Monikanavaisella markkinoinnilla vauhtia kasvuun

Yrityksen kasvun edellytyksenä on tavoittaa asiakkaat oikea-aikaisesti ja siellä missä he liikkuvat. Hyvin suunniteltu markkinointistrategia on tärkeä, kun haluaa erottua kilpailijoista ja varmistaa liiketoiminnan kasvun. Yrityksen markkinointi kannatta aloittaa markkinointisuunnitelman tekemisellä, sillä ilman suunnitelmaa markkinointi voi jäädä hajanaiseksi, eikä saavuteta haluttuja tuloksia.

Ohjaa ostopolulla oikeaan suuntaan

Markkinointi vahvistaa yrityksen kykyä tunnistaa asiakkaat, täyttää asiakkaiden tarpeet ja säilyttää asiakkaat. Monikanavainen markkinointi tarjoaa parhaat ratkaisut tähän.

Asiakkaan ostopolku on usein monivaiheinen, jonka vuoksi on tärkeää tiedostaa monikanavaisen markkinoinnin tärkeys.

Haukkaa monta palaa asiakkaan mediapäivästä

Asiakkaiden mediapäivä on monipuolinen. Aamulla luetaan sanomalehti ja selataan verkosta uutiset, sitten lähdetään bussilla tai autolla liikenteeseen. Jo tässä vaiheessa on moni eri mediakanava tavoittanut kuluttajan.

Toisto on markkinoinnissa tärkeää, ja päivän aikana asiakas on nähnyt mainoksen monessa eri paikassa. Jotta yrityksesi jää asiakkaan mieleen, siihen täytyy törmätä useammin kuin kerran.

Aktivoi toimimaan!

Mainonnan teho kasvaa, mitä enemmän medioita on mukana markkinointiratkaisuissa. Monikanavaisuus lisää tunnettuutta, aktivoi kohderyhmiä toimimaan ja luo positiivista mielikuvaa.

3000 euron mainosbudjetilla tavoitat jopa 667 000 kontaktia!

Monikanavainen markkinointi törmäyttää kohderyhmäsi viestiisi tehokkaasti. Tässä esimerkki 3000 euron markkinointibudjetilla tehdystä monikanavaisesta markkinoinnista:

Kanava Tavoittavuus Hinta
Printtimainos
Länsiväylä, koko 82×88
Kokonaistavoittavuus
175 000 lukijaa
624 €
Bannerimainonta
lansivayla.fi, 60 000 näyttöä, viikon näkyvyys
Sivustolla
245 000 viikkokävijää
540 €
Bussimainos
Espoon paikallisbussi
Leppävaaran kohdennusalue, näyttöruutujen määrä 112 kpl
Bruttokontaktit
24 000
448 €/vko
Ulkomainostaulu
Espoo
Bruttokontaktit
217 000 kpl
390 €/vko
Suorajakelu
Paino + jakelu, kohdennus: Tapiola, Espoo
6000 kpl 988 €
yhteensä 667 000 kontaktia 2990 €

Markkinoinnin muistilista:

  1. Suunnittele markkinointi
  2. Budjetoi markkinointi
  3. Määrittele tuotteillesi ja palveluillesi selkeät hinnat, jotta ne on helppo ostaa
  4. Selvitä missä asiakkaasi liikkuu, jotta voi hyödyntää kohdennettavuutta
  5. Luo kontakteja ja hyödynnä paikalliset yrittäjäverkostot
  6. Mikä on se asia, josta haluat, että yrityksesi muistetaan?
  7. Muista markkinoida!

Tätä kaikkea sinun ei tarvitse osata itse: kollegani ja minä autamme mielellämme sinua suunnittelussa, kanavavalinnoissa ja markkinointimateriaalien tuotannossa. Soittele, niin tehdään yrityksellesi ja tavoitteisiisi parhaiten sopivat mediamix.

Ota yhteyttä!