Kaikki Facebook, Instagram ja LinkedIn -aineistot toimitetaan osoitteeseen digitilaukset@media.fi viimeistään seitsemän (7) arkipäivää ennen kampanjan aloitusta.
Facebook ja Instagram -mainonnan aineisto-ohjeet
Aineisto-ohjeet MEKS:in toteuttamiin Facebookin ja Instagramin kampanjoihin.
Facebookin ”Kuvan tekstitarkistus” -työkalulla pystyt helposti katsomaan onko mainoskampanjaa varten valitsemasi kuva sopiva mainokseen.
LinkedIn-mainonta
Sponsored content
- Kuva: 1200 x 627 px
- Otsikko: 60 merkkiä maksimissaan
- Teksti: maksimissaan 600 merkkiä, 150 merkkiä näkyy ja tämän jälkeen pitää painaa ”lue lisää”
- Verkkosivu: URL mihin mainonta ohjataan
- Kuva: JPEG tai PNG
- Yrityksen LinkedIn-sivu: LinkedIn-sivun URL
Sponsored Inmail
- Teksti: maksimissaan 500 merkkiä
- Otsikko: maksimissan 30 merkkiä
- Kuka: Kenen nimissä viesti lähetetään
- Verkkosivu: URL mihin mainonta ohjataan
- Yrityksen LinkedIn -sivu: LinkedIn-sivun URL
HUOM! Sponsored Inmail -kampanjoissa viestin lähettäjän tulee olla Keskisuomalainen Oyj:n some-asiantuntijan kontakti LinkedIn:ssä.
Google Ads-mainonta
Animoidut mainokset
- Tiedostotyyppi: GIF
- Tiedoston koko enintään: 150 kt
- Animaation pituus voi olla enintään 30 sekuntia.
- Animaatiot voi ketjuttaa, mutta niiden on päätyttävä 30 sekunnin kuluttua.
- Animoitujen GIF-mainosten kuvataajuuden on oltava alle 5 kuvaa sekunnissa.
Animoimattomat kuvamainokset
- Tiedostotyyppi: GIF, JPG, PNG
- Tiedoston koko enintään: 150 kt
Tarvittavat mainoskoot
- Suuri suorakaide 336 x 280 px
- Jättibanneri 728 x 90 px
- Keskikokoinen suorakaide 300 x 250 px
- Keskikokoinen banneri 468 x 60 px
- Mobiilibanneri 320 x 50 px
- Leveä torni 160 x 600 px
Näiden lisäksi tarvitaan (Pelkät kuvat, ei mitään tekstiä kuvissa)
Tiedostotyyppi: GIF, JPG, PNG
Tiedoston koko enintään: 5 Mt
- Yrityksen logo koossa 1200 x 1200 px
- Vaakakuva 1200 x 628 px
- Neliön muotoinen kuva 1200 x 1200 px