Uutismediassa paikallisuus on mainostajalle ohittamaton arvo, sillä 85 prosenttia lukijoistamme suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita. Mediakonserni Keskisuomalaisella on 90 aidosti paikallista uutismediaa, joilla tavoitat loppuvuoden juhlapyhiin valmistautuvat suomalaiset. Printti- ja digilehtemme ovat taktisia medioita, joissa mainoksesi näkyy uskottavissa ja luotettavissa paikallisesti vahvoissa uutismedioissa, jotka tutkitusti aktivoivat kuluttajaa ja luovat kysyntää.
Taattu tavoittavuus painettuna ja diginä
Uutismediaa luetaan! Sanoma- ja kaupunkilehdet ovat vahvoja ja monipuolisesti tavoittavia medioita – painettuna ja diginä. Kansallisen mediatutkimuksen 2022 (KMT 2022) mukaan suomalaisista lähes jokainen, 92 %, lukee sanoma-, kaupunki- tai iltapäivälehtiä viikoittain eri lukuvälineillä. Painettuna niitä lukee viikoittain 60 % ja digitaalisena 78 % vastaajista.
Tavoitat helposti eri-ikäisiä
Vahvojen alueellisten uutismedioidemme painetut- ja digilehdet täydentävät hyvin toisiaan ja tavoitat niillä eri-ikäisiä lukijoita. Digilehdessä tavoitat kuluttajat helposti tutussa ja luotettavassa verkkoympäristössä, jossa mainokseksi on osa paikallista, lukijalle tuttua uutisvirtaa. Kun otat printin kumppaniksi paikallisen digin, voit lisätä tavoittavuuttasi jopa 40 %. Kännykässä kulkee kätevästi mukana myös digilehti mainoksineen!
Tavoitat mainontaan positiivisesti suhtautuvia
Eri mediaryhmistä printtimainontaan suhtaudutaan myönteisimmin. Mainontaan painetussa sanomalehdessä suhtautui positiivisesti 77 % sekä ilmaisjakelu- ja noutopistelehdissä 83 % vastaajista. Uutismediassa mainokset mainokset ovat lukijoiden odottamia ja ne koetaan osaksi lehden sisältöä. Myönteinen suhtautuminen mainontaan lisää mainoksesi huomioarvoa.
Aktivoit ja luot kysyntää – kauppa on tutkitusti paikallista
Uutismediat tutkitusti aktivoivat kuluttajaa ja luovat kysyntää. Tietoa ostopaikan valintaan ja ostopäätöksen tueksi saa 58 % lukijoista ja 60 % saa ideoita arjen hankintoihin, ostoksille lähtemiseen sekä erilaisiin vapaa-ajan aktiviteetteihin. Kauppa on paikallista, kuten lukijammekin! Tutkimuksen mukaan 85 % lukijoista suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita. Kun haluat tavoittaa läheltä, suosi paikallisia uutismedioita.
Luotettava mediaympäristö heijastuu positiivisesti brändiin
Sanomalehdessä viestit tutkitusti luotettavassa mediaympäristössä, se heijastuu positiivisesti brändiisi. KMT 2022 tutkimuksen mukaan: 94 % vastaajista luottaa sanomalehdistä saatuun tietoon kotimaan ja maailman tapahtumista. Vastaajista 89 % on sitä mieltä, että sanomalehdet kokoavat yhteen tärkeimmät uutiset ja puheenaiheet. Lisäksi 93 % vastaajista kokee sanomalehden paikallisten asioiden ja tapahtumien tiedonlähteeksi. Uutismedia ja paikallisuus ovat mainostajalle vahva yhdistelmä!
Varaa juhlapyhien näkyvyys ajoissa!
Olipa tarpeesi valtakunnallinen tai alueellinen, autamme löytämään tavoitteisiisi sopivat markkinointiratkaisut. Uutismediaverkostollamme tavoitat suomalaiset! Huomioi kuitenkin, että juhlapyhät saattavat vaikuttaa joidenkin lehtiemme julkaisupäiviin ja aineistoaikatauluihin. Kysy tarjous juhlapyhien mainontaan heti, sillä parhaat paikat vartaan ajoissa!
Saat meiltä printti- ja diginäkyvyyden valitsemiisi medioihin ja kaikki markkinoinnin palvelut ketterästi yhdellä kontaktilla. Teemme tarjouksen ripeästi!
Tutustu Mediakonserni Keskisuomalaisen sanoma- ja kaupunkilehtien juhlapyhien 2023 ilmestymispäiviin ja aineistoaikatauluihin
Pyhäinpäivä Itsenäisyyspäivä Joulu Vuodenvaihde