Bussimedian kaupunkitavoittavuus kasvaa – mainoksia katsellaan pian myös Kotkan ja Haminan busseissa

Keskisuomalainen-konsernin tytäryhtiö Neonmedia asentaa Kotkan ja Haminan kaupunkien paikallisliikenteen busseihin informaatio- ja mainosnäytöt. Laajennus vahvistaa digitaalisen bussimainonnan tarjontaa Kaakkois-Suomessa ja kasvattaa valtakunnallisen verkoston tavoittavuutta ostovoimaisilla kaupunkialueilla.

­ – Uusien digitaalisten näyttöjen myötä nousee jo entuudestaan korkea tavoittavuutemme Kymenlaakson alueella. Laajemman tarjoaman myötä pystymme palvelemaan paikallisia ja valtakunnallisia asiakkaitamme entistä paremmin kaupunkialueilla, iloitsee Neonmedian toimitusjohtaja Jari Lähdemäki.

Kotkan alueella paikallisliikenteen hyödyntäminen päivittäisessä matkustamisessa on pääkaupunkiseudun luokkaa. Taustalla on kaupunkiseudun rantaviivan pirstaleisuus ja pitkät yhteydet kaupungin keskustaan.

­ – Paikallinen bussimainonta on hieno ja odotettu lisä tarjontaamme, johtuen alueen runsaasta julkisen liikenteen käytöstä, iloitsee Meks Kaakon Kymenlaakson alueen myyntijohtaja Jarkko Mikkola.

Mediatalo Keskisuomalaisella on paikallis- ja pikavuoroliikenteen busseissa yhteensä 1 500 digitaalista näyttöä. Paikallisella bussimedialla tavoitetaan viikossa miljoona eri suomalaista ja pikavuoroliikenteessä vastaava luku on 330 000. Kymenlaakson alueella Meksin digitaalisella ulkomainonnalla ja uutismedioilla tavoitetaan 91 prosenttia alueen väestöstä (Kantar 2022).

 

Bussimainonta on ympäristöystävällistä ja älykästä

Uusia digitaalisia bussinäyttöjä tulee Kotka-Hamina-alueelle 28 bussiin. Bussimainontaa pyöritetään pääosin uusissa sähköbusseissa, joita on liikenteessä 25. Kaikki mainosnäytöt on asennettu elokuun 2023 loppuun mennessä.

­ – Panostamme isosti ulkomainontaan ja haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuutta ympäristöystävälliseen mainontaan, toteaa Lähdemäki.

Bussimedian tavoittavuus paikallisbusseissa korreloituu mainosten vahvaan huomioarvoon rauhallisessa mediaympäristössä, informatiivisiin näyttöihin, jotka näkyvät selkeinä etuosasta takariville sekä älyteknologiaan, kuten mainonnan paikannuksen mukaiseen kohdentamiseen.

Matkustajien kiinnostusta ylläpidetään etenemisinformaatiolla, uutisnostoilla, sääennusteilla ja kaupungin tiedotteilla, joiden välissä tarjoillaan mainoksia. Keskimääräinen matka-ajan pituus paikallisbussissa kaupunkialueella on noin 14 minuuttia ja tässä ajassa matkustajat näkevät mainoksen parhaimmillaan useita kertoja.

­ – Etenemisinformaatio tehostaa mainonnan huomioarvoa ja luo kaiken kokoisille toimijoille mahdollisuuden hyödyntää bussimedian tavoittavia mainossekunteja. Monipuoliset mediaratkaisut kuten tekoälyyn perustuva mainonnan paikantaminen bussireitin varrelle ja tarinankertojana ylivoimaiset videoaineistot ovat vahvaa valuuttaa asiakkaittemme keskuudessa, taustoittaa Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainonnan asiakkuusjohtaja Tommi Fäldt.

 

Bussimedian kaupunkipaketeilla tavoitetaan ostovoimainen väestö helposti

Kotkan ja Haminan lisäksi mainonta tavoittaa paikallisbusseissa Suomen suurimmissa kaupungeissa, kuten Helsingin HSL:n busseissa, Tampereen Nysseissä ja Kuopion Vilkun busseissa sekä Joensuun ja Vaasassa busseissa. OTC bussimainonnassa on 3,5 ja erityisen tehokkaasti tavoitetaan nuoret.

­ – Bussimedian kaupunkipaketit ovat mainostajalle helppo ja tehokas tapa tavoittaa ostovoimainen väestö kaikkiaan 38 kaupunkialueella Suomessa, toteaa Fäldt.

Reitti-informaatio ja mainonta paikallisliikenteen bussinäytöillä toimii tutkitusti:

  • Yli 92 % piti reittitietoa selkeänä.
  • Yli 82 % piti mainonnasta.

(Tietoykkönen, 2019, paikallisen bussimedian tutkimus kaupunkialueilla)

 

Tavoittavaa valtakunnallista ja alueellista näkyvyyttä

Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisten ulkonäyttöjen verkostoon kuuluu bussimainonnan lisäksi liikenneasemamedian yli 1000 digitaalista näyttöä Neste-asemilla ja 116 Big One -mainosnäyttöä vilkkaiden liikenneväylien ja kauppapaikkojen läheisyydessä 55 paikkakunnalla. Meksin ulkomainosratkaisuilla tavoitetaan kaikkiaan 2,5 miljoonaa suomalaista viikossa.

 

Asiantuntijat apunasi – me autamme sinua onnistumaan

Kampanjoiden rakentamisessa mahdollisuuksia on lähes rajattomasti niin visuaalisesti, toiminnallisesti kuin erilaisten kohdentamisvaihtoehtojen kautta. Asiantuntijamme auttavat kampanjasi suunnittelussa ja medioiden valitsemisessa. Voit varmistua siitä, että mainontasi tavoittaa kohderyhmäsi.

Saat helposti kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.

 

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi

Suurasiakkaille ja valtakunnalliseen tarpeeseen

Paikalliseen tarpeeseen, valitse asiantuntija läheltäsi 


Kotkan ja Haminan alueen bussimedian tiedustelut
Myyntijohtaja Jarkko Mikkola, Meks Kaakko
044 751 7468
jarkko.mikkola@media.fi

 

Tutustu asiakkaidemme onnistumisiin bussimediassa ja poimi ideat!

 

Paikannus tavoittaa kohderyhmän

Onko meillä Jyväskylän paras kakku?

Onnistunutta rekrytointia bussimediassa

Sydänmerkin ruokaideat tutuiksi