Karjalainen, Karjalan Heili ja P-K paikallislehdet liittyivät Mediakonserni Keskisuomalaiseen ja Meks-mediaperheeseen – muutos vahvistaa paikallismediaa

Muutos tuo mukanaan myös synergiaa, kun Karjalainen, Heili, P-K paikallislehdet ja Savo-Karjalan alueen mediamyynti yhdistetään yhdeksi tiimiksi. Se antaa enemmän mahdollisuuksia palvella mainostajia.

 

Karjalainen on jo 150 vuoden ajan ollut Pohjois-Karjalan uutisoinnin ja paikallisen identiteetin vahva tukipilari. Sen rinnalla toimiva radiokanava ja digitaaliset ratkaisut muodostavat mediakokonaisuuden, joka tavoittaa laajasti alueelliset kohderyhmät. Liittyminen Mediakonserni Keskisuomalaiseen laajentaa näkyvyyttä ja tuotevalikoimaa entisestään.

Yhtenäinen myyntitiimi tuo lisää voimaa

Yksi merkittävimmistä muutoksista on Karjalaisen, Heilin, P-K paikallislehtien ja Savo-Karjalan alueen myyntitiimien yhdistyminen. Aiemmin Pohjois-Karjalan kolme tiimiä ja Savo-Karjalan mediamyynti toimivat erillisinä yksiköinä, mutta yhdistymisen myötä ne muodostavat nyt yhtenäisen tiimin. Myyntijohtaja Seija Voutilainen on odottanut muutosta.

”Aiemmin Karjalainen, kuusi paikallislehteä ja yksi kaupunkilehti toimivat omissa yhtiöissään. Nyt olemme tiivis myyntiyksikkö, joka puhuu samoista asioista ja jakaa yhteisen vision.”

Voutilainen korostaa, että Pohjois-Karjalan myyntitiimit ovat toimineet kustannustehokkaasti ja menestyksekkäästi pienillä kokoonpanoilla. Yhdistyminen antaa mahdollisuuden hyödyntää entistä laajemmin asiantuntijuutta ja tiimin jäsenten vahvuuksia.

”Olen ylpeä motivoituneesta tiimistäni, jossa yhdistyy kokemus ja tuore näkemys”, toteaa Voutilainen

Uutta ulottuvuutta digitaaliseen mainontaan

Yhdistyminen Mediakonserni Keskisuomalaiseen tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia mainostajille. Karjalaisen ja muiden alueen lehtien myyntipaletti, joka aiemmin keskittyi pääosin Pohjois-Karjalaan, laajenee nyt käsittämään laajempia maantieteellisiä alueita ja uusia tuotteita. Mainostajille avautuvat ulko- ja bussinäyttömainonta sekä digitaaliset ratkaisut, jotka ovat erinomainen lisä paikalliseen näkyvyyteen.

”Olemme aiemmin myyneet Pohjois-Karjalan alueella printtiä, radiota ja ulko- sekä digimainontaa, mutta nyt maantieteellinen ulottuvuus kasvaa. Se tuo lisäarvoa erityisesti mainostajille, jotka haluavat tavoittaa laajempia kohderyhmiä.”

Voutilaisen mielestä on hyvä, että myynnillä on nyt enemmän muskeleita vastata asiakkaiden tarpeisiin ja löytää heille parhaat mahdolliset mainosratkaisut.

”Yhdistyminen tuo myös synergiaetuja: aiemmin ratkaisuja räätälöitiin asiakkaille, mutta nyt voimme hyödyntää Meksin valmiita ratkaisuja, mikä tehostaa myyntiprosessia. Muutos on media-alalla jatkuvaa ja kasvua tapahtuu vain yhdessä toimien.”

 

Kenet sinä haluat tavoittaa?

Ota yhteyttä, niin luodaan tavoitteitasi tukevat kampanjat yhdessä.

MEKSIN ASIANTUNTIJAT PALVELUKSESSASI