Bussimedialla vahvistat tehokkaasti rekrykampanjoitasi

HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa.

Lauri Partanen, rekrytointisuunnittelija, HUS Diagnostiikkakeskus

HUS Diagnostiikkakeskus on Suomen johtava kliinisten laboratorio- ja lääketieteellisten kuvantamispalvelujen tuottaja. HUS Diagnostiikkakeskuksessa työskentelee noin 3500 alan huippuammattilaista yli 170 toimipisteessä. HUS Diagnostiikkakeskuksen tuottamat palvelut ovat tärkeä osa hoitoketjua: laboratorio- ja kuvantamistutkimukset ovat keskeisessä roolissa sairauksien varmistamisessa, poissulkemisessa, osana hoitoa sekä hoidon seurannassa ja seulonnassa. HUS Diagnostiikkakeskuksen toimipisteet sijaitsevat Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa.

 

Tarve

HUS Diagnostiikkakeskus palkkasi vuonna 2023 lähes 300 kesätyöntekijää. Koska organisaation tehtävät vaativat spesifiä ammattiosaamista, rekrytointikampanjan oli tavoitettava juuri oikeanlaisia erityisosaajia sekä sellaisiksi opintojen myötä kehittymässä olevia. Kesätyö myös edistää alan opiskelijoiden käytännön oppimista.

 

Ratkaisu

– HUS Diagnostiikkakeskuksessa kesätyöntekijöillä on mahdollisuus kartuttaa oman alan osaamistaan monipuolisissa työtehtävissä, laajassa organisaatiossa. Samalla he luovat tukevaa osaamispohjaa uralle opintojen jälkeen sekä verkostoituvat työyhteisössä. Valitsimme bussien näytöt yhdeksi kesätyökampanjamme kanavaksi, koska niiden kautta pystyimme tuomaan nämä mahdollisuudet potentiaalisen hakijakuntamme tietoon, kiteyttää HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelija Iina Tervo.

 

Mediakonserni Keskisuomalaisen myynnin ja markkinoinnin palvelukanava Meks tarjoaa valtakunnalliset digitaalisen ulkomainonnan ratkaisut. Paikallisbussimedia tavoittaa tehokkaasti erilaiset kohderyhmät, muun muassa valtakunnallisesti 57 % opiskelijoista, jotka asuvat omassa taloudessa.* Tämä kattava ja tavoittava verkosto vakuutti myös HUS Diagnostiikkakeskuksen:

 

– HUS Diagnostiikkakeskuksella on toimintaa Uudellamaalla, Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa, ja tarvitsimme kesätyöntekijöitä kaikkiin kolmeen maakuntaan. Meks Etelän kautta saimme kampanjamme näkymään kaikilla näillä alueilla vaivattomasti joukkoliikenteessä. Kampanja oli meille vaivaton ja kustannustehokas toteuttaa, kertoo HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelija Lauri Partanen.

 

Tulos

HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointikampanja pyöri Meks Etelän bussimediassa kesätyörekrytoinnin hakuajan puitteissa kolme viikkoa keväällä 2023. Kampanjamateriaaliin sisällytettiin QR-koodi, jonka skannaamalla hakemisesta kiinnostuneet pääsivät siirtymään suoraan HUSin rekrysivuille.

 

– QR-koodin pystyi lukemaan puhelimella bussissa hyvin ja bussikampanja tehosti osaltaan saamiemme hakemusten määrää. Haimme kesätöihin isoa määrää osaajia ja pystyimme bussimedialla kohdentamaan kampanjaamme onnistuneesti. Tavoitimme toivomaamme kohderyhmää, kuten esimerkiksi diagnostisten alojen opiskelijoita, kertoo Iina Tervo.

 

Hyvien tulosten lisäksi HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointikampanja sai positiivista palautetta myös organisaation sisältä.

 

– Mainokset olivat herättäneet myös kollegoidemme huomion, kertoo Iina Tervo.

 

Uusi kanava käyttöön

HUS Diagnostiikkakeskuksen rekrytointisuunnittelijat Iina Tervo ja Lauri Partanen kertovat, että bussinäytöt olivat kiinnittäneet heidän huomionsa mainontakeinona jo aiemmin. Keskustelut Meks Etelän asiakkuuspäällikkö Merja Martinmäen kanssa vakuutti heidät kokeilemaan bussikanavaa osana omaa kampanjaansa. Tulokset ovat positiivisia ja bussien näytöt ovat jatkossakin yksi potentiaalinen kanava heidän tehdessään rekrymarkkinointia.

 

– Mediaratkaisujen suunnittelussa tavoite on kaiken keskiössä. HUS Diagnostiikkakeskukselle oli selvää, että he haluavat tuoda viestinsä sinne, missä ihmiset liikkuvat. Busseissa näkyminen tavoitti lisäksi juuri valitun kohderyhmän. Oli hienoa päästä kokeilemaan asiakkaalle uuden kanavan toimivuutta – ja erityisesti iloitsen siitä, että toteutus tuki onnistuneesti asiakkaan tavoitetta, kuvailee Merja Martinmäki Meks Etelästä.

 

Tehdään yhdessä sinun tavoitteisiisi sopiva kampanja!

Ota yhteyttä

 

*Paikallisbussimedia, 28 päivää (Kantar 2022).

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
29.04.24

Uudenlainen digitaalinen toteutus houkutteli – aktivoitumisprosentti oli vaikuttavat 81%!

LUe lisää
10.04.24

Paikallisliikenteen bussimainonta tavoitti opiskelijat ja kasvatti asiakaskuntaa

LUe lisää
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää