Natiivimainonta

Natiivimainonnalla tuot viestisi osaksi luotettavien ja paikallisten medioiden uutisvirtaa.

Mitä on natiivimainonta?

Natiivimainonta on markkinointiviestinnän muoto, jossa mainostaja saa käyttöönsä tilaa, joka on totutusti kuulunut vain median omalle sisällölle. Hyvä natiivimainos tarjoaa lukijalleen lisäarvoa: ratkaisun johonkin ongelmaan, tietoa tai esimerkiksi iloista mieltä hyvän tarinan kautta.

Natiivimainonta on mahdollista toteuttaa monikanavaisesti sekä verkossa että printtimedioissa. Verkossa kampanjaan kuuluvat etusivulle tuleva uutismainen natiivimainos sekä natiiviartikkeli. Printissä natiivimainonta tunnetaan perinteisemmin advertoriaaleina.

Vinkit sisällöntuotantoon

  1. Mieti mitä lisäarvoa voit tuoda lukijalle natiiviartikkelin sisällöllä ja sitä kautta luoda luottamusta ja ostoaikeita?
  2. Voitko esimerkiksi tarjota hyviä vinkkejä tai tuoda esiin omaa asiantuntijuutta asiakasreferenssin kautta?
  3. Vältä mainosmaisuutta ja perinteistä tuotejargonia.
  4. Kiinnitä erityistä huomiota otsikointiin, jonka kannattaa noudattaa samaa linjaa sivuston muun otsikoinnin kanssa.
  5. Hyvä otsikko tuo sisällön lähelle lukijaa ja haluttua kohderyhmää olemalla paikallinen ja kiinnostava.
  6. Hyvä otsikko on tarpeeksi konkreettinen ja puhutteleva, abstraktit ja ympäripyöreät otsikot eivät herätä lukijoiden kiinnostusta.

Älä unohda valokuvan voimaa kiinnostuksen herättäjänä!

Tuotehinnasto

VerkkopalvelutHinta per sivusto (Alv 0%)
Etelä-Suomen Sanomat
Helsingin Uutiset
Keskisuomalainen
Savon Sanomat
1680 €
Aamuposti
Hämeen Sanomat
Länsiväylä
Itä-Häme
Keski-Uusimaa
Tamperelainen
Uusimaa
Vantaan Sanomat
840 €
Forssan Lehti
Etelä-Saimaa
Itä-Savo
Kouvolan Sanomat
Kymen Sanomat
Länsi-Savo
Uutisvuoksi
550 €
Iisalmen Sanomat
Länsi-Uusimaa
Mäntsälän Uutiset
Nurmijärven Uutiset
Seinäjoen Sanomat
Sipoon Sanomat
Luoteis-Uusimaa
Warkauden Lehti
Pieksämäen Lehti
Loviisan Sanomat
505 €

Aineisto-ohjeet: 

Printtinatiivi   Diginatiivi  Sisällöntuotanto

Asiakastarinat

Sisko Koobas, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli

”Parasta tässä toteutuksessa oli se, että saimme Kaakon Viestinnän asianuntijoilta parhaat vinkit tavoitteidemme toteutukseen. Yhdessä keskustellen ja meidän toiveitamme ja ajatuksiamme kuunnellen he räätälöivät meille parhaiten sopivan kokonaisuuden. Aikatauluja, medioita ja viestien sisältöjä pohdittiin yhdessä järkeviksi kokonaisuuksiksi.”

Sisko Koobas, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli

Lue lisää
Annika Aalto, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kotkan Energia

"Natiivimainonnassa käytettäviä sisältöjä voi varioida muihinkin kanaviin, kuten asiakkaan omaan verkkopalveluun. Kotkan Energian tapauksessa sisältöjä hyödynnettiin esimerkiksi asiakaslehdessä. Yhteistyö on ollut aktiivista ja helppoa. Tulospalaverit ovat olleet suora palaute siitä, kuinka olemme onnistuneet."

Annika Aalto, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kotkan Energia

Lue lisää
Teemu Kivijärvi, Apteekkari

"Sisältömarkkinointi oli meille uusi mainosmuoto.
Tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti ja laadukas, asiakaskunnallemme tuttu mediaympäristö kohotti selvästi mainoksen arvoa ja uskottavuutta. Jaoimme linkin mainokseen Facebook-sivuillamme ja saimme natiiviartikkelista paljon positiivista palautetta. Natiivimainonta todella toimi."

Teemu Kivijärvi, Apteekkari

Lue lisää
Maria Puustinen, projektipäällikkö, Pohjois-Savon liitto

"Tavoitteemme oli tuoda digitukea tutuksi Pohjois-Savon alueella ja tämän natiivikampanjan avulla siinä onnistuttiin. Myös koko prosessi oli helppo suunnittelusta artikkelien julkaisuun ja yhteistyö oli toimivaa. Artikkelit olivat laadukkaita ja ulkoasullisesti ne innostivat lukemaan."

Maria Puustinen, projektipäällikkö, Pohjois-Savon liitto

Lue lisää

Natiivimainonnalla saat sisältösi osaksi uutisvirtaa

Natiivimainonta voi vastata monenlaisiin tarpeisiin aina brändimielikuvan muokkaamisesta tietyn kohderyhmän tavoittamiseen. Oli tavoitteesi mikä tahansa, sivustoillamme on kattavat yleisöt sisältöjäsi varten ja kauttamme saat myös asiantuntevaa sisällöntuotantoa avaimet käteen -periaatteella.

 

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

Uutiskirjeen tilaus

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.