Siirry sisältöön
Yleinen

Mediakonserni Keskisuomalainen laajentaa medialiiketoimintaansa ostamalla Mertsi-median digisuurtaulut Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä

Artikkelin kuva

Mediakonserni Keskisuomalainen kasvaa merkittävimmäksi toimijaksi ulkomainonnassa Kaakkois-Suomen alueella.

Keskisuomalainen Oyj:n ulkomainosyhtiö ESA Digital Oy on solminut liiketoimintakaupat Mertaranta & Silén Production Oy:n kanssa. Kauppojen myötä Mediakonserni Keskisuomalaisen omistukseen siirtyy 1.2.2025 alkaen kahdeksan digisuurtaulua Kotkasta, Kouvolasta, Haminasta ja Iitistä.

Uudet ja tutut digisuurtaulut

Iitin Valtatie 12 näyttö, joka kohdataan ajaessa Kouvolasta Lahteen, on täysin uusi lisäys Meksin digisuurtauluverkostoon, kun taas Kymenlaakson alueen digisuurtaulut ovat entuudestaan tuttuja, entisiä kumppaninäyttöjä. Liiketoimintakaupan myötä kaikilla näytöillä otetaan ensimmäistä kertaa käyttöön Meksin oman digisuurtauluperheen mahdollisuudet.

Pitkäaikainen yhteistyö

Yhteistyö Mertsi-median kanssa on toiminut jo pitkään. ”Hieno asia, että kauppa saatiin toteutumaan. Kauppa oli itseni näkökulmasta luonnollinen jatkumo jo vuosia kestäneelle hyvälle yhteistyölle Esa Digital Oy:n kanssa. Nyt jään sivusta seuraamaan mielenkiinnolla kotimaisen mainosmarkkinan kehittymistä eri mediamainonnan ryhmissä”, Mertaranta & Silén Production Oy:n toimitusjohtaja Jasse Mertaranta kommentoi.

Uudet mahdollisuudet myyntiin

Digisuurtaulujen siirtyminen osaksi Mediakonserni Keskisuomalaisen omistamaa digisuurtauluverkostoa vahvistaa konsernin tarjontaa ja näkyvyyttä Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen alueilla, avaten uusia mahdollisuuksia myyntiin. Näytöt tavoittavat viikossa yhteensä yli 1,3 miljoonaa kontaktia.

Kaupan toteutuminen avaa meidän Kymenlaakson ja myös Päijät-Hämeen myyjillemme mahdollisuuden tarjota täyttä kapasiteettia asiakkaillemme. Näyttöjen sijainti on erittäin hyvä. Toimiva ulkomainonta täydentää hienosti laajaa mediatarjontaamme.

Jarkko Haukilahti – aluejohtaja

Digisuurtauluverkoston kasvu toteuttaa konsernin strategiaa

Liiketoimintakauppa tukee Mediakonserni Keskisuomalaisen valtakunnallisen digisuurtauluverkoston kehitystä, sekä konsernin digitaalisen ulkomainonnan kasvua painottavaa strategiaa. Suurtauluverkosto laajenee edelleen muun muassa Helsingin uusilla pinnoilla kesällä 2025.

”Keskisuomalainen -konserni rakentaa strategiansa pohjalta Suomen kattavinta digitaalista tavoittavuutta niin uutismediassa kuin mainosmediassa. Kasvu tapahtuu orgaanisesti ja yritysostoilla valtakunnallisesti. Nyt tehty Mertsi-median kauppa on osa tämän strategian toteuttamista”, sanoo Mediakonserni Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

”Liiketoimintakaupan toteutuminen on DOOH-strategiamme mukainen ja tulee vahvistamaan markkinapositiotamme sekä alueellisesti että valtakunnallisesti. Tämä oli mainio erävoitto osana kasvutarinaamme”, kertoo Meksin ulkomainonnan kehitysjohtaja Anssi Aura.

Lisätietoja:
Anssi Aura, +358 44 999 8888