B2B Insights

Paikallisesti ja laadukkaasti toimitettu sisältö vetoaa lukijoihimme

Kärkimedian tutkimus elokuulta 2024 vahvistaa jälleen tiedon: Mediakonserni Keskisuomalaisen paikalliset uutismediat ovat lukijoilleen merkittävä tietolähde.

Mainostajille uutismediaympäristömme tarjoaa paikallisesti tavoittavan ja bränditurvallisen ympäristön.

Paikallisuus kiinnostaa

89 % lukijoistamme on kiinnostunut paikallisista uutisista.

Laadukas sisältö sitouttaa

Lehden sisällöistä 79 % lukee uutisartikkeleita riippumatta siitä, onko kyseessä painettu tai digitaalinen lehti. Tämä osoittaa, että lukijat arvostavat sisältöä eri formaateissa.

Uutismedioidemme laadukasta journalismia arvostetaan – toimittajien kriittisyys saa tilaajilta kiitosta.

Tilaajamme ovat lehden kokonaisuudelle keskimäärin arvosanan 5,1 asteikolla 1–7 (7 = erittäin hyvä, 1 = erittäin huono), mikä heijastaa heidän tyytyväisyyttään journalistiseen laatuun ja toimitustyöhön.

Monipuolinen sisältö vetää puoleensa

Paikallisen uutisoinnin ohella lukijoitamme kiinnostaa terveys, kulttuuri sekä asumiseen ja kotiin liittyvät teemat.

Myös ajankohtaiset turvallisuuspolitiikan uutiset nousevat säännöllisesti lukulistojen kärkeen.

Perinteiset kerrontamuodot menestyvät edelleen

Hyvin kirjoitetut jutut, laadukkaat kuvat ja selkeät infografiikat ovat suosituimpia esitystapoja niin printti- kuin digitaalisissa julkaisuissamme.

Myös nuorempi sukupolvi, joka kuluttaa runsaasti videosisältöjä, arvostaa edelleen perinteistä paikallismedian kerrontamuotoa.

 

Mitä paikallinen uutismedia tarjoaa mainostajalle:

Mainostajalle vahva paikallinen uutismedia on luotettava mainosympäristö, joka tarjoaa valmiin, paikallisista asioista kiinnostuneen yleisön.

Vinkki: Tuttua uutisformaattia jäljittelevä, ja uutisvirrassa sujuvasti soljuva natiivimainonta tuo lukijat mainostajan brändin äärelle kiinnostavan sisällön avulla ja jättää muistijäljen!

 

Lähde: Digitalist Experience ja Kärkimedia, elokuu 2024

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
17.12.24

Mainostajalle tehokas ja vastuullinen valinta – kotimainen uutismedia on suomalaisille merkityksellinen

LUe lisää
4.12.24

Mainonta laadukkaassa uutismediassa on tutkitusti tehokasta ja vaikuttaa positiivisesti brändimielikuvaan

LUe lisää
4.12.24

Digitaalinen ulkomainonta kasvaa

LUe lisää
31.10.24

Luotettava ja laadukas paikallinen uutismedia kiinnostaa lukijoita myös oman alueen ulkopuolelta

LUe lisää
29.10.24

Digilukijamäärien kasvu kertoo paikallismedioiden merkityksestä kuluttajan arjessa

LUe lisää
29.10.24

Digitaalinen uutismedia tavoittaa myös nuoret – tutkimuksen mukaan viiden suosituimman median listalla kaikissa ikäryhmissä

LUe lisää
25.09.24

Mediakonserni Keskisuomalaisen digitaaliset uutismediat tavoittavat yli 1,6 miljoonaa suomalaista

LUe lisää
18.09.24

Uutismedia tarjoaa uniikkia tietoa – luotettavasti ja asiantuntevasti

LUe lisää
17.09.24

Digitaalinen ulkomainonta suosituin media, printin yllätysnousu

LUe lisää
13.08.24

Näin kuluttajat käyttäytyvät vuonna 2024 – mitä vähittäiskaupan toimijoiden on hyvä tietää

LUe lisää
13.06.24

Kotimaisuus on edelleen kovaa valuuttaa!

LUe lisää
13.06.24

Arvaatko, mitä jäätelöä kannattaisi mainostaa bussimediassa?

LUe lisää
13.06.24

Globaalit brändit pitävät ykköspaikkaa kuluttajien valinnoissa

LUe lisää
15.05.24

Luotettavat uutismediamme tarjoavat mainostajille tutkitusti laadukkaan ympäristön

LUe lisää
15.05.24

Uutismedia on EU-vaaleissa äänestäjien luettava tietolähde

LUe lisää