Siirry sisältöön
Diginatiivi

Natiivimainonta tavoitti – ja toi ihmiset Break Sokos Hotel Tahkon pariin

9700

sivun katselut (savonsanomat.fi 11.-17.11.2024)

8500

uniikit sivun katselut (savonsanomat.fi 11.-17.11.2024)

75

s.

lukuaika (ka) (savonsanomat.fi 11.-17.11.2024)

Taustaa

Pohjois-Savossa toimiva Osuuskauppa PeeÄssä on käyttänyt Meksin mediakattausta menestyksekkäästi useissa kampanjoissaan.

PeeÄssä tietää, mitä haluaa: kohdennettua markkinointia laadukkaassa mediaympäristössä. Kun Tahkolle viime joulukuussa avattu, täysin uudistettu Break Sokos Hotel Tahko haluttiin saada ihmisten tietoisuuteen jo ennen uudistuksen valmistumista, valinta kohdistui natiivimainontaan.

Kampanja lanseerattiin Savon Sanomissa, Keskisuomalaisessa, Warkauden Lehdessä ja Iisalmen Sanomissa – ja tulokset ylittivät odotukset.

Asiakkaan kuvaus Osuuskauppa PeeÄssä Osuuskauppa PeeÄssä on yli 130 000 asiakasomistajan omistama palvelualan yritys Pohjois-Savossa, joka kehittää jäseniensä ja koko Pohjois-Savon hyvinvointia. PeeÄssän tarkoituksena on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajilleen. PeeÄssä on yksi maakunnan suurimmista yrityksistä.

Hyvin tehty sisältö löytää yleisönsä oikeassa mediaympäristössä

Natiivimainonta on erityisen toimiva keino markkinoida elämyspalveluita, koska se mahdollistaa tarinallisuuden ja syvällisen tiedon jakamisen. Osuuskauppa PeeÄssän viestinnän asiantuntija Sampo Nevalainen lähti suunnittelemaan kampanjaa yhteistyössä Meksin asiantuntijan Juuso Ollikainen kanssa.

”Oletukseni oli, että hyvin tehdyllä natiiviartikkelilla on potentiaalia tuoda paljon liikennettä ja tunnettuutta – etenkin, jos se julkaistaan uutissivustoilla, joilla kävijämäärät ovat merkittäviä. Kun puhutaan elämyspalvelusta, ihmisiä kiinnostaa usein syvemmällä tasolla, mistä on kyse.”

Kampanjan mediakattaukseen valittiin alueen kärkimediat, ja kampanja pyöri valituilla sivustoilla viikon ajan. PeeÄssä piti sisällöntuotannon omissa käsissään varmistaakseen, että artikkeli kuvasti heidän brändiään ja palveluitaan mahdollisimman autenttisesti.

Heti ensi kontaktista lähtien oli hyvä fiilis yhteistyöstä. Saimme asiantuntevaa ja rentoa palvelua, selkeän kuvauksen prosessista ja hyvät aineisto-ohjeet. Lopputuloksena oli meille räätälöity, toimiva kampanja

Sampo Nevalainen – Osuuskauppa Peeässän viestinnän asiantuntija

Tulokset ohjaavat tulevaa: seuraa ja skaalaa onnistuneita kampanjoita

Kampanjan tulokset ylittivät odotukset. Se keräsi lähes kymmenen tuhatta sivukatselua, ja artikkeli luettiin huolellisesti.

”PeeÄssän ajankohtainen ja hyödyllinen sisältö yhdistettynä luotettavaan paikalliseen uutismediaan näkyi hyvin artikkelin erinomaisissa tuloksissa”, kiteyttää Ollikainen.

Artikkelia luettiin loppuun asti, ja hotellin verkkosivuille virtasi liikennettä odotettua enemmän. Meks toimitti kattavan loppuraportin, joka tarjosi arvokasta tietoa jatkokampanjoiden suunnitteluun.

Kampanjan loppuraportti oli selkeä, ja tulokset antoivat meille vahvan signaalin jatkaa natiivimainontaa tulevissa projekteissa. Meksin tuottama raportti tarjoaa mahdollisuuden kattavasti perehtyä yleisön vuorovaikutukseen sisällön parissa.

Sampo Nevalainen – Osuuskauppa Peeässän viestinnän asiantuntija

Vinkki: Monikanavainen hyödyntäminen lisää kampanjan arvoa

Hyvä sisältö kannattaa hyödyntää laajasti: natiivimainonnassa, verkkosivuilla ja esimerkiksi LinkedInissä, jos kohderyhmä löytyy sieltä. Natiivimainonta tarjoaa sisältöä sekä orgaaniseen että maksettuun mainontaan, mikä tekee siitä monipuolisen työkalun markkinointistrategiaan.

Kenet sinä haluaisit tavoittaa?

Ota yhteyttä, niin rakennetaan yhdessä tavoitteidesi mukainen mediaratkaisu!