Mainonta Mediatalo Keskisuomalaisen verkkopalveluissa on tutkitusti tehokasta, oli sitten tarpeesi lisätä kauppaa, saada kävijöitä omalle sivustollesi tai vaikuttaa brändisi mielikuvaan. Käytössäsi on 63 tunnettua ja arvostettua verkkopalvelua ympäri Suomen.
Verkkomainonta on tunnetusti tehokas keino saada nopeasti ja tehokkaasti haluttua näkyvyyttä. Mediatalo Keskisuomalaisen teettämässä tutkimuksessa selvisi, että yksittäinen display-mainos voi parhaimmillaan aktivoida kymmeniä tuhansia kuluttajia tutustumaan mainostettaviin tuotteisiin, palveluihin tai brändiin.
– Tutkimustulokset ovat vahvistaneet sen, että display–mainokset todella huomataan, sillä niiden huomioarvot olivat korkeat ja niiden parissa vietetään aikaa, Mediatalo Keskisuomalaisen digimainonnan suunnittelupäällikkö Anne Selonen toteaa.
Tutkittujen verkkokampanjoiden huomioarvot ovat olleet todella korkeita, jopa 46-71 prosenttia
Yksi display-mainonnan tyytyväisistä asiakkaista on Vantaan kaupunki, joka halusi Vantaan Sanomissa toteutetun bannerikampanjan avulla toivottaa hyvää kesää pitkän ja vaiherikkaan koronakevään jälkeen.
– Useat kaupungin aiemmat kampanjat Vantaan Sanomien verkkosivulla olivat liittyneet koronaviestintään ja poikkeusoloihin. Kesä-bannerilla haluttiin siirtää siirtää katseet kesälomiin ja bannerin takaa löytyi vantaalaisille kivoja ideoita kesätekemisiin, Etelä-Suomen median avainasiakaspäällikkö Kim Qvick kertoo.
Tutkimustulosten perusteella Vantaan kaupungin 150 000 näyttöä kerännyt kesäbanneri lisäsi 67 000 henkilöllä kiinnostusta mainostettua palvelua kohtaan, 28 000 aktivoitui mainoksen perusteella ja lisäksi 33 000 mielestä brändimielikuva vahvistui.
Vantaan Sanomat tavoittaa tehokkaasti kaupunkilaiset ja jatkuvan mainonnan tavoitteena onkin muistuttaa heitä tarjolla olevista kaupungin palveluista ja tiedottaa uusista asioista.
– Vantaan kaupunki tekee jatkuvan bannerimainonnan lisäksi taktisia kampanjoita esimerkiksi yhteishakujen, tapahtumien ja muiden tiettyyn aikaan sidottujen kampanjoiden osalta. Tässä kampanjassa ei tavoiteltu suurta klikkimäärää, vaan haluttiin vain toivottaa hyvää kesää. Asiakas oli tähän kampanjaan tyytyväinen ja myös CTR oli hyvällä tasolla, Qvick toteaa.
Myös Kotkan Energian digikampanja Kymen Sanomissa oli nappisuoritus, varsinkin kun kokeilussa oli hieman erilaista display-mainontaa.
– Kotkan Energia oli lanseerannut uuden Toivo-tuotteen ja kampanjan tarkoituksena oli lisätä sen tunnettuutta. Bannerit eivät olleet kaikista perinteisimpiä, sillä niissä oli käytännössä vain teksti: Toivo on syntynyt. Auta Toivoa kasvamaan, asiakkuuspäällikkö Sari Kankala Kaakon Viestinnästä kertoo.
Kotkan Energian rohkea digimainonta kannatti, sillä tutkimuksen mukaan mainos erottui muusta verkkomainonnasta ja se herätti myös tunteita. Yhteensä mainoksen muisti nähneensä verkossa 26 000 henkilöä ja 6500 mielestä brändimielikuva vahvistui. Lisäksi 13 000 koki kiinnostuksensa kasvaneen mainostettua tuotetta kohtaan ja 2000 aktivoitui suoraan mainoksen perusteella.
Myös Vennisport testasi verkkomainontaa koulujen alkamisen yhteydessä syksyllä ja kampanja kannatti, sillä 50 000 näytöllä saatiin aktivoitua 7000 henkilöä ja lisäksi 16 000 henkilön kiinnostus mainostettua tuotetta kohtaan lisääntyi.
– Tutkittujen verkkokampanjoiden huomioarvot ovat olleet todella korkeita, jopa 46-71 prosenttia. Aktivoivan roolin lisäksi kampanjoilla on myönteinen vaikutus mainostajan mielikuvaan, Anne Selonen toteaa tutkimustuloksista.
Tavoita tehokkaasti ja paikallisesti
Mediatalo Keskisuomalaisella on yhteensä 63 verkkopalvelua, jotka ovat tunnettujen maakunta-, kaupunki ja paikallislehtien uutissivustoja.
– Tarjoamme näkyvyyttä luotettavissa ja paikallisissa uutismedioissa. Turvallinen kotimainen mediaympäristö heijastuu tutkitusti positiivisella tavalla myös mainostettavaan brändiin, Anne Selonen toteaa.
Tutustu Mediatalo Keskisuomalaisen verkkomainonnan mahdollisuuksiin täältä ja pyydä tarjous. Display-mainonnan lisäksi osassa sivustoista on mahdollista toteuttaa myös natiivimainontaa.