Noli Studios luottaa paikannukseen – mainonta HSL:n busseissa tavoittaa kohderyhmän

 

Paikallisessa bussimediassa meitä viehättää erityisesti liikkuvan kuvan mahdollisuus ja alueellisesti käynnistyvän näyttösyklin älykäs toteutus, jotka ovat todella toimivia ratkaisuja niin kohderyhmän tavoittamisen kuin kampanjan muiden tavoitteiden saavuttamiseen.

Joonas Kekkonen, Markkinointipäällikkö, Noli Studios Oy

 

Noli Studios tarjoaa laadukasta ja yhteisöllistä uudenlaista elämisen konseptia pääkaupunkiseudulla. Kaikissa Noli Studios -kohteissa on asumis- ja työtilojen lisäksi yhteisöaktiviteetteja sekä jaettavia, yhteiseen oleskeluun suunniteltuja tiloja

 

Vuodesta 2021 alkaen on lanseerattu kolme Noli Studios -konseptia eri puolille pääkaupunkiseutua. Mainonta digitaalisilla mainosnäytöillä HSL:n busseissa on osoittautunut tehokkaaksi uusien kohteiden markkinoinnissa ja paikannettuun bussimainontaan Noli Studios luottaa edelleen.

 

Tarve

Kahden uuden kohteen lanseeraamisessa oli tarve kustannustehokkaalle, pidempiaikaiselle markkinoinnille. Tärkeässä roolissa oli laaja tavoittavuus ja mainonnan kohdentaminen lanseerattavien kohteiden sijainnin mukaan. 

 

Tavoitteemme kahden uuden kohteen markkinoinnissa oli mielenkiinnon herättäminen, brändin tunnettuuden ja myynnin kasvattaminen, kertoo Noli Studios Oy:n markkinointipäällikkö Joonas Kekkonen.

 

–  Meillä oli tarve tavoittaa uusien yhteisöllisen elämisen kohteidemme sijaintialueiden lähellä luontaisesti liikkuvat ihmiset ja herättää huomiota uudenlaisesta asumisvaihtoehdosta juuri siellä, missä lanseerattavat kohteemme ovat, jatkaa Kekkonen.

 

Ratkaisu

Toteutettiin HSL:n busseissa viiden kuukauden mittaiset kampanjat neljällä erilaisella videoaineistolla. Kampanja-aika ajoittui ennakkomyynnin aloituksesta kohteiden avausten jälkeisille kuukausille.

 

Mainonta kohdennettiin paikannusalueille kummankin uuden kohteen kahdella erilaisella aineistolla. Näytöillä vuorottelivat videot, joista toinen toimi mielenkiinnon herättäjänä, vahvistamalla brändin tunnettuutta ja toinen oli sisällöltään selkeäsi taktinen, suoraan ennakkomyyntiin tähtäävä.

 

Kekkosen mukaan bussimedia on osoittautunut tehokkaaksi aiemmin tehdyissä kampanjoissa ja oli sen vuoksi luonteva ratkaisu kampanjan toteuttamiseen.

 

Videoiden huomioarvo on vahva ja bussimedialla tavoitamme kohderyhmämme helposti. Hyödynsimme kahden uuden kohteemme lähellä olevia, Malmin, Oulunkylän, Viikin, Vallila-Kalasataman, Herttoniemen ja Itäkeskuksen paikannusalueita. Sijainnin mukaisella  paikannuksella ohjaamme matkustajien huomion tehokkaasti suoraan alueella markkinoitaviin kohteisiimme.

Tulos

Kampanja toi välittömästi konkreettisia tuloksia mielenkiinnon ja tunnettuuden kasvattamisessa.

 

–  Olemme saaneet eri ikäisiltä matkustajilta paljon palautetta busseissa nähdyistä mainoksista. Jotkut jopa laittavat meille Instagramissa kuvaviestejä näkemistään Nolin mainoksista. Tätä ei tapahdu läheskään kaikkien kampanjoiden osalta. Tutun reitin varrelle sijoittuvien kohteiden mainonta tuntuu puhuttelevan ja aktivoivan  toimintaan tehokkaasti.  Sen vuoksi  bussimedia toimii uutuuskohteidemme lanseeraamisessa erinomaisesti, toteaa Kekkonen tyytyväisenä

 

Yhteistyö Meks Etelän kanssa on aina sujunut tehokkaasti. Apua saa nopeasti ja aineistotkin ovat tarvittaessa päivittyneet saman päivän aikana. Tästä on hyvä jatkaa, iloitsee Kekkonen

 

Kiinnostuitko kampanjasta tai tarvitsetko vinkkejä digitaaliseen ulkomainontaan? Me autamme!

 

Soita tai jätä yhteydenottopyyntö. Saat helposti kampanjasuunnittelun sekä valtakunnallisen tai alueellisen näkyvyyden kustannustehokkaasti ja ripeästi!

 

Meks suurasiakasmyynti palveluksessasi

 

Meks alueelliset asiantuntijat palveluksessasi

 

Näin toteutettiin uusien Noli Studios -kohteiden lanseeraaminen bussimediassa

Kampanjatavoite: Kahden uuden kohteen lanseeraaminen. Mielenkiinnon herättämäinen, myynnin ja brändin tunnettuuden kasvattaminen.


Kohderyhmä:
Kaikki kohteiden lähellä liikkuvat yli 18-vuotiaat.

Media: Paikallinen bussimedia, diginäytöt HSL:n busseissa.

Kampanja-aika: Kampanjan ajoitus kohteiden aukeamisen mukaan, alkaen ennakkomyynnin aloituksesta ja jatkuen avauksen jälkeisille kuukausille.

Malmin alue: 1.2.-30.6.2023

Herttoniemen alue: 1.3.-31.7.2023

Aineisto: Kummallakin alueella kaksi erilaista videota.

Huomioitavaa: Mainonnan paikannus kohteiden sijainnin mukaan.

OTC Malmin paikannusalueella viikossa: 52 000 kontaktia viikossa.

OTC Herttoniemen paikannusalueella viikossa: 38 000 kontaktia viikossa.

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
7.05.24

Bussimainonnalla hoituu niin taktinen kuin brändimarkkinointikin

LUe lisää
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää