Kärkimedian tutkimus elokuulta 2024 vahvistaa jälleen tiedon: Mediakonserni Keskisuomalaisen paikalliset uutismediat ovat lukijoilleen merkittävä tietolähde.
Mainostajille uutismediaympäristömme tarjoaa paikallisesti tavoittavan ja bränditurvallisen ympäristön.
Paikallisuus kiinnostaa
89 % lukijoistamme on kiinnostunut paikallisista uutisista.
Laadukas sisältö sitouttaa
Lehden sisällöistä 79 % lukee uutisartikkeleita riippumatta siitä, onko kyseessä painettu tai digitaalinen lehti. Tämä osoittaa, että lukijat arvostavat sisältöä eri formaateissa.
Uutismedioidemme laadukasta journalismia arvostetaan – toimittajien kriittisyys saa tilaajilta kiitosta.
Tilaajamme ovat lehden kokonaisuudelle keskimäärin arvosanan 5,1 asteikolla 1–7 (7 = erittäin hyvä, 1 = erittäin huono), mikä heijastaa heidän tyytyväisyyttään journalistiseen laatuun ja toimitustyöhön.
Monipuolinen sisältö vetää puoleensa
Paikallisen uutisoinnin ohella lukijoitamme kiinnostaa terveys, kulttuuri sekä asumiseen ja kotiin liittyvät teemat.
Myös ajankohtaiset turvallisuuspolitiikan uutiset nousevat säännöllisesti lukulistojen kärkeen.
Perinteiset kerrontamuodot menestyvät edelleen
Hyvin kirjoitetut jutut, laadukkaat kuvat ja selkeät infografiikat ovat suosituimpia esitystapoja niin printti- kuin digitaalisissa julkaisuissamme.
Myös nuorempi sukupolvi, joka kuluttaa runsaasti videosisältöjä, arvostaa edelleen perinteistä paikallismedian kerrontamuotoa.
Mitä paikallinen uutismedia tarjoaa mainostajalle:
Mainostajalle vahva paikallinen uutismedia on luotettava mainosympäristö, joka tarjoaa valmiin, paikallisista asioista kiinnostuneen yleisön.
Vinkki: Tuttua uutisformaattia jäljittelevä, ja uutisvirrassa sujuvasti soljuva natiivimainonta tuo lukijat mainostajan brändin äärelle kiinnostavan sisällön avulla ja jättää muistijäljen!
Lähde: Digitalist Experience ja Kärkimedia, elokuu 2024