Mediakonserni Keskisuomalaiselle 230 uutta digitaalista ulkomainonnan näyttöä Helsinkiin

 

Kahden osa-alueen voitto Helsingin kaupungin toteuttamassa, Suomen suurimmassa yksittäisessä digitaalisen ulkomainonnan kilpailutuksessa, lisää tuntuvasti Meksin tarjontaa Helsingin vilkasliikenteisten sisään- ja ulosajoväylien varrella keskustan välittömässä läheisyydessä ja ostokeskittymien tuntumassa esikaupunkialueilla. Uusien näyttöjen suorassa vaikutuspiirissä asuu noin 400 000 helsinkiläistä.

Helsingin esikaupunkialueelle rakennetaan noin 230 näyttöpinnan kokonaisuus. Näyttölaitteet ovat lähes yhdeksän neliön kokoisia suurnäyttöjä ja 75 tuuman kokoisia pystytoteemeja esikaupungin parhaimpien liikennevirtojen varrella.

­ – Helsingin uusien mainosnäyttöjen myötä Meksin digitaalisen ulkomainonnan verkosto täydentyy aidosti valtakunnalliseksi yli 3 000 näytön verkostoksi Helsingin uusien näyttöjen ansiosta. Tämä ulkomainosverkosto täydennettynä Meksin printti- ja digipalveluilla on tulevaisuudessa oikea kampanjasuunnittelun aarreaitta, iloitsee Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan liiketoimintajohtaja Jari Lähdemäki.

 

Erityisesti kasvaa tavoittavuus vilkkaiden ostokeskittymien läheisyydessä

Meksin monipuoliset ulkomainonnan ratkaisut tavoittavat asuinalueiden, lähikauppojen ja ostoskeskittymien läheisyydessä läpi vuorokauden. Uusi ulkomainoskonsepti mahdollistaa mainostajalle entistä laajemman tavoittavuuden ja monipuolisemmat ulkomainonnan mahdollisuudet Suomen ostovoimaisimmalla alueella.

– Erityisesti kasvaa tavoittavuus vilkkaiden ostokeskittymien välittömässä läheisyydessä. Nykyisellä ja rakennettavalla mainosnäyttöverkostolla on monipuolisen tuotteistuksen kautta mahdollisuus toteuttaa eri kohderyhmiä kattavasti tavoittavia ulkomainoskampanjoita. Huomioiden nykyiset etätyö- ja hybridityöskentelyn mallit, esikaupunkialueen ja siellä liikkuvan liikenteen mediahaltuunotto tulee palvelemaan sekä mainostajien tarpeita että tarjoamaan alueella liikkuville ihmisille kattavasti informaatiota ajankohtaisista asioista. Kun tähän vielä lisää muut monikanavaiset mediaratkaisumme, voimme aidosti todeta olevamme kuluttajien ja kaupunkilaisten arjessa läsnä 24/7, sanoo Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan asiakkuusjohtaja Tommi Fäldt.

 

Rakentaminen käyntiin vuoden 2023 aikana

Suunnitelmissa on aloittaa rakentaminen syksyn 2023 aikana ja tavoitteena on saada kokonaisuus vaiheittain valmiiksi ennen vuodenvaihdetta. Mahdollisiin aikatauluihin voi vielä vaikuttaa kilpailutukselliset ja sopimustekniset asiat. Uusi sopimuskausi kestää kymmenen vuotta ja siihen sisältyy viiden vuoden optio mainospaikoista.

– Nyt rakennettavalla laiteverkostollamme vahvistamme urbaanimman kaupunkiympäristön rakentumista. Samalla pääsemme pystytoteemein rakentamaan täysin uutta esikaupunkiverkostoa, jota ei ole aiemmin ollut tarjolla. Toteutamme tämän projektin tiiviissä yhteistyössä Helsingin kaupungin ja muiden tarkkaan valittujen kumppaneidemme kanssa, kertoo Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehitysjohtaja Anssi Aura.

– Helsingin kaupungin kilpailutuksen kahden osa-alueen voitto on meille merkittävä edistysaskel, jonka eteen olemme tehneet paljon työtä. Voiton myötä tarjoomamme laajenee entisestään ja pystymme palvelemaan suuria asiakkaita ja heidän toimistokumppaneitaan aiempaa kattavammin erityisesti pääkaupunkiseudulla. Tavoitteemme on toimia mahdollisimman ketterästi ja herkällä korvalla, asiakkaidemme ja heidän kumppaneidensa tarpeita kuunnellen. Koska ulkomainonnan verkostomme on ollut kattava jo entuudestaan, on meillä  hyvä näppituntuma siihen, miten saamme rakennettua työkalut ja vuorovaikutuksen siten että ostaminen olisi mahdollisimman kätevää, toteaa Meks Suurasiakasmyynnin myyntijohtaja Maija Syyrakki.

 

Tavoittavaa valtakunnallista ja alueellista näkyvyyttä ulkomainonnalla

Meksin ulkomainosratkaisuilla tavoitetaan kaikkiaan 2,5 miljoonaa suomalaista viikossa. Rakennettavaa näyttöverkostoa tukee pääkaupunkiseudulla Mediakonserni Keskisuomalaisen nykyinen ulkomainosverkosto.

Tutustu ulkomainonnan asiakastarinoihin 

 

Lisätietoja:

Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan liiketoimintajohtaja Jari Lähdemäki, p. +358 50 598 2050, jari.lahdemaki@media.fi

Mediakonserni Keskisuomalaisen ulkomainonnan asiakkuusjohtaja Tommi Fäldt, +358 50 388 0820, tommi.faldt@media.fi