Bussimedia on digitaalisen ulkomainonnan ratkaisuista monella tapaa ainutlaatuinen. Mainosympäristönä bussi on suljettu tila, jossa viivytään keskimäärin 15 minuuttia (paikallisliikennematkan keskiarvo). Matkan aikana kuluttajan katse ohjautuu luontevasti sijaintidataa sekä viihdykettä tarjoavaan matkustamonäyttöön. Mainostajalle bussimedia tarjoaa hyperlokaalin kohdennusmahdollisuuden – mainonta tavoittaa juuri oikeassa sijainnissa, useita toistokertoja!
– Bussimedia tuo parhaiten digitaalisen ulkomainonnan uniikin, sijaintiin perustuvan geokohdennus-ominaisuuden esiin, Meksin myyntijohtaja Elina Sohlberg kertoo.
Tarkasti kohdennettava bussimedia on mainosratkaisu moninaisiin tarpeisiin. Sen avulla voi esitellä alueen vapaat vuokra-asunnot, kertoa läheisen kahvilan sesonkituotteen houkutteleva tarjouksen tai vaikka muistuttaa apteekin ajankohtaisista kausiflunssan taltuttajista. Kun bussi lähestyy määriteltyä sijaintia, geokohdennettu mainonta ilmestyy matkustamonäyttöön.
– Matkustamonäytöissä mainonta muistuttaa, herättää ja ohjaa vaikka kaupan ovelle asti.
Bussimedia tavoittaa erityisen hyvin nuoret aikuiset. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla joukkoliikennettä käyttää 62 % yli 15-vuotiaista kuluttajista viikon aikana.
(Kantar Mind 2023)
Bussimedia sopii monenlaisiin markkinointitarpeisiin
Brändin tunnettuuden kasvattaminen, uusasiakashankinta, kuluttajan aktivointi kohti ostopäätöstä. Lue, miten bussimedia taipuu mainostajan monipuolisiin tarpeisiin.
Korealainen kosmetiikkabrändi sai bussimedialla uusia asiakkaita
Valtakunnallinen kosmetiikkabrändi Yeppo & Soonsoon toivoi pääkaupunkiseudun ostoskeskuksissa sijaitseviin kivijalkaliikkeisiinsä uusia asiakkaita. Bussimedia valikoitui mainosratkaisuksi nuoren kohderyhmän sekä median tarjoaman sijaintikohdennuksen ansiosta. Mainoskampanjoiden vaikuttavuus näkyi heti.
”Houkuttimeksi valittua alekoodia on yritetty lunastaa myös muissa kuin pääkaupunkiseudun liikkeissämme. Liikkeissämme ja verkkokaupassa on myös käynyt paljon uusia asiakkaita ostoksilla kampanjoiden aikana”, markkinointipäällikkö Oona Hykkönen iloitsee.
Lue lisää: Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet – Meks
Bussimedialla tavoitettiin opiskelijat uuden harrastuksen pariin
Tampereella paikallinen kamppailulajiseura Tampereen Kendoklubi Fudo Kamae on luottanut uusasiakashankinnassaan bussimediaan jo neljä vuotta. Uusien harrastajien määrä nelinkertaistui heti ensimmäisenä kampanjasyksynä.
”Tampere on opiskelijakaupunki. Bussikampanja käynnistyy, kun opiskelijat ovat asettuneet kaupunkiin. Päivän aikana mainonta on kohdennettu ajallisesti aamulle ja sekä iltapäivälle. Maantieteellisesti katsottuna mainoksemme näkyvät koulujen reiteillä”, seuran juniori- ja varustevastaava Jari-Matti Auttila kertoo.
Lue lisää: Tampereen Kendo-seura löytää harrastajat bussimedialla – Meks
Paikallistuntemuksen parhaat asiantuntijat yhdellä kontaktilla
Meksin paikallisliikenteen bussimediaratkaisuja on saatavilla 40 paikkakunnalla ja 900 bussissa. Lähes koko Suomen kattava Mediakonserni Keskisuomalaisen mediamyynnin ja markkinoinnin kanava Meksin asiantuntijat sijaitsevat ympäri maata, pääkaupunkiseudulta Pohjois-Karjalaan. Yli 90 paikallista uutismediaa julkaiseva mediakonserni on mainostajalle aidosti paras paikallisasiantuntija. Meks on myös suurin kotimainen ulkomainonnan toimija, jolla on Suomen kattavin digitaalisen ulkomainonnan verkosto. Meiltä saat monikanavaiset ratkaisut kätevästi yhden kontaktin periaatteella.
Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää, miten voimme auttaa hyperlokaalisti juuri sinun liiketoimintaasi!