Siirry sisältöön
B2B Insights

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

Jutta Utriainen

Artikkelin kuva

Syyskuun alkupuolella julkaistu maailmanlaajuinen Kantar Media Reactions -tutkimusmateriaalin havainnot tukevat Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava Meksin kattavaan mediavalikoimaa.

Digitaalinen ulkomainonta noussut markkinoijien suosituimmaksi mediaksi

  • Markkinointipanostukset kasvussa.

Mainostajia todennäköisesti houkuttelee digitaalisen ulkomainonnan ominaisuudet – ohittamaton huomio, interaktiivisuus, reaaliaikaisuus, mainosympäristön erottuvuus ja luotettavuus.

Sanomalehdet edelleen mediavalinnoissa mukana

  • Sanomalehdet ovat kuluttajien neljänneksi suosituin mediavalinta
  • Offline media (eli perinteiset, yksisuuntaiset mediakanavat, kuten printti) on edelleen yleisestikin kuluttajien eniten suosima media
  • Markkinoinnin monikanavaiset ratkaisut toimivat ja tavoittavat parhaiten – online eli vuorovaikutteisten, digitaalisten ja offline medioiden yhdistelmä puoltaa paikkaansa markkinoijien mediastrategioissa.

Myös omissa monikanavaisen mainonnan tutkimuksissamme monikanavaisen mainonnan vahvuus näkyy: kuluttajan aktivoituminen jopa kolmikertaistuu silloin, kun mainonta on nähty useammassa kuin yhdessä kanavassa.

Kuluttajat suhtautuvat mainontaan positiivisemmin kuin aiemmin

  • Uudet mainosformaatit ovat yleistyneet nopeasti, ja kuluttajat ovat tottuneet mainontaan.

Lähde: Kantar Media Reactions 2024