Lähiapteekki Järvenpää lanseerattiin onnistuneesti natiivimainonnalla

 

”Sisältömarkkinointi oli meille uusi mainosmuoto. Innostuimme Meks Etelän mediamyyjän ehdotuksesta informatiivisesta ja aidosti asiakkaitamme hyödyttävästä mainoksesta, jossa pääsimme kertomaan palveluistamme ja uudistuksistamme kattavasti. Natiivimainonta todella toimi ja oli yllättävän helppo toteuttaa.”

 

 

Apteekkari Teemu Kivijärvi

 

Lokakuussa 2020 Keski-Uudellamaalla, Järvenpäässä aloitti liiketoiminnan Järvenpään 3. apteekki. Uusi apteekki perustettiin tiloihin, joissa edellinen apteekki sijaitsi kymmeniä vuosia. Uuden apteekkarin myötä vaihtui markkinoinnissa käytettävä nimi Lähiapteekiksi. Palvelukonseptia uudistettiin vastaaman nykypäivän apteekkiasiakkaiden tarpeita.

 

Tarve

 

Asiakkaalla oli tarve uuden apteekin lanseeraamiseen ja Lähiapteekki-nimen mielikuvan brändäämiseen lähellä asiakkaita olevana apteekkina, jonka tavoitteena on tarjota paikkakunnan parasta apteekkipalvelua nykyaikaisella tavalla paikallisille kuluttajille. Tärkeää oli saada viestiä uudistusten moninaisista hyödyistä, kuten ajankohtaisesta etäasioinnista, ilmaisesta pysäköinnistä ja laajennetuista aukioloajoista.

 

Ratkaisu

 

Kokonaisuuden avaamiseksi laajemmin ja pidemmän muistijäljen jättämiseksi, valittiin mainoskanavaksi paikkakuntalaisille eli apteekin kohderyhmälle tutun sanomalehti Keski-Uusimaan verkkopalvelu, keski-uusimaa.fi ja toteutettiin natiivimainoskampanja paikallisessa mediaympäristössä osana sen laadukasta uutisvirtaa. Natiivi- eli sisältömarkkinointikampanjaan sisältyi ohjaava natiivimainos etu- ja artikkelisivuilla ajalla 12.-18.4.2021 ja vuoden ajan luettavissa oleva uutismainen natiiviartikkelisivu, joka täytti asiakkaan tarpeen uudistusten viestimisestä ja toimii hyvin pitkäaikaisessa imagon vahvistamisessa ja asiakassuhteen luomisessa.

 

 Tulos

 

Kampanjan tulokset olivat erinomaiset. Viikossa natiiviartikkelia katsottiin 2066 kertaa ja etusivun ohjaavalla natiivimainoksella oli viikon aikana näyttöjä 285 746 kertaa. Natiiviartikkelin parissa vietettiin aikaa keskimäärin 2 minuuttia 25 sekuntia ja kontaktin laadulla saatiin sitoutettua  jo aiheesta kiinnostuneita kuluttajia. Asiakasmäärät kasvoivat viikon aikana niin kivijalkapisteessä kuin  etäasioinnissa ja tavoite uudistuneen palvelukonseptin viestinnästä onnistui natiivikampanjalla loistavasti.

 

 Tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti ja laadukas, asiakaskunnallemme tuttu mediaympäristö kohotti selvästi mainoksen arvoa ja uskottavuutta. Jaoimme linkin mainokseen Facebook-sivuillamme ja saimme natiiviartikkelista paljon positiivista palautetta. Yhteistyö Mediatalo Keskisuomalaisen mediamyynnin kanssa oli helppoa ja asiantuntevaa. Emme olisi itse tulleet ajatelleeksi tällaista markkinointikanavaa. Onnistuimme tavoitteessamme hienosti. Erään asiakkaamme sanoin:” Keskarin mainoksen kautta tunnutte jo vanhoilta tutuilta, vaikka tulinkin tänne nyt  ensimmäistä kertaa. Natiivin näkyvyys on ollut niin positiivista ja palaute kannustavaa, että harkitsemme uutta kampanjaa.”, toteaa Järvenpään apteekin apteekkari Teemu Kivijärvi.

 

 

Linkki ohjaavaan natiivimainokseen etu- ja artikkelisivulla

Linkki natiiviartikkeliin

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
11.12.23

Monikanavainen tapahtumamainonta sai aikaan kävijäryntäyksen

LUe lisää
7.11.23

Bussimedialla vahvistat tehokkaasti rekrykampanjoitasi

LUe lisää
3.11.23

Kesäsesongin monikanavainen mainonta aktivoi – asiakkaat jonottivat uuteen bistroon

LUe lisää
25.10.23

Flow Cosmetics löysi asiakkaat liikkeeseensä paikallisen median kanavilla

LUe lisää