassa on paljon mahdollisuuksia monipuolisten mainosvaihtoehtojen muodossa.