Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

Meks on ollut Carlson Kuopion markkinointikumppani. Asiakas on hyödyntänyt printtimediaa sekä perinteisiä digimarkkinoinnin mahdollisuuksia tehokkaasti markkinoinnissaan.

Joulusesongin lähestyessä asiakkaalla oli tarve varmistaa vahva näkyvyys joulukaupassa, erottautua kilpailijoiden vastaavista kampanjoista ja tavoittaa uutta kohderyhmää 30-50-vuotiaissa. Päämäärä oli saada kuluttajat kiinnostumaan digitaalisesta joululahjakuvastosta.

 

Kokeilussa digimainonnan uusi lähestymistapa

  • Kampanjan toteutus joulusesonkina 28.11.–11.12. savonsanomat.fi -verkkoalustalla.
  • Räätälöity display- ja mobiilibanneri, jonka kautta kuluttajat pääsivät selaamaan käyttäjäystävällisesti joululahjakuvastoa ilman, että lukeminen aiheutti ylimääräisiä klikkauksia ja sivusiirtymiä.
  • Mainosmuotona hyödynnettiin sekä mobiiliin että displayhin tehtyä paraatibanneripakettia, jossa joululahjakuvasto oli selattavissa.

 

”Digimarkkinoinnin rooli mediavalinnoissamme on kasvanut koko ajan. Kokeilemme mielellämme uusia digimainonnan muotoja. Tämän kampanjan tulokset ylittivät odotuksemme.”
Carita Tuunala, verkkokauppapäällikkö, Carlson

Digikampanja ylitti odotukset monin verroin

Kuvastoon siirtyneet asiakkaat viettivät siellä keskimäärin 1 minuutin ja 7 sekuntia, osoittaen poikkeuksellisen korkeaa sitoutumista.

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli kävijöitä selaamaan keskimäärin 18 sivua, ja aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%. Digikampanja oli siis erittäin onnistunut houkuttelemaan ja sitouttamaan kohdeyleisöä. Linkitys selattavaan kuvastoon ja mahdollisuus siirtyä suoraan Carlssonin verkkokauppaan toi lisäarvoa.

”Yhteistyömme Carlsonin digikampanjassa onnistui erinomaisesti. Tulokset uudenlaisesta toteutuksesta ylittivät odotukset, ja kampanja osoittautui erittäin tehokkaaksi. Näitä onnistumisia tulemme hyödyntämään myös jatkossa.”
Juuso Ollikainen, digituotepäällikkö, Meks Savo

 

Tutustu aineistoihin:

Kuluttajat pääsivät selaamaan käyttäjäystävällisesti joululahjakuvastoa ilman, että lukeminen aiheutti ylimääräisiä klikkauksia ja sivusiirtymiä.

 

Katso mobiiliaineisto              Katso desktop-aineisto

 

Kenet sinä haluat tavoittaa?

Ota yhteyttä, niin luodaan tavoitteitasi tukevat kampanjat yhdessä.

 

MEKS SAVON ASIANTUNTIJAT PALVELUKSESSASI

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää