Syyskuun alkupuolella julkaistu maailmanlaajuinen Kantar Media Reactions -tutkimusmateriaalin havainnot tukevat Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava Meksin kattavaan mediavalikoimaa.
Digitaalinen ulkomainonta noussut markkinoijien suosituimmaksi mediaksi
- Markkinointipanostukset kasvussa.
Mainostajia todennäköisesti houkuttelee digitaalisen ulkomainonnan ominaisuudet – ohittamaton huomio, interaktiivisuus, reaaliaikaisuus, mainosympäristön erottuvuus ja luotettavuus.
Sanomalehdet edelleen mediavalinnoissa mukana
- Sanomalehdet ovat kuluttajien neljänneksi suosituin mediavalinta
- Offline media (eli perinteiset, yksisuuntaiset mediakanavat, kuten printti) on edelleen yleisestikin kuluttajien eniten suosima media
- Markkinoinnin monikanavaiset ratkaisut toimivat ja tavoittavat parhaiten – online eli vuorovaikutteisten, digitaalisten ja offline medioiden yhdistelmä puoltaa paikkaansa markkinoijien mediastrategioissa.
Myös omissa monikanavaisen mainonnan tutkimuksissamme monikanavaisen mainonnan vahvuus näkyy: kuluttajan aktivoituminen jopa kolmikertaistuu silloin, kun mainonta on nähty useammassa kuin yhdessä kanavassa.
Kuluttajat suhtautuvat mainontaan positiivisemmin kuin aiemmin
- Uudet mainosformaatit ovat yleistyneet nopeasti, ja kuluttajat ovat tottuneet mainontaan.
Lähde: Kantar Media Reactions 2024