Siirry sisältöön
Digitaalinen mainonta

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

Carlson

Kuvaus yhteistyöstä

Meks on ollut Carlson Kuopion markkinointikumppani jo 13 vuoden ajan. Carlson on hyödyntänyt Meksin printtimedioita sekä digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia tehokkaasti markkinoinnissaan – ja pyrkii kokeilemaan aktiivisesti uusia, monikanavaisia mainosratkaisuja.

2023 joulusesongin lähestyessä Carlsonilla oli tarve varmistaa vahva näkyvyys joulukaupassa, erottautua kilpailijoista ja tavoittaa uutta kohderyhmää 30-50-vuotiaissa. Ratkaisuksi tuotettiin digitaalinen joululahjakuvasto.

Asiakkaan kuvaus Carlson Oy Carlson on vuonna 1859 perustettu vähittäis- ja tukkukaupan yritys. Yhtiön pääkonttori ja kotipaikka on Kuopiossa. Carlsonin toiminta perustuu henkilökohtaiseen palveluun, monipuolisiin valikoimiin ja kilpailukykyisiin hintoihin. Tunnetut tuotemerkit ja oma maahantuonti takaavat kattavan tuotevalikoiman. Carlson avasi verkkokaupan vuoden 2017 lopulla. Carlsonin vahvuuksia ovat hyvä omavaraisuusaste, omat kiinteistöt, riippumattomuus keskusliikkeistä ja erittäin asiantunteva henkilökunta.

+

0

milj

näyttökerrat

0

näyttöjen määrät

0

NPS arvosana

0

vk

kampanjan kesto

Kuvaus ratkaisusta

Kampanjan toteutus joulusesonkina 28.11.–11.12.2023 savonsanomat.fi -verkkoalustalla.

Räätälöity display- ja mobiilibanneri, jonka kautta kuluttajat pääsivät selaamaan käyttäjäystävällisesti joululahjakuvastoa ilman, että lukeminen aiheutti ylimääräisiä klikkauksia ja sivusiirtymiä.

Mainosmuotona hyödynnettiin sekä mobiiliin että displayhin tehtyä paraatibanneripakettia, jossa joululahjakuvasto oli selattavissa.

Digitaalisen ratkaisun tuotannosta vastasi Mediasepät.

Digimarkkinointi mahdollistaa kampanjoiden reaaliaikaisen seurannan, ja tutkimusten mukaan digitaalinen uutismedia tavoittaa nuoret.

Carlsonille tuotettu klikattava joululahjakuvasto kertoi täsmälleen, mitkä tuotteet kiinnostivat kohderyhmää ja mistä liikenne verkkosivuille tuli. Vaikuttavuus näkyi myös kivijalassa: kampanja toi asiakkaat myymälään ja kasvatti selvästi myyntiä.

Digimarkkinoinnin rooli mediavalinnoissamme on kasvanut koko ajan. Kokeilemme mielellämme uusia digimainonnan muotoja. Tämän kampanjan tulokset ylittivät odotuksemme

Carita Tuunala – verkkokauppapäällikkö, Carlson


Tulokset

Digikampanja ylitti odotukset monin verroin


Digitaaliseen kuvastoon siirtyneet asiakkaat viettivät siellä keskimäärin 1 minuutin ja 7 sekuntia ja selasivat keskimäärin 18 sivua, osoittaen poikkeuksellisen korkeaa sitoutuneisuutta. Aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81 % – toisin sanoen tämä osa bannerin nähneistä joko selasi kuvastoa tai klikkasi siitä sivustolle.

Yhteistyömme Carlsonin digikampanjassa onnistui erinomaisesti.Tulokset uudenlaisesta toteutuksesta ylittivät odotukset, ja kampanja osoittautui erittäin tehokkaaksi. Näitä onnistumisia tulemme hyödyntämään myös jatkossa. Ratkaisu on ollut käytössä jo mm. päivittäistavarakaupassa.

Juuso Ollikainen – digituotepäällikkö, Meks Savo


Mihin digitaalinen kuvasto sopii?

Hyödynnä ratkaisuna esimerkiksi näissä:

  • Päivittäistavarakauppa
  • Asuntokauppa
  • Autokauppa
  • Verkkokauppa
  • Matka- ja majoituspalvelut
  • Tapahtumapalvelut
  • sekä lukuisat muut toimialat, tuotteet ja palvelut.

Meksin paikallisten medioiden avulla tavoitamme parhaiten kivijalkamyymälöidemme alueella asuvat kuluttajat. Meksin media-ammattilaiset auttavat meitä valitsemaan mediaratkaisut ja valikoima on todella laaja: osaamista löytyy niin digi-, printti- kuin audiopuolella.

Carita Tuunala – verkkokauppapäällikkö, Carlson

Kenet sinä haluat tavoittaa?

Ota yhteyttä, niin luodaan tavoitteitasi tukevat kampanjat yhdessä.