Painettujen lehtiemme ulkoasu-uudistus tehtiin huhtikuussa ja nyt on toteutettu myös verkkomedioiden uudistus. Olemme valmiina palvelemaan sinua entistä paremmin uusien mainosmuotojen tarjonnalla yli miljoona uniikkia kävijää viikossa tavoittavassa vahvojen paikallisten brändien digiverkostossa. Pääset osaksi kuluttajien arkea ja verkostossa lokalisoit helposti viestisi paikallisesti puhuttelevaksi. Käytössäsi on vahvuutemme alueellisen uutisoinnin kertojina ja markkina-alueiden asiantuntijoina.
Uudistunut ulkoasu kohottaa mainostesi kiinnostavuutta ja kasvattaa huomioarvoa luotettavissa paikallisissa verkkopalveluissa
Uutismedioidemme ulkoasu-uudistukset mahdollistavat yhtenäisen rakenteen printissä ja kaikilla verkkoalustoilla. Toukokuussa toteutunut verkkouudistus tarjoaa entistä laadukkaamman ja mainosten huomioarvoa kasvattavan mediaympäristön myös verkkopalvelujen osalta.
-Kehitystyömme konkretisoitui, kun uutismediatuotteidemme uudistunut ilme painetuissa lehdissämme ja verkkopalveluissamme julkaistiin. Uudistuksen ansiosta kykenemme tarjoamaan parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Mediatalo Keskisuomalaisen lehtiuudistus on kooltaan merkittävä sekä Suomen että Euroopan mediahistoriassa, sanoo Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi
-Suurin osa palautteesta on ollut positiivista, sivuston uutta ulkoasua ja rakennetta on kehuttu selkeäksi ja moderniksi. Verkon ja printin ulkoasujen yhtenäinen kokonaisuus tarjoaa nyt esimerkiksi monikanavaiselle mainonnalle vielä entistä paremmin toimivan ja visuaalisesti samannäköisen mediaympäristön kanavasta riippumatta. Mainonnan osalta uudistus on erittäin onnistunut ja mainokset nousevat nyt entistä paremmin esiin, kun sivusto on visuaalisesti rauhallisempi. Nyt julkaistun uudistuksen jälkeen kehitystyö niin sisältöjen, käytettävyyden, kerronnan mahdollisuuksien kuin myös mainonnan osalta jatkuu seuraaviin vaiheisiin. Mainonnan osalta tämä tarkoittaa kehitystyötä muun muassa uusien mainosmuotojen ja mainoksissa hyödynnettävien toiminnallisten elementtien osalta, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen digimainonnan kehityspäällikkö Emmi Tiilikainen.
Sanoma- ja kaupunkilehdet ovat vahvoja ja monipuolisesti tavoittavia medioita. Kansallisen mediatutkimuksen mukaan suomalaisista 95 % lukee sanoma-, kaupunki- tai iltapäivälehtiä viikoittain eri lukuvälineillä. Painettuna niitä lukee viikoittain 77 % ja digitaalisena 80 % vastaajista.
Uusia mahdollisuuksia ja monipuolisia ratkaisuja erilaisiin mainonnan tarpeisiin
Verkkopalveluillamme tavoitat helposti massoja ja samalla voit kohdentaa mainontaa alueellisesti. Verkkouudistus kasvatti uusien mainosmuotojen tarjontaa ja toi uusia mahdollisuuksia verkkosivujesi liikenteen kasvattamiseen, tuottavaan taktiseen mainontaan ja tavoittavaan brändikampanjointiin.
Vuoden 2022 digiuudistuksen tehokkaita vaikuttamisen keinoja ovat videomainonnan uudet tuotteet. Uudistus toi tulleessaan neljä uutta tuotetta videomainontaan suurimpien lehtiemme verkkopalveluihin. Hyvin toteutettu tarina jättää katsojaan vahvan muistijäljen. Liikkuvakuva on vahva brändimainonnan väline ja soveltuu erinomaisesti myös taktiseen kampanjointiin. Ne tarjoavat tehokkaan mahdollisuuden huomion herättämiseen ja parhaimmillaan video tiivistää monimutkaisenkin asian yksinkertaiseen muotoon. Video toimii sekä työkaluna, että tunteen herättäjänä.
Natiivipuolen laajentuneen sisällöntuotannon palveluvalikoimasta löytyy kolme eri kokoista tuotantopakettia eri kokoluokkien tarpeisiin. Natiivilla saat laajaa näkyvyyttä ja mahdollisuuden syvällisempään kerrontaan tuotteesta tai palveluista luotettavassa uutisvirrassa.
Avaussivun hallinta, on vaikuttava mainosmuoto, jolla saat lukijan jakamattoman huomion heti ensimmäisellä sivulatauksella mainoksen auetessa automaattisesti muun sisällön päälle. Aineisto tavoittaa lukijan laiteriippumattomasti ja laadukkaasti. Mainospaikka myydään jokaiselle päivälle yksin oikeudella, mikä lisää mainoksen tehoa entisestään. Avaussivun hallinnalla on mahdollisuus toteuttaa visuaalisesti hyvinkin näyttäviä sisältöjä ja se soveltuu erityisen hyvin esimerkiksi brändimainontaan ja taktiseen tarjousmainontaan.
Hyödynnä lokalisointi. Laajassa digiverkostossamme mainoksen lokalisoiminen alueellisilla verkkosivuilla onnistuu helposti vaihtamalla otsikkoa paikallisesti puhuttelevaksi. Alueellistamisella sidos paikalliseen kuluttajaan vahvistuu. Sillä luodaan vahva paikallisuuden ja luotettavuuden tunne. Kampanjan päätyttyä toimitamme dataa, jota voit hyödyntää esimerkiksi seuraavien kampanjoiden suunnittelussa. Paikallisesti vahvojen uutismedioiden display-mainonnasta on saatu tutkitusti erinomaisia tuloksia.
Paikallinen digitaalinen uutismedia on tutkitusti ylivoimainen mainoskanava paikallisille kuluttajille suunnattuun mainontaan – käytössäsi on vahva alueellisen uutisoinnin verkosto
Laaja digiverkostomme tarjoaa sinulle yli miljoonaa uniikkia kävijää viikossa tavoittavan digitaalisen mainonnan pelikentän ja tutkittua tavoittavuutta luotettavien paikallisten uutismedioiden verkossa, jonka valtteja ovat vahvat paikalliset mediabrändit, luotettava mediaympäristö ja mainonnan hyvä huomioarvo. Kiinnostavaa on varmasti myös digiverkostomme ostovoimainen profiili, jossa korostuu väestön profiiliin nähden 25–45-vuotiaat kuluttajat. Hassumpaa ei liene sekään, että verkkosivujen liikenteestä 70 prosenttia tulee mobiilista ja olemme huomioineet tämän lehtiuudistuksessa, jossa on kiinnitetty erityistä huomiota verkon mobiilikäytettävyyteen. Verkkopalvelut mainoksineen kulkevat kätevästi mukana mobiilissa läpi vuorokauden, nyt entistä ehompana ja tavoittavat lukijat laiteriippumattomasti ja laadukkaasti niin tietokoneen, tabletin kuin puhelimenkin näytöltä.
Tietoykkösen Mediatalo Keskisuomalaiselle huhtikuussa 2022 tekemän tutkimuksen *) mukaan paikallinen digitaalinen uutismedia on tutkitusti ylivoimainen mainoskanava paikallisille kuluttajille suunnattuun mainontaan. Paikallisuuden merkitys on kasvanut ja verkkouutistemme lukijoille ykkösmotiivi sivuille tultaessa on paikallisuus. Lukijamme tutkitusti toivovat mainoksia paikallisista tapahtumista, palveluista ja tarjouksista.
–Paikallisen lehden verkkopalvelun paikallinen sisältö on kuluttajalle tärkeää, ja tutkimuksen perusteella mainossisältö paikallisessa digiuutismediassa on huomatumpaa, kiinnostavampaa ja aktivoivampaa, kuin mainokset valtakunnallisissa verkkopalveluissa tai somessa. Erityisesti paikallisille yrityksille paras mainosympäristö näyttää tutkimuksen valossa olevan nimenomaan paikallinen verkkopalvelu, kiteyttää Keskisuomalainen Oyj:n mediamyynnin B2B Insight Manager Tanja Herranen.
Mainostaja, ole osa uudistusta
Mediatalo Keskisuomalaisen 65 alue-, paikallis- ja kaupunkilehden verkkopalvelut ovat siis uudistuneet. Verkon uudistus on osa suurta kokonaisuudistusta, jossa kaikille konsernin uutismediatuotteille luotiin yhteinen tunnistettava ulkoasu. Ensimmäinen osa uudistusta tapahtui 19.4.2022, jolloin uuteen ulkoasuun siirtyi noin 80 Mediatalo Keskisuomalaisen painettua alue-, paikallis- ja kaupunkilehteä.
Me haluamme uudistua, jotta voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Mainostaja, ole osana uudistusta ja uudenlaista kokemusta.
Tavoitteenamme on kohottaa mainostesi kiinnostavuutta ja erottuvuutta selkeämmällä ja modernimmalla ympäristöllä, jotta voit kasvattaa mainostesi huomioarvoa ja lisätä tavoittavuutta. Käytössäsi on kattava ja monipuolinen digimainonnan valikoima, joka vastaa hyvin nykyajan mainostajan tarpeita.
Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi
Olipa tarpeesi valtakunnallinen tai paikallinen näkyvyys, saat tarjouksen ja kampanjasuunnittelun nopeasti. Kysy tarjous tutkitusti vahvaan mainoskanavaan heti!
Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alue tästä
*) Vinkki, jos et vielä ole lukenut tutkimusta, klikkaa tutkimuslinkkiä. Saat tutkittua tietoa, miksi tavoitat parhaiten juuri paikallisella digitaalisella uutismedialla.