Kotimainen media on siirtynyt seuraamaan verkkopalvelujen tavoittavuutta uuden FIAM-mittausjärjestelmän avulla. Ensimmäiset FIAM- eli Finnish Internet Audience Measurement -luvut julkistettiin huhtikuun alussa. Samalla vanha TNS Metrix -viikkoseuranta päättyi. Jatkossa alan yhteinen mittari on FIAM:in tarjoama kuukausitavoittavuusluku, joka julkistetaan kerran kuukaudessa.
Ensimmäisten kuukausitilastojen valossa Mediatalo Keskisuomalainen tavoittaa verkossa 2,26 miljoonaa kaikkiaan 4,34 miljoonasta suomalaisesta (yli 15-vuotiaat internetin käyttäjät). Tavoitamme verkossa siis jopa 52 % suomalaisista. Suomalaisten mediankäytöstä uudet FIAM-tilastot antavat paljon aiempaa tarkempia tietoja. Suomalaisen uutismedian asema on edelleen vahva kansainvälisestä kilpailusta huolimatta: 20 suosituimmasta verkkopalvelusta Suomessa jopa 12 on kotimaisia uutismedioita. Helmikuussa suomalaiset viettivät aikaa verkossa joka päivä keskimäärin 29 minuuttia. Mobiilikäyttöä tästä ajasta oli jopa 26 minuuttia.
Valtakunnallisesti paikalliset verkkopalvelut
Verkkopalveluidemme kautta tavoitat ylivoimaisesti parhaiten asiakkaasi Keski-Suomen, Savon ja Päijät-Hämeen markkina-alueilla. Meillä on myös merkittävä jalansija Etelä-Suomessa. Pääkaupunkiseudulla tavoitamme erityisesti Helsingin, Vantaan ja Espoon alueen väestön. Tee kanssamme toimivaa digimainontaa!