Viisi syytä valita digitaalinen ulkomainonta

 

Liikkuvan ihmisen digitaalinen media. Sitä digitaalinen ulkomainonta on. Se tulee vastaan yllättävissäkin paikoissa ja luo vaikuttavuutta sekä muistijälkiä. Diginäytöt tavoittavat liikkuvat ihmiset liikenneasemilla, bussissa matkustettaessa, teiden varsilla tai esimerkiksi keskustojen suurilla näyttöpinnoilla. Verkostomme kattaa Suomen etelästä pohjoiseen ja tavoittaa viikossa jopa 2,5 miljoonaa eri katsojaa. Hyvä viesti huomataan varmasti. Esimerkkinä tulee mieleen avioliittoleirin mainos liikenneasemilla. Yllättävä viesti yllättävässä paikassa kerää varmasti katseet!

Miksi ulkomainonta kannattaa ottaa osaksi omaa markkinointia?

1. Herätä kysyntä jo matkan varrella

Digitaalinen ulkomainonta tapahtuu siellä, missä ihminen liikkuu: oli se sitten matkalla työpaikalle, harrastuksiin tai kauppaan. Mainoksen voi nähdä niin tienvarsitaulussa, bussinäytöllä kuin liikenneasemalla tankatessakin. Matkan aikana näkemäänsä voi pohtia rauhassa ja ostopäätös ehtii kypsyä. Kohteessa, esimerkiksi kauppakeskuksessa, nähty mainos saattaa tulla ostopäätöksen kannalta liian myöhään.

2. Myynnin kohdistaminen tutkituille kohderyhmille

Me tunnemme kohderyhmät ja tiedämme esimerkiksi ketkä kulkevat bussilla klo 14 ja mitä silloin kannattaa mainostaa. Tiedämme, ketkä tankkaavat eniten liikenneasemilla ja millainen mainonta tähän kohderyhmään parhaiten uppoaa.

3. Pitkä huomioarvo

Matka paikallisbussissa kestää keskimäärin 14 minuuttia, pitkän matkan busseissa jopa useita tunteja ja liikenneasemallakin näytön edessä vietetään noin 2,5 minuuttia. Tässä ajassa asiakas ehtii nähdä mainoksesi parhaillaan useita kertoja ja viestisi jää paremmin mieleen.

4. Älykästä mainontaa ajankohta, sää ja sijainti huomioiden – paikallisesti ja valtakunnallisesti

Me emme mainosta jäätelöä räntäsateella tai toisella puolella Suomea sijaitsevaa kahvilaa. Digitaalinen ulkomainonta on älykästä ja mainontaa pyöritetään ajan, paikan ja sään mukaan. Esimerkiksi bussin lähestyessä automarkettia, voidaan näytöille pyöräyttää kyseisen marketin mainos. Mainontaa voi ostaa paikallisesti tai valtakunnallisesti, juuri kuten sinun bisneksellesi parhaiten sopii. Palvelemme kaikenkokoisia yrityksiä.

5. Rikasta sisältöä

Ymmärrämme toki, että kukaan ei jaksa tunti toisensa perään katsoa samaa mainosta, oli se miten hyvä tahansa. Digitaalisissa näytöissä etuna on se, että siellä voidaan pyörittää sisältöä laidasta laitaan. Esimerkiksi uutisnostoja, sääennusteita ja kaupungin tiedotteita – näin ylläpidetään katsojan kiinnostus ja väliin tarjoillaan älykkäästi kohdennettuja mainoksia.

Miten sinä suunnittelet ulkomainoskampanjasi?

Kampanjasuunnittelussa käytössäsi ovat digitaalisen ulkomainonnan asiantuntijamme ja tuoreimmat tutkimustuloksemme. Kysy tarjous valtakunnalliseen tai paikalliseen kampanjaan!

Ulkomainonnalla tavoitat paikallisesti tai valtakunnallisesti jopa 2,5 miljoonaa suomalaista viikossa. (Kantar 2022). Lataa alta Digitaalisen ulkomainonnan ostajan opas mainontasi tueksi.

Digitaalisen ulkomainonnan ostajan opas

Kiinnostuitko digitaalisesta ulkomainonnasta? Kerro meille kohderyhmäsi sekä tavoitteesi ja anna kampanjasi mediamarkkinoinnin asiantuntijoidemme räätälöitäväksi. Saat tarjouksen ja kampanjasuunnittelun nopeasti!

Kysy tarjous heti!