
Taustaa
Radio Karjalainen Sykkeen ja Arnoldsin yhteistyö on tuottanut onnistuneita kampanjoita jo useiden vuosien ajan, joista yksi on tullut jäädäkseen – ystävänpäivän aikaan toteutettu arvonta, jossa paikalliset kuuntelijat voivat voittaa herkullisia sixpack-donitseja Joensuun keskustan Arnolds kahvilasta
Ystävänpäiväkampanjasta muodostunut odotettu perinne
Tevana halusi valita monikanavaisen digikampanjan printtikampanjan sijaan.
”Olemme huomanneet, että tänä päivänä digitaaliset kanavat tuottavat meidän asiakaskunnassamme parempaa näkyvyyttä ja aktivoivat asiakkaita paremmin kuin perinteinen printti. Siksi päätin kokeilla monikanavaista digikampanjaa, ja se oli ehdottomasti oikea valinta. Se on nykyaikainen ja kustannustehokas tapa tavoittaa asiakkaita.”
Ystävänpäiväkampanjasta on tullut meille ja asiakkaille odotettu perinne. Vuosi vuodelta osallistujamäärät ovat kasvaneet, ja kampanja tuo säännöllisesti lisänäkyvyyttä Arnoldsin kahvilalle ja tuotteillemme. Tämä yhteistyö on ollut erittäin toimiva ja kustannustehokas ratkaisu."
Eija Tevana – Joensuun Arnoldsin yrittäjä
Ratkaisu
Yhteistyössä Radio Karjalainen Sykkeen kanssa toteutettiin monikanavainen ystävänpäiväkampanja 11.–13.2.2025, jossa arvottiin kolmen päivän aikana Arnoldsin sixpack-donitseja. Osallistuminen oli helppoa: Radio Karjalainen Sykkeen somessa julkaistiin orgaaninen postaus, ja kommentoimalla postaukseen pääsi mukaan arvontaan, jonka voittajat ilmoitettiin päivittäin suorassa radiolähetyksessä.
Erityisesti radiojuontajien aktiivinen rooli kampanjan aikana oli omiaan lisäämään sen tunnettuutta. Radiojuontajat nostivat arvonnan esiin omissa juonnoissaan, ja kampanja sai näin erinomaista nostetta.
”Olipa hienoa, että Radio Karjalainen Sykkeen juontajat ottivat arvonnan osaksi juontojaan – se teki kampanjasta entistä hauskemman ja dynaamisemman. Juontajatkin olivat innoissaan, sillä kampanja toi uutta lisäarvoa myös Radio Karjalainen Sykkeen päivittäiseen sisältöön”, Savo-Karjalan Mediat Oy:n Jenni Pesu iloitsee.
Kampanja sai näkyvyyttä Karjalaisen verkkosivustolla, somessa sekä Radio Karjalainen Sykkeen lähetyksissä, ja onnistui aktivoimaan asiakkaita ja kuuntelijoita sekä tuomaan lisää liikennettä Arnoldsin kahvilaan Joensuussa. Tevanan mukaan kampanja oli yrittäjän näkökulmasta hyvin helppo toteuttaa.
Parasta tässä on se, että minun ei tarvitse tehdä käytännössä mitään, kun koko kampanja hoituu ammattimaisesti yhteistyökumppaneiden kanssa – ja tuloksetkin puhuvat puolestaan
Eija Tevana – Joensuun Arnoldsin yrittäjä
Kampanjan tulokset
Ystävänpäiväkampanja keräsikin vaikuttavat tulokset kaikissa kanavissa.
Sosiaalisessa mediassa postaukset saivat paljon huomiota: kampanja sai lyhyessä ajassa 192 tykkäystä ja 265 kommenttia Facebookissa, 186 tykkäystä ja 341 kommenttia Instagramissa.
”Radio Karjalainen Sykkeen ja Arnoldsin yhteistyö on erinomainen esimerkki siitä, kuinka tehokas ja kustannustehokas monikanavainen sisältöyhteistyö voi olla – ja kuinka se voi kasvaa vuosi vuodelta yhä vahvemmaksi perinteeksi, joka aktivoi asiakkaita ja luo positiivista paikallista pöhinää”, Pesu toteaa.
Tevana aikoo jatkaa perinteeksi muodostunutta ystävänpäiväkampanjaa.
”Tämä on ollut vuodesta toiseen niin onnistunut konsepti, että haluamme jatkaa tätä jatkossakin. Ystävänpäiväkampanja on kiinteä osa meidän markkinointistrategiaamme, sillä tiedän, että asiakkaat odottavat sitä taas ensi vuonna.”
Kenet sinä haluaisit tavoittaa?
Ota yhteyttä, niin rakennetaan yhdessä tavoitteidesi mukainen mediaratkaisu!
Asiakastarinat