Ulkomainonnalla tavoitat liikkuvat kesäsuomalaiset ja turistit

Kesä lienee monen suomalaisen mielestä vuoden parasta aikaa. Samalla kesä on myös vilkkainta aikaa Suomen tieliikenteessä ihmisten suunnatessa mökeille, festareille ja kesätapahtumiin tai vaikkapa moottoripyöräilyn tarjoamasta vapauden tunteesta tien päällä nautiskelemaan.

Tiesitkö, että kesäsuomalainen on oma kohderyhmänsä, joka esiintyy kesällä Suomessa? Liikkuvan kesäsuomalaisen tavoittaminen voi olla mainostajalle haastavaa.

Haaste on ratkaistavissa

Meksin monimediaratkaisujen avulla, johon kuuluu tavoittava digitaalinen ulkomainosverkosto, tämä haaste on ratkaistavissa ja kesäsuomalainen tavoitettavissa. Muokkaamalla kesäksi mediavalikon sinne, missä kesäsuomalainen liikkuu, saat otollisen mahdollisuuden puhutella kuluttajia, jotka ovat positiivisella mielellä ja valmiina käyttämään enemmän rahaa.

Tiedättehän sen vitsin, jossa mikä tahansa kaupungin nimi syötetään lauseen alkuun ja todetaan juuri tuon paikkakunnan olevan ”kiva kesäkaupunki”? Suomalaiset ovat selvästikin ahkeria liikkumaan niissä kaikissa, sillä esim. Liikenneviraston tutkimusten mukaan kesäkuukausina ajokilometrien määrä kasvaa noin 20-30% verrattuna talviaikaan ja jo pelkästään juhannusaattona tehdään noin 1,5 miljoonaa mökkimatkaa eri puolille Suomea (lähde: Trafi).

Ulkomainonta tarjoaa mainostajille väylän tavoittaa kuluttajat oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikealla viestillä. Mikä puhuttelisikaan mökkeilijää paremmin kuin sopiva rohkaisu järjestämään grillijuhlat, kokeilemaan uutta virvoitusjuomamakua tai osuvaan hetkeen muistutus lähestyvien kaupunkifestivaalien esiintyjistä?

Kuluttajaa inspiroiva sisältö yhdistettynä jo valmiiksi positiiviseen kesäfiilikseen on taatusti toimiva yhdistelmä niin kuluttajan makuhermoille kuin mainostajan kampanjatavoitteillekin.
Mikä parasta, mainoksesi taatusti huomataan, sillä Meksin digitaalinen ulkomainosverkosto tavoittaa 2,5 miljoonaa eri kuluttajaa viikossa, aina Helsingistä Lappiin!

Ulkomainosratkaisumme onnistuneeseen kesäkampanjaan

Valtakunnallinen mainosverkostomme tarjoaa alustan tavoittaa kuluttajat liikkeessä ja liikenteessä eri ympäristöissä. Bussimediamme tavoittaa sekä urbaanit kaupunkilomailijat ja paikalliset ja pitkänmatkan pikavuorobussit täyttävät kesäturisteista. Neste-liikenneasemien näyttömme tavoittavat yksityisautoilijat tankkauksen yhteydessä ja valtakunnallinen Big One- verkostomme alueellisten kaikki sisään- ja ulosajoväylien yhteydessä liikkuvat.

Mainostajalla on mahdollisuus tavoittaa valtakunnallisesti, alueellisesti tai paikallisesti. Tavoittavuuden lisäksi, bussi- ja liikenneasemamediamme tarjoavat poikkeuksellisen vaikutusmahdollisuuden, sillä näiden näyttöjen äärellä vietetään kerrallaan pidempiä aikoja.

OTC (opportunity to contact) on korkea, kun esimerkiksi HSL-busseissa keskimääräinen matka-aika 12-15 minuuttia ja mainos esitetään vähintään kolmen minuutin välein. Liikenneaseman mainosnäytön edessä viihdytään keskimäärin 2,5 minuuttia. Poikkeuksellisen pitkän tavoittavuuden vuoksi mainoksen huomioarvo on korkea.

Sää on aina ajankohtainen aihe – hyödynnä se osana kampanjaa!

Ulkomainonnan vallitsevia megatrendejä viime aikoina ovat olleet kontekstuaalisuus ja ulkomainonnan vaikutus todelliseen kuluttajia ympäröivään maailmaan. Sääolosuhteet ovat perinteisesti puhuttaneet suomalaisia ja säätä hyödyntämällä on myös mahdollisuus tuoda lähes reaaliaikaista sisältöä brändin ja kuluttajan kohtaamiseen.

Kohdennetuilla äly- ratkaisuillamme voidaan saman mainoskampanjan sisällä puhutella kuluttajia vaihtelevalla sisällöllä. Mainostaja voi määrittää erilaisia sääolosuhteita luonnehtivia tai rajaavia määritteitä, kuten vaikkapa lämpötilan, auringonpaisteen tai sateen osaksi kampanjasisältöään.

Kuumassa auringonpaisteessa tankatessa kohdattu vinkki uudesta, kylmästä, virvoitusjuomamausta herauttaa varmasti veden kielelle. Ja sadesäällä voi muistuttaa, että aina on hyvä hetki grillata.

 

Haluatko tavoittaa kuluttajat kesällä – oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, oikealla viestillä?

Meks tuntee suomalaisen kuluttajan arjen sekä median kulutuksen, myös liikkuvan kesäsuomalaisen. Ota yhteyttä Meks-mediamyynnin asiantuntijoihin  ja rakennetaan ideoistanne yhdessä menestystarina!

Tarinasi alkaa täältä!