Etelä-Suomen mediabrändit eivät vain tartu olemassa oleviin puheenaiheisiin – ne myös luovat niitä. Haluamme olla merkittävä osa ihmisten arkea Uudellamaalla. Siksi keskitymme tekemään sisältöjä, joilla on merkitystä.
Nyt panostamme siihen, että tunnemme yleisömme ja ymmärrämme, millaista heidän elämänsä on. Tavoitteemme on palvella paikallisia ihmisiä entistä paremmin. Apunamme toimii kuluttajastrategia, jonka avulla olemme määritelleet meille tärkeät kohderyhmät. Mitä paremmin ymmärrämme kohderyhmämme arkea, sitä paremmin voimme tuottaa heille merkityksellistä sisältöä.
Haluamme, että ihmiset sitoutuvat sisältöömme ja brändiimme. Seuraamme tarkasti tilaajiemme lukutottumuksia, mutta yhtä tärkeää on tietää, millaista sisältöä usein alustoillamme vierailevat, uudet potentiaaliset asiakkaat haluavat kuluttaa. Haluamme kasvattaa sellaista paikallisen yleisön joukkoa, joka käyttää palveluamme säännöllisesti – ei vain satunnaisesti.
Työmme alkaa tuottaa tulosta: tilaajat lukevat nyt aluemedioiden digisisältöjä neljä kertaa enemmän kuin kaksi vuotta sitten, ja kasvu jatkuu vahvana. Myös kaupunkimedioissa entistä useampi lukija tulee suoraan sivustollemme eikä ainoastaan sosiaalisen median kautta.
Mainostajana sinä hyödyt siitä, että tunnemme paikallisen yleisömme yhä tarkemmin.
Kun tuotamme sisältöä, joka aidosti kiinnostaa paikallisia ihmisiä, viestisi tavoittaa sitoutuneen ja aktiivisen yleisön. Suora liikenne alustallemme ilman sosiaalisen median välikäsiä tarkoittaa, että yleisö sitoutuu sisältöihimme paremmin, useammin ja pidemmäksi aikaa, mikä vahvistaa myös mainostesi vaikuttavuutta.
Anniina Makkonen
sisältöpäällikkö
Meks Etelä / Etelä-Suomen Media
anniina.makkonen@media.fi