Cxense Display

Monipuolinen data ohjaa reaaliaikaisesti mainontaasi tavoitteisiin

Maailmalla iso osuus digitaalisesta mainonnasta on jo ohjelmallisesti ostettua. Ohjelmallinen ostaminen (programmatic buying) tarkoittaa digimainonnan ostamista ja myymistä ohjelmistoratkaisujen ja järjestelmien avulla. Ostamisessa hyödynnetään automaatiota.

Se tarkoittaa myös mainonnan ostamista suoraan esimerkiksi Google Adwords- tai Facebook-järjestelmistä.

ohjelmallinen_pallo

Voit kasvattaa ja kohdistaa
budjettiasi tulosten mukaan.

Tehosta mainontaasi merkittävästi

Mainontaa ostetaan reaaliajassa.

Ostamisessa hyödynnetään dataa.

Ostaja ja myyjä käyvät kauppaa mainospörssissä.

Kohdentaminen tehdään käyttämällä omaa, kumppanin tai ostettua dataa.

Mainontaa voidaan optimoida mainoskampanjan aikana.

Mainosmuotoja ja -materiaalejien toimivuutta voidaan testata.

Kampanjabudjettia voidaan muokata kampanjan aikana.

Kampanjabudjetillasi ei ole minimivaatimuksia.

Ohjelmallisen ostamisen
esimerkkejä

________

Avoin huutokauppa

Ohjelmallinen ostaminen toimii RTB-teknologian (Real-Time bidding) avulla. Tällä tarkoitetaan mainosinventaarin ostamista reaaliaikaisesta huutokaupasta.

Meksin ohjelmallisen kaupankäynnin toteutuskumppanina toimii Relevant Digital Oy.
Relevant Programmatic -palvelun avulla mainosnäyttöinventaarimme on ostettavissa avoimesta huutokaupasta esimerkiksi Rubicon SSP -,
Improve Digital SSP - ja Googlen AdX SSP "Sell Side Platform”- järjestelmistä.

Suljetun huutokaupan ehdot eli diilit

Suljetussa huutokaupassa mainosnäyttökauppa tehdään reaaliaikaisesti erikseen sovittujen ehtojen mukaisesti. Tässä käytetään Deal ID -toiminnallisuutta. Kyseinen Deal ID -koodi on uniikki ja yhdistää myyjän ja ostajan ennalta sovittujen ehtojen mukaisesti.

Mikäli käytät paljon ohjelmallista mainontaa, kannattaa ottaa yhteyttä myyntiimme ja neuvotella erikseen diilit myyjiemme kanssa. Sillä mitä suurempi budjetti tai volyymi, sitä parempi diili!

Relevant Audience -datakauppa

Meks on mukana Relevant Audience -datan kaupallistamispalvelussa, joka yhdistää datan tarjoajat ja ostajat. Palvelu tarjoaa datan ostajille ratkaisukeskeistä palvelua sekä monipuolisia kohderyhmäsegmenttejä mainonnan kohdentamiseen. Haluamme olla edelläkävijöitä datan kaupallistamisen rintamalla ja ratkaista mainostajien tarpeita myös yleisödataa hyödyntäen. 62 lehden ja sähköisen median tuoteperheemme antaa hyviä työkaluja digitaalisen mainonnan kohdennettavuuden ja toimivuuden kehittämiseen.

Datan ostaminen on palvelussa helppoa ostoteknologiasta riippumatta. Mediatalo Keskisuomalaisen lisäksi palvelun datatarjoajiksi ovat lähteneet myös muun muassa Foreca, Bauer Media, Duunitori ja Fonecta.

Löydät valikoiman segmenteistä Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja DoubleClickin Bid Managerista Relevant Audiencen alta.

Kiinnostuitko?
Kerromme mielellämme lisää!

0400 133 959
meks@media.fi