”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana.”
Oona Hykkönen, markkinointipäällikkö, Yeppo & Soonsoo
Yeppo & Soonsoo on korealaisen kosmetiikan erityisliike. Brändin missiona on tuoda tunnetuksi korealaisen kauneuden innovaatioita ja elämäntapaa. Molempien intohimona on kaunis iho.
Yeppo & Soonsoolla on oma verkkokauppa sekä useita kivijalkaliikkeitä eripuolilla Suomea. Yrityksen tuotteita löytyy lisäksi Suomen suurimpien tavaratalojen ja päivittäistavarakauppojen hyllyiltä.
Tavoite
Yeppo & Soonsoon pääasiallinen markkinointikanava on sosiaalinen media. Käytössä on omat laadukkaat kanavat sekä vaikuttajayhteistyöt. Muina kanavina Yeppo & Soonsoo käyttää muun muassa Google-mainontaa, uutiskirjeitä ja lehtiartikkeleita.
”Sisältömme on usein hauskaa ja söpöä visuaalisesti, mutta kuitenkin informatiivista sisällöltään. Keskitymme myös varsinkin sosiaalisen median puolella tekemään ennemmin julkaisuja kuin suoranaisia mainoksia – poikkeuksena erikoiskampanjat, joista ilmoitamme myös some kanavillamme”, kuvailee Yeppo & Soonsoon markkinointipäällikkö Oona Hykkönen.
Vuoden alussa ajankohtaiseksi tuli tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita pääkaupunkiseudulla. Tähän tavoitteeseen pääsemiseen mahdollistajaksi tuli Meks Etelän bussimedian ratkaisut.
Ratkaisu
”Halusimme tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita pääkaupunkiseudulla, ja ajattelimme, että bussimainos olisi tähän hyvin tehokas kanava, koska meillä kuitenkin on neljä liikettä kyseisellä alueella; kaksi Helsingissä Mall of Triplassa ja Forumissa, yksi Vantaalla Jumbossa ja yksi Espoossa Iso Omenassa”, Oona Hykkönen listaa.
Suositut ostoskeskukset ovat liikenteen solmukohtia. Bussimedian yksi valtti ja mainonnan kohdentamisen tehokeino on lokaatiokohdennus, jolla mainos saadaan näkymään matkustajille oikeaan aikaan: esimerkiksi juuri ostoskeskukseen saavuttaessa.
”Bussimedian matkustajissa korostuu nuoret aikuiset ja kiinnostuskohderyhmässä kauneus ja terveys. Joten koimme, että bussimedialla tavoitamme oikeaa kohderyhmää hyvin. Bussimedian lokaatiokohdennus sopii hyvin taktiseen mainontaan, kun esimerkiksi halutaan ohjata ihmisiä myymälään. Näin tavoitamme halutun kohderyhmän tarkasti niillä alueilla, joilla kohdeasiakkaat liikkuvat ja lisäämme mainonnan tehokkuutta ja vähennämme hukkakontakteja”, Verner Partanen avaa bussimedia ja lokaatiokohdennuksen vahvuuksia.
Tulos
Bussimedian käyttö osoittautui Yeppo & Soonsoolla onnistuneeksi kokeiluksi – jopa yllättävässäkin määrin:
”Olemme käyttäneet bussimediassa olevissa mainoksissa alekoodeja lisähoukuttimina, mikä on toiminut tosi hyvin. Jopa niinkin hyvin, että alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme! Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana”, Oona Hykkönen iloitsee.
Myös Meks Etelässä iloitaan kampanjan onnistumisesta:
”Bussimedia selkeästi tavoitti halutun yleisön ja hieman enemmänkin. Jatkoimme kampanjaa vielä lisäkuukaudella kampanjan tehon maksimoimiseksi”, Verner Partanen kertoo.
Kenet sinä haluat tavoittaa?
Ota yhteyttä, niin luodaan tavoitteitasi tukevat kampanjat yhdessä.