Natiivimainonnalla tuot viestisi osaksi luotettavien ja paikallisten medioiden uutisvirtaa.
Natiivimainonta on markkinointiviestinnän muoto, jossa mainostaja saa käyttöönsä tilaa, joka on totutusti kuulunut vain median omalle sisällölle. Hyvä natiivimainos tarjoaa lukijalleen lisäarvoa: ratkaisun johonkin ongelmaan, tietoa tai esimerkiksi iloista mieltä hyvän tarinan kautta.
Natiivimainonta on mahdollista toteuttaa monikanavaisesti sekä verkossa että printtimedioissa. Verkossa kampanjaan kuuluvat etusivulle tuleva uutismainen natiivimainos sekä natiiviartikkeli. Printissä natiivimainonta tunnetaan perinteisemmin advertoriaaleina.
Älä unohda valokuvan voimaa kiinnostuksen herättäjänä!
Aineisto-ohjeet:
Printtinatiivi Diginatiivi Sisällöntuotanto
”Parasta tässä toteutuksessa oli se, että saimme Kaakon Viestinnän asianuntijoilta parhaat vinkit tavoitteidemme toteutukseen. Yhdessä keskustellen ja meidän toiveitamme ja ajatuksiamme kuunnellen he räätälöivät meille parhaiten sopivan kokonaisuuden. Aikatauluja, medioita ja viestien sisältöjä pohdittiin yhdessä järkeviksi kokonaisuuksiksi.”
Sisko Koobas, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli
"Natiivimainonnassa käytettäviä sisältöjä voi varioida muihinkin kanaviin, kuten asiakkaan omaan verkkopalveluun. Kotkan Energian tapauksessa sisältöjä hyödynnettiin esimerkiksi asiakaslehdessä. Yhteistyö on ollut aktiivista ja helppoa. Tulospalaverit ovat olleet suora palaute siitä, kuinka olemme onnistuneet."
Annika Aalto, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Kotkan Energia
"Sisältömarkkinointi oli meille uusi mainosmuoto. Tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti ja laadukas, asiakaskunnallemme tuttu mediaympäristö kohotti selvästi mainoksen arvoa ja uskottavuutta. Jaoimme linkin mainokseen Facebook-sivuillamme ja saimme natiiviartikkelista paljon positiivista palautetta. Natiivimainonta todella toimi."
Teemu Kivijärvi, Apteekkari
"Tavoitteemme oli tuoda digitukea tutuksi Pohjois-Savon alueella ja tämän natiivikampanjan avulla siinä onnistuttiin. Myös koko prosessi oli helppo suunnittelusta artikkelien julkaisuun ja yhteistyö oli toimivaa. Artikkelit olivat laadukkaita ja ulkoasullisesti ne innostivat lukemaan."
Maria Puustinen, projektipäällikkö, Pohjois-Savon liitto
Natiivimainonta voi vastata monenlaisiin tarpeisiin aina brändimielikuvan muokkaamisesta tietyn kohderyhmän tavoittamiseen. Oli tavoitteesi mikä tahansa, sivustoillamme on kattavat yleisöt sisältöjäsi varten ja kauttamme saat myös asiantuntevaa sisällöntuotantoa avaimet käteen -periaatteella.
Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.