Meks tuottaa tulosta

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”

Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo

Yeppo & Soonsoo on korealaisen kosmetiikan erityisliike. Brändin missiona on tuoda tunnetuksi korealaisen kauneuden innovaatioita ja elämäntapaa. Molempien intohimona on kaunis iho.

 

Yeppo & Soonsoolla on oma verkkokauppa sekä useita kivijalkaliikkeitä eripuolilla Suomea. Yrityksen tuotteita löytyy lisäksi Suomen suurimpien tavaratalojen ja päivittäistavarakauppojen hyllyiltä.

 

Tavoite

Yeppo & Soonsoon pääasiallinen markkinointikanava on sosiaalinen media. Käytössä on omat laadukkaat kanavat sekä vaikuttajayhteistyöt. Muina kanavina Yeppo & Soonsoo käyttää muun muassa Google-mainontaa, uutiskirjeitä ja lehtiartikkeleita.

 

”Sisältömme on usein hauskaa ja söpöä visuaalisesti, mutta kuitenkin informatiivista sisällöltään. Keskitymme myös varsinkin sosiaalisen median puolella tekemään ennemmin julkaisuja kuin suoranaisia mainoksia – poikkeuksena erikoiskampanjat, joista ilmoitamme myös some kanavillamme”, kuvailee Yeppo & Soonsoon markkinointipäällikkö Oona Hykkönen.

 

Vuoden alussa ajankohtaiseksi tuli tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita pääkaupunkiseudulla. Tähän tavoitteeseen pääsemiseen mahdollistajaksi tuli Meks Etelän bussimedian ratkaisut.

 

Ratkaisu

”Halusimme tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita pääkaupunkiseudulla, ja ajattelimme, että bussimainos olisi tähän hyvin tehokas kanava, koska meillä kuitenkin on neljä liikettä kyseisellä alueella; kaksi Helsingissä Mall of Triplassa ja Forumissa, yksi Vantaalla Jumbossa ja yksi Espoossa Iso Omenassa”, Oona Hykkönen listaa.

 

Suositut ostoskeskukset ovat liikenteen solmukohtia. Bussimedian yksi valtti ja mainonnan kohdentamisen tehokeino on lokaatiokohdennus, jolla mainos saadaan näkymään matkustajille oikeaan aikaan: esimerkiksi juuri ostoskeskukseen saavuttaessa.

 

”Bussimedian matkustajissa korostuu nuoret aikuiset ja kiinnostuskohderyhmässä kauneus ja terveys. Joten koimme, että bussimedialla tavoitamme oikeaa kohderyhmää hyvin. Bussimedian lokaatiokohdennus sopii hyvin taktiseen mainontaan, kun esimerkiksi halutaan ohjata ihmisiä myymälään. Näin tavoitamme halutun kohderyhmän tarkasti niillä alueilla, joilla kohdeasiakkaat liikkuvat ja lisäämme mainonnan tehokkuutta ja vähennämme hukkakontakteja”, Verner Partanen avaa bussimedia ja lokaatiokohdennuksen vahvuuksia.

 

Tulos

Bussimedian käyttö osoittautui Yeppo & Soonsoolla onnistuneeksi kokeiluksi – jopa yllättävässäkin määrin:

 

”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana”, Oona Hykkönen iloitsee.

 

Myös Meks Etelässä iloitaan kampanjan onnistumisesta:

 

”Bussimedia selkeästi tavoitti halutun yleisön ja hieman enemmänkin. Jatkoimme kampanjaa vielä lisäkuukaudella kampanjan tehon maksimoimiseksi”, Verner Partanen kertoo.

 

Kenet sinä haluat tavoittaa?

Ota yhteyttä, niin luodaan tavoitteitasi tukevat kampanjat yhdessä.

 

Meks Etelän asiantuntijat palveluksessasi

Meks tuottaa tulosta

Katso kaikki REFERENSSIT >

Bussimedia tavoittaa laajasti – voidaan puhua massamediasta. Lisäksi näyttömedia mahdollistaa hyvin monenlaiset sisällöt. Valitsemalla sisältö oikein, matkustajien huomion voi todella ottaa, kuten Fudo Kamaen esimerkki osoittaa.

Tampereen Jumppatiimi TAJU ry tuottaa harrasteliikuntaa kaikille rennon hyvällä fiiliksellä. TAJU on Tampereen suurin harrasteliikuntaseura yli 2000 jäsenellään.   TAJU markkinoi tarjoamiaan liikuntapalveluja monikanavaisesti,…

”Mainoksessa ollutta QR-koodia ladattiin satoja kertoja”

Juha Päivinen, The Bank

”Kävijäryntäys kyllä yllätti! Olemme järjestäneet tapahtumia 10 vuotta ja tämä oli ensimmäinen kerta, että saatiin näin paljon kävijöitä liikkeelle. Ennen ei ole tarvinnut keskeyttää lipunmyyntiä!”

Timo Ranto, tapahtumapäällikkö, Pii Poo Oy 

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

Kesä on meille vuoden tärkeimpiä sesonkeja. Oikein ajoitetulla ja toteutetulla monikanavaisella kampanjalla varmistamme, että saamme sesongin myynneistä kaiken mahdollisen irti.

Aino Pärnänen, liiketoimintajohtaja, Yöpuu Yhtiöt
Kiinteistönomistaja huomio!

Onko sinulla kiinteistö tai maa-alue, joka voisi palvella mainospinnan sijaintina?

Haluaisitko laittaa seinäpintasi tai maa-alueesi hyötykäyttöön vuokraamalla tilaa digisuurtauluillemme, vai etsitkö jo olemassa olevalle digitaaliselle mainosnäytöllesi myyntikumppania?

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediatalo Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.