Mediatalo Keskisuomalaisen bussien digitaalisia näyttöratkaisuja toimittava Neonmedia toimittaa informaatio- ja mainosnäyttöjä Kuopion Seudun joukkoliikenne Vilkun 47 paikallisliikenteen bussiin. Neonmedia on valtakunnallisesti merkittävä bussien digitaalisten näyttöratkaisujen toimittaja. Kaikkiaan Neonmedialla on Suomessa jo 1 400 bussien digitaalista näyttöä sekä kaupunkien paikallisliikenteessä että kaukoliikenteessä. Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisten ulkonäyttöjen DOOH-kokonaisuuteen kuuluu bussimainonnan lisäksi myös 258 digitaalista liikenneasemamediaa huoltoasemilla ja 83 digitaalista Big One -ulkonäyttötaulua ympäri Suomea. Mediatalo Keskisuomalainen vastaa myös Kuopion seudun joukkoliikenteen näyttöjen mainosmyynnistä.
– Matkakokemuksen parantaminen matkustajainformaatiota kehittämällä on Neonmedian palvelukehityksen keskiössä. Hienoa, että Kuopion seudun joukkoliikenne tunnistaa tämän trendin ja voimme olla mukana kasvattamassa paikallisliikenteen matkustajamääriä, sanoo Neonmedian toimitusjohtaja Jari Lähdemäki.
Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa erityisesti nuoret
– Nuoret katsovat mielellään bussimainontaa matkustaessaan. Heille näyttöjen katsominen on luonnollinen tapa viettää aikaa bussissa ja mainontaan suhtaudutaan myönteisesti. Paikallisbusseissa matka kestää keskimäärin 14 minuuttia, mikä kuluu mukavasti visuaalista ja viihdyttävää mainontaa katsoessa, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen B2B Insight Manager Tanja Herranen.
Digitaaliseen ulkomainontaan lasketaan liikenneasemanäyttöjen lisäksi myös teiden varsilla sekä kaupunkien keskustoissa olevat Big One -mediat sekä paikallisbussien että Onnibussien pikavuorojen näytöt.
– Onnistuneen kampanjan tunne on mahtava! Parasta on, että mahdollisuudet niin onnistuneeseen digitaaliseen ulkomainontaan kuin monikanavaiseen kampanjaan ovat helposti kaikkien ulottuvilla. Jos haluaa tavoittaa opiskelijat, voi kampanjan ajoittaa opiskelijoiden tyypillisiin matkustusaikoihin eli aamuun ja iltapäivään tai vaikkapa ajallisesti suuren opiskelijatapahtuman yhteyteen, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehitysjohtaja Tuomas Ylevä.
Tutustu digitaalisen ulkomainonnan tarjontaan helposti karttatyökalun avulla.
Bussimedian äärellä ollaan pitkään
Keskimääräinen matkustusaika on noin 14 minuuttia, joten matkustajat viettävät bussimedian äärellä suhteellisen pitkän ajan. Yhden matkan aikana kaikki mainossisällöt toistuvat mainoskierron aikana vähintään 4–6 kertaa. Mainoksien ripeä toistotiheys takaa, että sisältö huomataan. Bussimatkustajille tehty tutkimus osoittaa, että bussimainoksien huomioarvo on korkea jokaisessa ikäryhmässä ja myös alle 25-vuotiaat kiinnittävät sisältöihin suurta huomiota.
DOOH-mediat tavoittavat joukkoliikenteen matkustajien lisäksi myös autoilevat ihmiset. Nesteen sekä Teboilin huoltoasemien tankkauspisteiden diginäytöillä saadaan viesti näkyviin myös autoileville. Tankkaajat viettävät bussimatkustajien tapaan aikaa median äärellä ja huomioarvo kaikille sisällöille on erittäin korkea. Uudenmaan alueella noin 60 huoltoasemaa sekä noin 290 tankkauspisteen diginäyttöä. Viikossa tavoitetaan lähes puolimiljoonaa tankkaavaa kuluttajaa.
Tutustu digitaalisen ulkomainonnan asiakastarinoihin
Nauti tavoittavuudesta, asiantuntijuudesta ja helppoudesta
Mediatalo Keskisuomalaisen valtakunnallisella DOOH-verkostolla tavoitat kuluttajat kustannustehokkaasti ja helposti, halutessasi Etelä-Suomesta aina Lappiin saakka. Kerro meille kohderyhmäsi ja tavoitteesi ja anna kampanjasi mediamarkkinoinnin asiantuntijoidemme räätälöitäväksi. Pääset nauttimaan luotettavasta kumppanuudesta ja ostamisen helppoudesta eli saat kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.
Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse markkinoinnin asiantuntija läheltäsi