Kevät ja kesä, mainostajan parasta aikaa. Miten suunnitella onnistunut monikampanja tähän sesonkiin?

Kuluttajakäyttäytymisen muutos luo mainostajalle mahdollisuuden

Kevät ja kesä muuttavat kuluttajien käyttäytymistä: ruokavalio muuttuu, kotia uudistetaan, vaatetus päivitetään sesonkiin sopivaksi, liikutaan enemmän ulkona, vieraillaan sukulaisissa, mökeillä ja erilaisissa tapahtumissa. Ja tämä muutos käytöksessä tekee keväästä ja kesästä mainostajalle parhaan ajan!

Ole läsnä kohderyhmäsi muuttuneessa arjessa

Nämä hetket ja tapahtumat uudessa sesongissa ovat mahdollisuus puhutella, muistuttaa ja inspiroida yleisöä juuri niiden asioiden ja tapahtumien parissa, joista yleisösi on kiinnostunut.  Muutos luo mahdollisuuden tavoittaa uusia kohderyhmiä ja muistuttaa olemassa olevia asiakkaita, uusissa kohtaamispisteissä.

Yksi, kaksi vai kolme eri mediaa?

Kevään ja kesän vahvin media yksin sekä yhdessä muiden medioiden lisäksi on tietenkin digitaalinen ulkomainonta.

Digitaalisen ulkomainonnan eri muodoilla tavoitat eri ikäiset ja erilaisista asioista kiinnostuneet kohderyhmät paikallisesti tai valtakunnallisesti. Esimerkiksi PK-seudun bussimedialla 4 viikon kampanjalla yksin tavoitat PK-seudulla asuvista perheellisistä yli 61% (Kantar 2022).

Yhteistavoittavuus eri kohderyhmissä kasvaa huomattavasti, kun yhdistät kolme eri tapaa tavoittaa: digitaalisen median, sanomalehden ja digitaalisen ulkomainonnan. Niillä tavoitat Uudellamaalla asuvista peräti 86 %, ja tavoittavuus nousee edelleen, kun lisään mixiin myös suorajakelun.

Me autamme

Kaikki on sinun tavoitteistasi kiinni; me tavoitamme valtakunnallisesti 3,1 miljoonaa 15-65-vuotiasta suomalaista. Ja autamme myös hahmottamaan, paljonko voit tavoittaa juuri sinulle tärkeää kohderyhmää mistäkin kaupungista.

Erilaisten kohderyhmien tavoittaminen monimediallisesti voi tuntua haastavalta, mutta juuri siksi me MEKSissä olemme sinua auttamassa.

Laajan tutkimuskantamme ja kuluttajaymmärryksen datan kautta MEKS mediamyynti sekä mediakohtaiset asiantuntijamme auttavat löytämään laajasta mediavalikostamme juuri sinun yrityksesi ja brändisi kohderyhmän parhaiten tavoittavat mediat.

Valmiita paketteja vetovoimaisten tapahtumien ympärillä

Lisäksi keväällä ja kesällä on lukuisia erilaisia massatapahtumia, joissa MEKS on mukana virallisena mediakumppanina ja tarjoaa valmiiksi räätälöityjä mediapaketteja juuri sinun kohderyhmäsi tavoittamiseen.

Jääkiekon MM-kisat Tampereella toukokuussa, Asuntomessut Loviisassa ja Jyväskylän Suurajot – nämä vain muutamia mainitaksemme.

Helppous, luotettavuus ja näkemyksellisyys

Kerro meille, missä voimme auttaa ja millaisia kohderyhmiä tavoittelet, niin me autamme. Olemmehan olleet olemassa vahvana valtakunnallisena ja aidosti paikallisena mediatalona jo 150 vuotta.

Ole rohkeasti yhteydessä – haluamme auttaa sinua menestymään.