Uusi tuote suoramainontaan – Luukkunen tavoittaa Pohjois-Suomessa 

Luukkunen on Mediatalo Keskisuomalaisen uusi suoramainontatuote ja Pohjois-Suomen laajin suoramedia, jolla tavoittaa yli 150 000 kotitaloutta Kainuussa, Oulun seudulla ja Rovaniemellä. Tuote syntyi spontaanisti vastauksena mainostajien tarpeeseen. 

Ensimmäinen Luukkunen kolahti Oulun seudulla postiluukkuihin keskiviikkona 23. helmikuuta, loppuvuonna ilmestyy viisi Luukkusta. Kainuun ja Rovaniemen jakelualueet ovat saatavilla 4.5. alkaen.

Näyttävillä mainospaikolla kustannustehokasta mainontaa massoille

Luukkunen julkaistaan vanhan sanomalehden koossa (broadsheet) 400 mm x 560 mm, minkä myötä mainospaikat ovat näyttäviä.

– Luukkusen neljäsosasivun kokoinen mainospaikka vastaa puolta sivua tabloidista. Se on todellinen hyöty mainostajalle! Isojen mainospintojen avulla voi luoda useamman viestin yhdellä ja samalla sisällöllä, Luukkusen tuottaja, Neonmedian Janne Tauriainen kertoo.  

Luukkunen painetaan premium-tasoiselle paperille, jossa värisävyt erottuvat todella selkeästi  ja jämäkämmälle paperille painettua tuotetta on miellyttävää lukea.

Luukkusen jakelualue on paikallisia kaupunkilehtiä suurempi. Pelkästään Oulun seudulla on tavoitettavissa noin 95 000 ja koko levikkialueella noin 150 000 kotitaloutta. Pohjois-Suomen paketti tavoittaa yli 300 000 uniikkia kuluttajaa.

– Jakelualue esimerkiksi Oulun seudulla on reilut 15 prosenttia laajempi kuin paikallisilla kaupunkilehdillä. Riippumatta alueesta, saadaan Luukkunen jaettua käytännössä kaikkiin alueen kotitalouksiin, jossa ei ole markkinointikieltoa. Vaikka kontaktimäärä on kaupunkilehtiä suurempi, kontaktihinta ei kuitenkaan juurikaan eroa, Tauriainen sanoo. 

Tauriaisen mukaan Luukkunen on mainostajalle hyvin kustannustehokas: isomman mainospinta-alan saa suhteessa lähtökohtaisesti edullisemmin kuin lehdestä. Nyt voi tehdä helposti kustannustehokasta suoramainontaa suurille kuluttajamassoille. – Hinnoittelumallimme on hyvin kilpailukykyinen.

Monikanavaisuutta ja monipuolista osaamista 

Luukkusen rinnalla kulkevat myös alueen mainostajille tutut digitaaliset ulkomainoskampanjat. Tauriaisen mukaan Luukkunen sopiikin erityisen hyvin ulkomainonnan kaveriksi. Oulun, Rovaniemen ja Kainuun alueilla saadaan tehtyä monikanavaista, massoja tavoittavaa ja tehokasta markkinointia yhdistämällä  joka talouteen jaettava Luukkunen ja  digitaalisen ulkomainonnan kanavat.  

Luukkusen idea on pitkälti Mediatalo Keskisuomalaisen tytäryhtiö Neonmedia Oy:n ja Tauriaisen ansiota, mutta tuotteen kehitystyössä ja käytännön toiminnassa on hyödynnetty myös muuta konsernin sisäistä osaamista.

– Luukkusen jakelun hoitaa Suomen Suoramainonta. Painopuoli tulee Lehtiseppien kautta, Tauriainen kertoo. 

Mainospaikat varattavissa helposti verkosta

Mainospaikat on varattavissa ympäri vuorokauden verkkokaupasta osoitteessa mediani.fi. Varauksen yhteydessä näkee samalla inventaariotilanteen reaaliajassa ja aineistotrafiikki hoituu kätevästi samalla alustalla.

Mainostaja, tutustu Pohjois-Suomen laajimpaan suoramediaan!

Tutustu Luukkuseen

Lisätietoja:  

Janne Tauriainen, tuottaja
p. 044 012 7776
janne.tauriainen@media.fi