Helsinki miljoonien kontaktien kaupunki – mainostaja ota Helsinki haltuun Meksin medioilla

Tämä tieto saattaa yllättää: milleniaalit ovat määrällisesti suurin sukupolvi Helsingin asukkaista (Helsingin kaupunki: Tilastotietoja Helsingistä 2023). Milleniaalit eli vuosina 1980-1995 syntyneet, ovat vuonna 2025 30-45-vuotiaita. Mainostajan kannalta on herkullista tavoittaa laajasti ostovoimaista kohderyhmää. Miten siis tavoitat milleniaalit?

Milleniaalisukupolven mediakäyttäytyminen eroaa muista sukupolvista:

  1. Milleniaalit suhtautuvat myönteisesti mainontaan ulkomainonnan ympäristöissä. Ulkomainontaan myönteisesti suhtautuvia on peräti 74%. Pyydä tarjous Meksin ulkomainonnan ratkaisuista täältä >>
  2. Mielenkiintoinen ja merkillepantava on tieto milleniaalien suhtautumisesta mainontaan sosiaaliseen mediaan mainosympäristössä. Siellä mainonnan kohtaamiseen suhtautuu positiivisesti vain 46%. Ero on suuri, jopa merkittävä, ulkomainontaan nähden.
  3. Ja kirsikkana kakun päällä: milleniaaleista jopa 83% suhtautuu mainosympäristönä myönteisesti kaupunki- ja ilmaisjakelulehtiin. Helsingin Uutiset on Helsingin ja maamme suurin kaupunki- ja ilmaisjakelulehti. Pyydä tarjous täältä >>

 

Kolme edellä mainittua esimerkkiä, eli eri sukupolvien ja ikäryhmien suhtautumisia eri mainosympäristöihin, on tutkittu uusimmassa KMT2024, eli kansallisessa mediatutkimuksessa.

 

Miksi mainostajan tulee kiinnittää huomiota erityisesti mainosympäristön valintaan?

Kohderyhmän myönteinen suhtautuminen itse mainosympäristöön vaikuttaa myös tutkitusti mainonnan huomioarvoon (mm. Kanta Media Reactions 2024). Sillä mitä korkeampi huomioarvo mainonnalla on, sitä suurempi mahdollisuus on, että mainonta puhuttelee kohderyhmäänsä ja vaikuttaa juuri mainostajan haluamalla tavalla.

Toinen tärkeä asia mainosympäristöä valitessa on se, miten se tavoittaa kohderyhmän päivän aikana. Tätä voidaan tarkastella esimerkiksi mediapäivän tai eri liikkumisen muodon mukaan.

Meksin digitaalinen ulkomainonnan verkosto yltää Helsingin paikallisliikenteen runkolinjan busseista digitaalisiin suurtauluihin keskeisillä paikoilla ihmisvirtojen solmukohdissa. Tätä tavoittavaa verkostoa täydentää parhaillaan nouseva digitaalisten pystytaulujen kokonaisuus Helsingin uloimmilla keskustavyöhykkeillä. Eli juuri siellä missä helsinkiläiset ja matkailijat liikkuvat todennetusti massoina eniten.

Meks DOOH ulkomainonnan ympäristöt tavoittavat 98% suomalaisista Helsingissä. (Kantar Mind 2023)

Miksi tavoitella matkailijoita?

Helsinki on suosittu matkailukohde niin ulkomaisten kuin kotimaistenkin matkailijoiden joukossa. Tästä kertovat huikeat luvut: Helsingissä yöpyy vuosittain yhteensä lähes 4 miljoonaa kotimaista ja ulkomaalaista matkustajaa (Helsingin kaupunki: Tilastotietoja Helsingistä 2023).

Kaupunkiin saapuvat ja kaupungilla liikkuvat matkustavaiset tavoittaa tehokkaasti Meksin digitaalinen ulkomainonnan verkosto – bussit, suurtaulut ja uusi pystytaulujen verkosto.

Kun haluat tietää lisää siitä, miten tehokkaasti tavoittaa erilaiset helsinkiläiset kohderyhmät monimediallisesti tai miten tavoittaa Helsingissä matkailijoita, Meksin asiantuntijatiimi auttaa juuri oikeiden ratkaisujen löytämiseksi.

Meksin asiantuntijat hyödyntävät työssään monipuolisesti insightia ja auttavat sinua löytämään teille tärkeimmät kohderyhmät ja mediakanavat monimediallisesta valikoimastamme.

Hyödynnä tutkimus ja asiantuntemus kampanjasuunnittelusi tukena!
Lue täältä tyytyväisten asiakkaidemme onnistumisia >>

Ole rohkeasti yhteydessä – on ilo auttaa.

 

Nea Barman
DOOH-myynnin asiantuntija
puh. 040 514 6539
nea.barman@media.fi