Näkemyksellinen kumppani tukee mainostajan matkaa asiakkaan luokse

”Kampanjaraporteissa näkyy selvästi, että kun mainos on sekä painetussa lehdessä että Uusimaan verkkopalvelussa, klikkauksia tulee enemmän kuin silloin, kun käytössä on yksin verkkopalvelun display-mainonta.”

Johanna Karvonen, yrittäjä, Ecoskin Porvoo Oy

Ecoskin Porvoo Oy on dynaamiseen seitsemän vuoden ikään kasvanut hyvinvoinnin ja kauneuden erikoisliike. Ecoskin Porvoo tarjoaa erilaisia hoitoja kuten hierontaa ja day spa -palveluita sekä monipuolisen valikoiman kotimaisia luonnonkosmetiikan brändejä. Hoitolalla on miellyttävät ja tunnelmalliset tilat Porvoon keskustassa ja kosmetiikkatuotteita myydään niin hoitolan yhteydessä olevassa kivijalkaliikkeessä kuin verkkokaupassakin.

Tavoite

Reilu vuosi sitten Ecoskin Porvoon yrittäjä Johanna Karvonen etsi yrityksen tuotteille laajempaa asiakaskuntaa – niin palvelujen pariin kuin tuoteostoksillekin. Haussa oli myös laajempi tunnettuus paikallisen asiakaskunnan parissa.

 

Toiveissa oli löytää osaava mediakumppani, jonka kanssa rakentaa markkinointia yhteistyössä. Tämä toive toteutuikin, kun Ecoskin Porvoo ja Meks Etelän asiakkuuspäällikkö Lauri Bruce pääsivät vuoropuheluun mainosratkaisuista, toimivimmista sisällöistä ja kampanjarakenteista!

 

Ratkaisu

Mediakumppaniksi Karvonen valitsi Porvoon paikallisen päämedian Uusimaan printti- ja digikanavat. Tosi elämä osoitti nopeasti, että kanavat selvästi tukevat toisiaan:

 

”Kampanjaraporteissa näkyy selvästi, että kun mainos on sekä painetussa lehdessä että Uusimaan verkkopalvelussa, klikkauksia tulee enemmän kuin silloin, kun käytössä on yksin verkkopalvelun display-mainonta. Printtiä ei pidä Porvoossa väheksyä. Olen havahtunut siihen, että vaikka itse en ehdi lukea lehtiä, niin tilanne on muilla erilainen. Yritykseni kohderyhmä on +50-vuotiaat ja heidät tavoitan todella tehokkaasti paikallisen painetun lehden ja digiratkaisujen kombolla”, Johanna Karvonen summaa kokemuksiaan.

 

Kampanjoiden suunnittelu ja rakentaminen nojaa tänä päivänä Johanna Karvosen ja Lauri Bruce luottamukselliseen, avoimeen ja aidon rehelliseen ajatusten vaihtoon siitä, miten mainosratkaisut, eri mainospaikat ja -materiaalit ovat tähän saakka toimineet ja miten seuraava kampanja kannattaa tulosten valossa rakentaa.

 

”Uusimaan tarjoamaan materiaalituotantoon olen ollut tyytyväinen, mutta teen myös paljon digimainonnan materiaaleja itse. Lähetän materiaalit Laurille ja saan häneltä mainonnan ammattilaisen näkemyksen, miten voin materiaaleja parantaa. Saan Laurilta aina uusia ideoita ja näkökulmia. Tätä sparrausta arvostan korkealle”, Karvonen hehkuttaa.

 

”Ecoskin Porvoo ja Johanna Karvonen hakivat kumppania kehittämään konseptiaan. Olen saanut tarjota mainosvalmistuksemme osaamista ja omaa ammattitaitoani asiakkaan tarpeisiin. Arvioimme kampanjat raporttien kautta. Analysoimme avoimesti niin onnistumiset kuin mahdolliset heikommat menestykset. Haluamme molemmat kehittää Ecoskin Porvoon kampanjoita ja tavoitteenamme on onnistua paremmin aina seuraavan kampanjan yhteydessä”, Meks Etelän asiakkuuspäällikkö Lauri Bruce kuvaa yhteistyötä.

 

Tutustu Ecoskin Porvoon display-mainoksiin:

Desktop paraatipaikka

Mobiili

 

Tulos

”Mainonta Uusimaan kanavissa on tuonut meille juuri niitä tuloksia, mitä olemme hakeneet. Olen sitä mieltä, että paikallisen median kanavissa näkyminen on lisännyt tunnettuutta”, Johanna Karvonen kiteyttää.

 

Bisneksen lisäksi Meks Etelän ja Lauri Brucen kanssa luotu yhteistyömalli saa myös kiitosta:

 

”Kuten sanottua saan Laurilta aina uusia ideoita ja näkökulmia. Oman alansa ammattilaisena Lauri kommentoi ja sparraa. Lisäksi Lauri on aito: hän ei myy sikaa säkissä vaan huomioi minun yritykseni tarpeet. Avoimuus, rehellisyys ja luottamus ovat tärkeitä. Hänen kanssaan homma toimii: kampanjat on mietitty siten, että ne ovat meille sopivia”, Johanna Karvonen päättää.

 

”On ollut hienoa tehdä yhteistyötä asiakkaan kanssa, jolla on vahva visio omasta toiminnasta ja sen kehittämisestä. Vahva ja hyvä visuaalinen näkemys näkyy myös asiakkaan aineistoissa, josta olemme sitten yhdessä luoneet nuo kampanjat. Aineistot onnistuvat välittämään asiakkaalle viestin tunteella ja kiinnostavasti, niistä huokuu myös rauha tämän niin hektisen maailman keskelle”, Lauri Bruce kuvailee.

 

”Kun viestin kohderyhmät ovat selvillä ja ulkoasu palveluita ja tuotteita tukeva, on markkinoinnin suunnittelu tiiminä helppoa ja tuo hyviä tuloksia. Työskentely Johannan kanssa onkin ollut etuoikeus”, Lauri Bruce iloitsee.

 

Etsitkö mediakumppania?

Ota yhteyttä Meks Etelän osaavaan tiimiin

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
9.10.24

Vehkapuu todisti radioaaltojen tehokkuuden ja laajan paikallisen tavoittavuuden

LUe lisää
5.08.24

Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla

LUe lisää
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää