Mediatalo Keskisuomalainen julkaisee lähes sataa lehti- ja verkkomediaa. Se tarkoittaa laajaa, yli miljoona uniikkia kävijää viikossa tavoittavaa digitaalisen mainonnan pelikenttää luotettavissa paikallisissa digiuutismedioissa. Mainokset kulkevat kätevästi digilehdessä 24/7 ja tavoittavat lukijamme laiteriippumattomasti ja laadukkaasti niin tietokoneen, tabletin kuin puhelimenkin näytöltä.
– Paikallisen lehden verkkopalvelun paikallinen sisältö on kuluttajalle tärkeää, ja tutkimuksen perusteella mainossisältö paikallisessa digiuutismediassa on huomatumpaa, kiinnostavampaa ja aktivoivampaa, kuin mainokset valtakunnallisissa verkkopalveluissa tai somessa. Erityisesti paikallisille yrityksille paras mainosympäristö näyttää tutkimuksen valossa olevan nimenomaan paikallinen verkkopalvelu, kiteyttää Keskisuomalainen Oyj:n mediamyynnin B2B Insight Manager Tanja Herranen.
Tietoykkösen Mediatalo Keskisuomalaiselle huhtikuussa 2022 tekemän tutkimuksen mukaan paikallinen digitaalinen uutismedia on tutkitusti ylivoimainen mainoskanava paikallisille kuluttajille suunnattuun mainontaan:
- Paikallisen uutismedian verkkopalveluun tullaan paikallisen sisällön takia – paikallisia uutisia ja tapahtumia pitää tärkeänä sisältönä 91%
- Paikallisen digiuutismedian mainoksiin kiinnittää huomiota päivittäin 26%, valtakunnallisen uutismedian mainoksiin 17%, somen mainoksiin 12%
- Paikallista digiuutismediaa pitää sopivana kanavana paikallisten yritysten mainoksille 86%, kun valtakunnallista digiuutismediaa pitää sopivana 35%, somea 31%
- Itselleen hyödyllistä mainontaa kokee saavansa paikallisesta digiuutismediasta 60%, valtakunnallisesta digiuutismediasta 33%, somesta 24%
- Itseä kiinnostavaa mainontaa näkee paikallisessa digiuutismediassa 55% vastaajista, valtakunnallisessa digiuutismediassa itseä kiinnostavaa mainontaa näkee 30%, somessa 22%
- Paikallisesta digiuutismediasta saa ostovinkkejä ja saa lähtemään ostoksille 47% vastaajista, valtakunnallisesta 24%, somesta 19%
Alueellistaminen digiuutismediassa vahvistaa sidosta paikalliseen kuluttajaan
Laajassa digiuutismediaverkostossamme puhuttelet paikallisia, mutta tavoitat halutessasi helposti massoja. Mainonnan lokalisoiminen alueellisilla verkkosivuilla käy helposti vaihtamalla otsikko paikallisia puhuttelevaksi. Lokalisoimalla sidos kuluttajaan vahvistuu sekä luo mainostajasta vahvan paikallisuuden ja luotettavuuden tunteen.
Kevään aikana toteutettavan ulkoasu-uudistuksen yhteydessä verkkopalveluidemme uudet mainospaikat avaavat monipuolisempia mainonnan mahdollisuuksia ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin laadukkaissa mediaympäristöissämme.
Luo tarpeita lukijoillemme ja ole läsnä aktivoivassa paikallisessa digiuutismediassa. Saat tarjouksen ja kampanjasuunnittelun tutkitusti ylivoimaiseen paikalliseen mainoskanavaan nopeasti!
Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:
Kun haluat tavoittaa paikallisesti mutta tarvitset kohdennusta useille alueille
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alue tästä
Lähde: Tietoykkönen 4/2022, Online-tutkimus, N=430.