Aineiston toimituksen yhteydessä ilmoita seuraavat tiedot:
Valmiin aineiston julkaisukelpoisuuden tarkistamisesta veloitamme tarkistusmaksun, joka on 5 €. Tarkistusmaksu on materiaalikohtainen.
Katso aineistoaikataulut ja -osoitteet
Katso display -hinnat
Kaikkien aineistojen ja mahdollisten seurantapikseleiden tulee olla HTTPS-yhteensopivia. Mainokset sijoitetaan paikoilleen viimeistään kampanjan ensimmäisenä päivänä kello 10.00 mennessä.
Aineiston myöhästyminen: Jos verkkoaineistoa ei ole toimitettu määräaikaan mennessä oikeassa muodossa tai se on vahingoittunut / toimimaton tai sisältö ei ole julkaisuvaatimusten mukainen, niin tällöin Mediatalo Keskisuomalainen ei takaa, että mainos voidaan julkaista haluttuna ajankohtana. Jos verkon kampanja-aineisto toimitetaan myöhässä, voi myöhästyminen tai toimimattomuus aiheuttaa sen, ettei kampanja voi alkaa haluttuna ajankohtana ja kampanjasta ei saada kerättyä kampanjaraporttia. Lisäksi vähennetään kampanjan näyttöjä myöhästymisen suhteessa (laskutus silti 100%).
Verkkoaineiston vaihtaminen: Kampanjaa varattaessa on ilmoitettava, montako mainosta kampanjaan tulee ja miten niitä halutaan vaihdettavan. Kampanja-aikana aineiston voi halutessaan vaihtaa kerran per mainospaikka per kampanja-aika. Vaihtoaineiston toimitus on aineistoaikataulun mukainen. Useammasta mainoksen vaihdosta laskutamme tuntiveloituksen mukaisesti, samoin kuin yllättävistä kampanjan aikana tapahtuvista vaihdoista. Veloitus minimissään 40 euroa (+alv).
Paraati 980x400, 300x300 px
Maksiparaati 980x552, 300x600 px
Paraatikaruselli 980x250, 300x250 px
Pystyparaati 300x600 px
Digikokosivu 620x891, 300x431/300x600 px
Panorama 980x120, 300x150 px
Boksipaketti 300x250 px
Tuplaboksi 468x600, 300x431 px
Jättiboksi 468x400, 300x300 px
Boksikuutio 300x250, 300x300 px
Jättiboksikuutio 468x400, 300x300 px
Tarra 300x200, 300x300 px
Tikkeri 1600x45, 300x150 px
Avaussivun hallinta 600x700 px
* Kuvatiedostojen tulee olla jpg, jpeg, gif tai png ‐muodossa
Noudatamme ohjeistuksissa IAB Finlandin verkkomainonnan standardeja. Hintoihin lisätään voimassa oleva alv. Kilotavurajat ovat ehdottomia emmekä valitettavasti voi niissä joustaa. Kilotavurajoja ei voi kiertää käyttämällä loadereita tai kolmannen osapuolen tagia. Kaikkien aineistojen ja mahdollisten seurantapikseleiden tulee olla HTTPS-yhteensopivia.
HTML5-aineistoista huomioitavaa Ensilatauksen tulee olla mahdollisemman pieni, ja olisi hyvä välttää turhien requestien määrää. Ensilatauksen jälkeen tapahtuvia latauksia olisi syytä välttää. Mikäli se on mainoksen kannalta välttämätöntä, voi jälkilataus olla kilotavurajoiltaan maksimissaan saman suuruinen kuin ensilataus. Lue lisää IAB:n HTML5-aineistojen ohjeista
Lataa tästä HTML5 -aineisto-ohje Google AdManageriin.
• Mainoksen yläreunassa on valmiina sulje-painike.
• Tikkeri on selainikkunan alalaidassa näkyvä nauhamainen mainosmuoto, joka pysyy paikallaan sivua selailtaessa. • Desktop‐toteutuksessa on itsessään mukana sulje–painike eli mainokseen ei painiketta tarvitse erikseen tehdä. • Ota huomioon toteutuksessa, että kapeilla näytöillä suuri osa tikkeristä jää piiloon. Sijoita ydinviestit mainosalueelle vasempaan reunaan (mainosala 980 x 45 px) ja täytä taustavärillä loput tikkeristä. Myös symmetrisyys toimii hyvin.
Mobiilin rich media -ratkaisut näkyvät iOS- ja Android-laitteissa sekä osassa Windows-laitteita. Mainokset kohdennetaan niin, että ne näkyvät vain laitteilla, joilla ne toimivat oikein. Katso esimerkkitoteutuksia täältä
Rich Media -mainokset ja videomainokset voit toteuttaa mm. Adformin studio-työkalun avulla.
Paraatikaruselli koostuu seuraavista osista:
Videotuotteet ovat outstream-videoratkaisut: vertikaali- eli pystyvideo ja yläpaikan vaakavideo sekä in-banner-videot (näiden aineisto-ohje alempana). Ensin mainitut ovat videomainoksia, jossa mp4-tiedosto sisältää koko aineiston eikä banneri sisällä muita elementtejä.
Aineisto-ohje: • tiedostomuoto: mp4 • pituus: max 30 sekuntia, suositus 5–10 sekuntia • tiedostokoko: 4 mt • kuvasuhde: 16:9 tai 9:16 • tarvitaan url, johon ohjaus mainosta klikatessa
Yleisimmin in-banner-aineistona käytetään kuvabannerin ja videon yhdistelmää. Video voi täyttää myös koko mainospaikan. In-banner-videopaketteja ovat videoparaatipaketti, jättiboksivideopaketti ja boksivideopaketti.
Aineiston valmistamisessa voit hyödyntää Adformin Studiota aineiston valmistukseen. Adformin työkalun ohjeet täältä.
Huomaa, että valmiin aineiston yhteenlaskettu koko ei saa ylittää 4 mt kokoa. Toimita valmis aineisto Adformin zipinä.
Tietokoneella
Mobiili
Desktop
Desktop ja mobiili
Natiiviartikkeleiden ulkoasu on samankaltainen kuin journalistiemme toimittamissa jutuissa ja julkaisussa käytetään samaa järjestelmää. Julkisen sanan neuvoston ohjeistuksen mukaan maksettu sisältö tulee erottaa journalistisesta sisällöstä, maksetun sisällön erottaa ”Mainos”-tunnisteesta.
Aineistot pitää toimittaa vähintään 4 arkipäivää ennen kampanjan alkamista poikkeuksellisesti osoitteeseen adops@media.fi. Tulet ennen julkaisua saamaan vedoksen valmiista diginatiivista, joten muistathan vastata viestiin.
Natiiviartikkeli
Etelä-Saimaa, Etelä-Suomen Sanomat, Itä-Häme, Itä-Savo, Kouvolan Sanomat, Kymen Sanomat, Länsi-Savo, Uutisvuoksi, Aamuposti, Helsingin Uutiset, Keski-Uusimaa, Loviisan Sanomat, Länsiväylä, Länsi-Uusimaa, Nurmijärven Uutiset, Mäntsälän Uutiset, Sipoon Sanomat, Tamperelainen, Uusimaa, Vantaan Sanomat, Vihdin Uutiset, Keskisuomalainen, Iisalmen Sanomat, Warkauden Lehti ja Savon Sanomat
Videomainos
Monisivuinen esitemainos:
Aineisto-ohjeet:
https://help.richie.fi/article/42-rich-media-valmisratkaisut
Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.