Bussimainonta on jo älykästä mutta nyt myös ympäristöystävällisempää, kun pääkaupunkiseudulla bussimainontaa pyöritetään HSL:n uusissa sähköbusseissa, joita on liikenteessä kaikkiaan 78. Mainoksia busseissa nähdään alkuvuodesta asennetuilla 218 digitaalisella mainosnäytöllä.
–Panostamme isosti ulkomainontaan ja haluamme tarjota ympäristöystävällistä mainontaa asiakkaillemme. Bussimedian ekologinen jalanjälki muuttuu auto autolta vihreämmäksi, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan johtaja Jari Lähdemäki.
Vielä älykkyydestä
Etenemisinformaation hyödyntäminen tehostaa mainonnan tavoittavuutta ja luo kaiken kokoisille toimijoille mahdollisuuden hyödyntää Suomen tavoittavimpia mainossekunteja. Paikallisbusseissa keskimääräinen matka-ajan pituus on noin 14 minuuttia ja tässä ajassa mainos nähdään parhaimmillaan useita kertoja. Katsojan kiinnostusta ylläpidetään uutisnostoilla, sääennusteilla ja kaupungin tiedotteilla, joiden välissä tarjoillaan mainoksia.
Bussimediassa lokaation mukaan kohdennettu mainonta tavoittaa markkina-alueella luontaisesti liikkuvia kuluttajia, jotka ovat kiinnostuneita paikallisesta tarjonnasta ja joista kivijalkayrityksen asiakaskunta usein rakentuu. Esimerkiksi bussin lähestyessä kauppakeskusta, voidaan näytöille pyöräyttää siellä toimivan myymälän tai ravintolan mainos.
Erityisen hyvin nuoret tavoittavassa bussimediassa pääsee lähikontaktiin matkustajien kanssa ja mainokset kohtaavat kuluttajan arjessa, usein matkalla työpaikalle, harrastuksiin tai kauppaan. Digitaalisella ulkomainonnalla tavoitetaan massat, luodaan mielikuvaa ja tehdään tulosta siellä, missä ihmiset liikkuvat.
Tarvitsetko vinkkejä bussimainontaan? Me olemme luotettava mediakumppanisi ja autamme sinua onnistumaan. Tunnemme kohderyhmät ja tiedämme esimerkiksi ketkä kulkevat bussilla klo 14 ja mitä silloin kannattaa mainostaa. Kerro meille tavoitteesi ja saat vinkit, joilla tavoitat kohderyhmän.
Asiakkaamme ovat onnistuneet
Tutustu asiakastarinoihin ja poimi ideoita bussimainontaan:
Sydänmerkin ruokaideat bussimedian kaupunkiverkostossa suoraan kuluttajan arkeen
Paikannusalueelle kohdennetun bussimainonnan vaikutus näkyi kampaamossa heti
Mainonta diginäytöillä HSL:n busseissa käänsi ravintolan asiakasmäärä nousuun
Airpro rekrytoi onnistuneesti bussimediassa