Leipomon myynti kasvuun

Leipomo Koppanen koviin myyntilukemiin monikanavaisella kampanjalla

Leipomo Koppanen suunnitteli juhlavuottaan uudella tavalla lanseeraamalla täysin uuden juhlakakkumalliston. Uusien tuotteiden tuominen markkinoinnille vaati äärimmäisen hyvin suunniteltua markkinointia ja laajaa näkyvyyttä.

Tavoite kampanjan pohjana

Uudella kakkumallistolla pyrittiin uusasiakashankintaan. Kakkumallisto oli helppo paketoida yrityksen 50-vuotissyntymäpäivien kanssa yhteen. Malliston markkinoinnissa hyödynnettiin videota, koska se oli paras tapa tuoda esiin kakkumalliston parhaat puolet.

Kokonaisuus käytettävien medioiden osalta rakentui:

  • mainospaikasta KooKoo:n liigaotteluissa
  • natiivimainonnasta kouvolansanomat.fi:ssä
  • mainonnasta sosiaalisessa mediassa
  • digitaalisesta ulkomainonnasta

 

Useita tavoittavia medioita hyödyntämällä saatiin luotua tarpeeksi monia kohtaamispisteitä potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Markkinoinnissa hyödynnettiin myös videota luovana toteutuksena ja uutuusarvoa markkinointiviestissä. Kiinnostusta lisättiin ja mielikuvia vahvistettiin natiivimainonnalla. Nämä kampanjaelementit yhdessä muodostivat tehokkaan monikanavaisen kampanjan.

Tuloksellista mainontaa

Toteutuksen pääpaino oli digitaalisissa kanavissa. Monikanavaisella markkinoinnilla päästiin hyviin tuloksiin, sillä juhlakuukauden myynti kasvoi lopulta yli 40 %. Leipomo Koppasen juhlakakkumalliston lanseeraus on hyvä esimerkki digitaalisen markkinoinnin voimasta, sillä se on loistava tapa tavoittaa sekä nykyiset että uudet kohderyhmät useissa kohtaamispisteissä ostopolun varrella.

Lanseerauksissa tärkeää onkin kohderyhmän tavoittamisen lisäksi kiinnostuksen syventäminen, joka tässä tapauksessa tehtiin laadukkaalla sisällöllä ja hyödyntämällä videota osana kampanjaa. Alta löydät tiivistetyn listan niistä pääkohdista, jotka markkinoinnin suunnittelussa kannattaa aina huomioida.

Onnistunut mainonta pähkinänkuoressa:

  • tunnista haaste tai ongelma
  • määrittele tavoite ja kohderyhmä
  • kuvaa asiakkaan ostopolku ja tunne oston esteet
  • suunnittele oston esteisiin vastaavat pääviestit
  • tunnista ja valitse ostopolkua tukevat mediat ja kanavat sen eri vaiheisiin

 

Näin kuvattuna mainonta saattaa vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta sitä se harvoin on. Usein suunnittelussa asiantuntijan apu on ratkaiseva tekijä onnistuneen kampanjan luomiseksi.

Haluatko sinäkin kasvattaa liiketoimintaasi markkinoinnin avulla? Jätä lyhyt kuvaus mainostarpeestasi alla olevalla lomakkeella, niin suunnitellaan sinulle toimiva kokonaisuus. Yhteydenottopyynnön jättäminen ei sido sinua mihinkään.