Aidosti paikalliset kaupunki- ja sanomalehtemme ovat taktisia medioita, joilla tavoitat lukijamme. Mainoksesi näkyy uskottavassa ja luotettavassa, paikallisesti vahvassa uutismediassa.
Sanoma- ja kaupunkilehdet ovat vahvoja ja monipuolisesti tavoittavia medioita
Kansallisen mediatutkimuksen mukaan suomalaisista 95 % lukee sanoma-, kaupunki- tai iltapäivälehtiä viikoittain eri lukuvälineillä. Painettuna niitä lukee viikoittain 77 % ja digitaalisena 80 % vastaajista.
Mainontaan printtimediassa suhtaudutaan positiivisesti
Eri mediaryhmistä printtimainontaan suhtaudutaan myönteisimmin. Mainontaan painetussa sanomalehdessä suhtautui positiivisesti 61 % sekä ilmaisjakelu- ja noutopistelehdissä 70 % vastaajista.
Printtimainonta luo kysyntää – kauppa on paikallista
Printtimedia aktivoi kuluttajaa ja luo kysyntää. Tietoa ostopaikan valintaan ja ostopäätöksen tueksi saa 59 % lukijoista ja 61 % saa ideoita arjen hankintoihin, ostoksille lähtemiseen sekä erilaisiin vapaa-ajan aktiviteetteihin. Tutkimuksen mukaan 85 % lukijoista suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita.
Varaa pyhäinpäivän näkyvyys ajoissa
Vaikuta medioillamme valtakunnallisesti tai kohdenna alueellisesti – 91 sanoma- ja kaupunkilehdellämme tavoitat suomalaiset. Huomioi kuitenkin, että pyhäinpäivä saattaa vaikuttaa joidenkin lehtiemme julkaisupäiviin ja aineistoaikatauluihin.
Printin lisäksi tavoitat kuluttajat helposti tutun digilehden luotettavassa verkkoympäristössä, jossa mainokseksi on osa paikallista, lukijalle tuttua uutisvirtaa. Mobiilissa kulkee kätevästi mukana myös digilehti mainoksineen.
Tässä kootusti Mediatalo Keskisuomalaisen kaupunki- ja sanomalehtien pyhäinpäivän 2022 ilmestymispäivät ja aineistoaikataulut:
Tutustu pyhäinpäivän aikatauluihin