B2B Insights

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

Syyskuun alkupuolella julkaistu maailmanlaajuinen Kantar Media Reactions -tutkimusmateriaalin havainnot tukevat Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava Meksin kattavaan mediavalikoimaa.

Digitaalinen ulkomainonta noussut markkinoijien suosituimmaksi mediaksi

  • Markkinointipanostukset kasvussa.

Mainostajia todennäköisesti houkuttelee digitaalisen ulkomainonnan ominaisuudet – ohittamaton huomio, interaktiivisuus, reaaliaikaisuus, mainosympäristön erottuvuus ja luotettavuus.

Sanomalehdet edelleen mediavalinnoissa mukana

  • Sanomalehdet ovat kuluttajien neljänneksi suosituin mediavalinta
  • Offline media (eli perinteiset, yksisuuntaiset mediakanavat, kuten printti) on edelleen yleisestikin kuluttajien eniten suosima media
  • Markkinoinnin monikanavaiset ratkaisut toimivat ja tavoittavat parhaiten – online eli vuorovaikutteisten, digitaalisten ja offline medioiden yhdistelmä puoltaa paikkaansa markkinoijien mediastrategioissa.

Myös omissa monikanavaisen mainonnan tutkimuksissamme monikanavaisen mainonnan vahvuus näkyy: kuluttajan aktivoituminen jopa kolmikertaistuu silloin, kun mainonta on nähty useammassa kuin yhdessä kanavassa.

Kuluttajat suhtautuvat mainontaan positiivisemmin kuin aiemmin

  • Uudet mainosformaatit ovat yleistyneet nopeasti, ja kuluttajat ovat tottuneet mainontaan.

 

Lähde: Kantar Media Reactions 2024

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
31.10.24

Luotettava ja laadukas paikallinen uutismedia kiinnostaa lukijoita myös oman alueen ulkopuolelta

LUe lisää
29.10.24

Digilukijamäärien kasvu kertoo paikallismedioiden merkityksestä kuluttajan arjessa

LUe lisää
29.10.24

Digitaalinen uutismedia tavoittaa myös nuoret – tutkimuksen mukaan viiden suosituimman median listalla kaikissa ikäryhmissä

LUe lisää
25.09.24

Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset uutismediat tavoittavat yli 1,6 miljoonaa suomalaista

LUe lisää
18.09.24

Uutismedia tarjoaa uniikkia tietoa – luotettavasti ja asiantuntevasti

LUe lisää
12.09.24

Paikallisesti ja laadukkaasti toimitettu sisältö vetoaa lukijoihimme

LUe lisää
13.08.24

Näin kuluttajat käyttäytyvät vuonna 2024 – mitä vähittäiskaupan toimijoiden on hyvä tietää

LUe lisää
13.06.24

Kotimaisuus on edelleen kovaa valuuttaa!

LUe lisää
13.06.24

Arvaatko, mitä jäätelöä kannattaisi mainostaa bussimediassa?

LUe lisää
13.06.24

Globaalit brändit pitävät ykköspaikkaa kuluttajien valinnoissa

LUe lisää
15.05.24

Luotettavat uutismediamme tarjoavat mainostajille tutkitusti laadukkaan ympäristön

LUe lisää
15.05.24

Uutismedia on EU-vaaleissa äänestäjien luettava tietolähde

LUe lisää