Uudenlainen ulkomainosverkosto vilkkaille esikaupunkialueille

Mediakonserni Keskisuomalaisen kahden osa-alueen voitto Helsingin kaupungin toteuttamassa, Suomen suurimmassa yksittäisessä digitaalisen ulkomainonnan kilpailutuksessa tuo mahdollisuuden täysin uudenlaisen ulkomainonnan verkoston rakentamisen vilkkaalle esikaupunkialueelle, jonka vaikutuspiirissä asuu 400 000 helsinkiläistä. Helsingissä on lähes 665 000 asukasta, ja monet kaupunginosat vastaavat väkiluvultaan pienempiä suomalaisia kaupunkeja.

Digitalisaatio ja hybridityö ovat tuottaneet kotimaan muuttoliikkeeseen uudenlaisia ajureita etenkin työn ja opiskelun muuttuessa. Samoin etä- ja hybridityön yleistyminen antaa työntekijöille laajemmat mahdollisuudet työntekoon kotona ja lisää asiointia esikaupunkialueen ostokeskittymissä.

Helsingin esikaupunkialueelle rakennettavalla 230 digitaalisen ulkomainosnäyttöpinnan kokonaisuudella lisätään helsinkiläisten tavoittavuutta esikaupungin vilkkaimpien liikennevirtojen ja ostokeskittymien välittömässä läheisyydessä. Näyttölaitteet ovat lähes yhdeksän neliön kokoisia suurnäyttöjä ja 75 tuuman kokoisia pystytoteemeja.

Uudistuvan ulkomainosverkostomme avulla pääsemme entistä lähemmäs helsinkiläisiä ja tarjoamme täten mainostajille uusia kohdentamismahdollisuuksia esikaupunkialueen vähittäiskauppojen, ostos- ja harrastekeskittymien sekä asuinalueiden välittömään läheisyyteen. Yhdistämällä uudet ulkomainospintamme jo olemassa olevaan HSL:n runkobussiverkostoon sekä hyödyntämällä konsernimme muita monimediaratkaisuja printin ja onlinen puolella, voimme ylpeinä todeta olevamme helsinkiläisten arjessa läsnä 24/7, toteaa Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan asiakkuusjohtaja Tommi Fäldt.

 

Mikä muuttuu Helsingin katukuvassa?

Helsingin kaupungin kilpailutuksen myötä digitaalisten ulkomainosratkaisujen verkosto vahvistuu entisestään. Perinteiset pylväsbanderollit, staattiset suurtaulut sekä staattisten julistepinnat poistuvat katukuvasta bussipysäkkejä lukuun ottamatta.

Rakennettavalla laiteverkostollamme vahvistamme urbaanimman kaupunkiympäristön rakentumista yhdessä Helsingin kaupungin ja muiden tarkkaan valittujen kumppaneidemme kanssa, kertoo Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehitysjohtaja Anssi Aura.


Lupa- ja laiteprosessit työn alla

Kilpailutusprosessista markkinaoikeuteen tehty valitus keskeyttää hankintaprosessin toistaiseksi ja siirtää sen toimeenpanoa vähintään kuukaudella.

Työstämme taustalla 230 mainospinnan lupa- ja laiteprosesseja tuotteistuksineen täydellä intensiteetillä ja ne etenevät asennuksiin heti kun markkinaoikeus on käsitellyt aihetta. Tiedotamme aiheesta lisää heti, kun näyttöjen kaupallisen hyödyntämisen aikaikkunat hahmottuvat, Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan liiketoimintajohtaja Jari Lähdemäki kertoo.

Tavoittavaa valtakunnallista ja alueellista näkyvyyttä ulkomainonnalla

Meksin ulkomainosratkaisuilla tavoitetaan kaikkiaan 2,5 miljoonaa suomalaista viikossa. Rakennettavaa näyttöverkostoa tukee pääkaupunkiseudulla Mediakonserni Keskisuomalaisen nykyinen ulkomainosverkosto. Helsingin esikaupunkialueen verkoston valmistuttua Meksin valtakunnallisten ulkomainospintojen määrä kohoaa 3000:een.

Digitaalisia ulkomainospintoja Helsingin seudulla on HSL:n runkolinjabussien matkustamoissa, Neste-liikenneasemilla sekä Big One -verkosto Helsingin seudun taajamissa ja kaupunkikeskuksissa. Syksyn 2023 aikana HSL:n runkolinjabussien määrä nousee 250:een ja bussimainonta tavoittaa pääkaupunkiseudulla viikossa yli miljoona matkustajaa.

 

Asiantuntijat apunasi – me autamme sinua onnistumaan

Kampanjoiden rakentamisessa mahdollisuuksia on lähes rajattomasti niin visuaalisesti, toiminnallisesti kuin erilaisten kohdentamisvaihtoehtojen kautta. Asiantuntijamme auttavat kampanjasi suunnittelussa ja medioiden valitsemisessa. Voit varmistua siitä, että mainontasi tavoittaa kohderyhmäsi.

Saat helposti kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.

 

Tutustu ulkomainonnan asiakastarinoihin

Hyödynnä karttatyökalu kampanjasuunnittelussa

Lisätietoja:

Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan liiketoimintajohtaja Jari Lähdemäki,
+358 50 598 2050jari.lahdemaki@media.fi

Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan asiakkuusjohtaja Tommi Fäldt,
+358 50 388 0820, tommi.faldt@media.fi