B2B Insights

Digitaalinen ulkomainonta kasvaa

Kasvava suuntaus: Digitaalinen ulkomainonta valloittaa alaa

Kantarin tuoreimmat mainospanostustiedot kertovat, että digitaalinen ulkomainonta on ollut vahvassa kasvussa viimeisten vuosien aikana. Syyskuussa ulkomainonta nousi kolmanneksi suurimmaksi mediaryhmäksi television ja verkkomedian jälkeen, kattaen 12,6 % mediamainonnasta. Sen osuus kasvoi 19,4 % viime vuoden syyskuuhun verrattuna (Kantar).

Alan asiantuntijat ennustavat, että trendi jatkuu myös vuonna 2025. Kansainväliset tutkimukset, kuten Statista ja PwC:n raportit, ennustavat, että digitaalisen ulkomainonnan osuus koko ulkomainontamarkkinasta kasvaa 40–50 prosenttiin seuraavien viiden vuoden aikana.

Vuosi 2025 – Digitaalinen ulkomainonta on mainstreamia

Digitaalisen ulkomainonnan asiantuntijat, kuten Out of Home (OOH) alan liitot ja kansainväliset digimainosverkostot, ovat todenneet, että vuonna 2025 digitaalinen ulkomainonta on osa mainstream-mainontaa. Monet näistä organisaatioista ovat julkaisseet ennusteita, jotka korostavat digitaalisen ulkomainonnan jatkuvaa kasvua ja sen vakiintumista markkinointibudjeteissa.

 

Lähteet: Statista Digital Out-of-Home Advertising Growth ja PwC: Global Entertainment & Media Outlook, Kantar

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
17.12.24

Mainostajalle tehokas ja vastuullinen valinta – kotimainen uutismedia on suomalaisille merkityksellinen

LUe lisää
4.12.24

Mainonta laadukkaassa uutismediassa on tutkitusti tehokasta ja vaikuttaa positiivisesti brändimielikuvaan

LUe lisää
31.10.24

Luotettava ja laadukas paikallinen uutismedia kiinnostaa lukijoita myös oman alueen ulkopuolelta

LUe lisää
29.10.24

Digilukijamäärien kasvu kertoo paikallismedioiden merkityksestä kuluttajan arjessa

LUe lisää
29.10.24

Digitaalinen uutismedia tavoittaa myös nuoret – tutkimuksen mukaan viiden suosituimman median listalla kaikissa ikäryhmissä

LUe lisää
25.09.24

Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset uutismediat tavoittavat yli 1,6 miljoonaa suomalaista

LUe lisää
18.09.24

Uutismedia tarjoaa uniikkia tietoa – luotettavasti ja asiantuntevasti

LUe lisää
17.09.24

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

LUe lisää
12.09.24

Paikallisesti ja laadukkaasti toimitettu sisältö vetoaa lukijoihimme

LUe lisää
13.08.24

Näin kuluttajat käyttäytyvät vuonna 2024 – mitä vähittäiskaupan toimijoiden on hyvä tietää

LUe lisää
13.06.24

Kotimaisuus on edelleen kovaa valuuttaa!

LUe lisää
13.06.24

Arvaatko, mitä jäätelöä kannattaisi mainostaa bussimediassa?

LUe lisää
13.06.24

Globaalit brändit pitävät ykköspaikkaa kuluttajien valinnoissa

LUe lisää
15.05.24

Luotettavat uutismediamme tarjoavat mainostajille tutkitusti laadukkaan ympäristön

LUe lisää
15.05.24

Uutismedia on EU-vaaleissa äänestäjien luettava tietolähde

LUe lisää