UUDENLAINEN DIGITAALINEN TOTEUTUS HOUKUTTELI – AKTIVOITUMISPROSENTTI OLI VAIKUTTAVAT 81%!

Joulusesongin lähestyessä Carlsonilla oli tarve varmistaa vahva näkyvyys joulukaupassa, erottautua kilpailijoiden vastaavista kampanjoista ja tavoittaa uutta kohderyhmää 30-50-vuotiaissa. Päämäärä oli saada kuluttajat kiinnostumaan digitaalisesta joululahjakuvastosta.

 

Kokeilussa digimainonnan uusi lähestymistapa

  • Kampanjan toteutus joulusesonkina 28.11.–11.12. savonsanomat.fi -verkkoalustalla.
  • Räätälöity display- ja mobiilibanneri, jonka kautta kuluttajat pääsivät selaamaan käyttäjäystävällisesti joululahjakuvastoa ilman, että lukeminen aiheutti ylimääräisiä klikkauksia ja sivusiirtymiä.
  • Mainosmuotona hyödynnettiin sekä mobiiliin että displayhin tehtyä paraatibanneripakettia, jossa joululahjakuvasto oli selattavissa.

 

”Digimarkkinoinnin rooli mediavalinnoissamme on kasvanut koko ajan. Kokeilemme mielellämme uusia digimainonnan muotoja. Tämän kampanjan tulokset ylittivät odotuksemme.”
Carita Tuunala, verkkokauppapäällikkö, Carlson

 

Digikampanja ylitti odotukset monin verroin

Kuvastoon siirtyneet asiakkaat viettivät siellä keskimäärin 1 minuutin ja 7 sekuntia, osoittaen poikkeuksellisen korkeaa sitoutumista.

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli kävijöitä selaamaan keskimäärin 18 sivua, ja aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%. Digikampanja oli siis erittäin onnistunut houkuttelemaan ja sitouttamaan kohdeyleisöä. Linkitys selattavaan kuvastoon ja mahdollisuus siirtyä suoraan Carlssonin verkkokauppaan toi lisäarvoa.

 

Lue koko asiakastarina tästä