Laadukas digitaalinen uutismedia vetää puoleensa − Mediakonserni Keskisuomalaisella 1,5 miljoonaa digilukijaa joka viikko

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT 2023) mukaan Mediakonserni Keskisuomalaisen uutismediat ovat saaneet merkittävästi lisää digilukijoita. Konsernin uutismedioilla tavoitetaan 2,2 miljoonaa lukijaa joka viikko.

Vuoden takaiseen KMT-mittaukseen verrattuna Mediakonserni Keskisuomalaisen uutismedioiden digitavoittavuus on noussut 32 prosenttia. Mediakonsernin digitaaliset uutismediat tavoittavat yhteensä 1,5 miljoonaa lukijaa joka viikko.

KMT-tutkimuksen tulokset ovat hyviä myös Mediakonserni Keskisuomalaisen mainostaja-asiakkaille.

− Konsernin uutismediat tavoittavat yhä isomman osan suomalaisista ja ne ovat lukijoidemme luottobrändejä. Tämä heijastuu positiivisesti myös mediatuotteidemme kilpailukykyyn, kertoo Mediakonserni Keskisuomalaisen kaupallinen johtaja Mikko Pakarinen.

Nuoretkin tavoitetaan laadukkailla digiuutisilla

KMT-tutkimuksen mukaan Mediakonserni Keskisuomalaisen paikallisilla digiuutismedioilla tavoitetaan yhä vahvemmin myös alle 35-vuotiaita lukijoita.

− Konsernissa on panostettu nuoriin kohderyhmiin voimakkaasti viime vuosina. Olemme tutkineet minkälaiset sisällöt vetoavat nuoriin ja olemme myös tarjonneet tällaista sisältöä. Nuorten ja nuorten aikuisten lukijoiden kasvumäärä on erityisen ilahduttava, Mediakonserni Keskisuomalaisen B2B Insight Manager Tanja Herranen sanoo.

Mediakonserni Keskisuomalainen on määrätietoisesti kehittänyt sisältöjään ja digitaalisia valmiuksiaan.

− Tuotteemme ovat erinomaisella tasolla, jonka kuluttajien entisestään kasvanut luottamus vahvistaa. Olemme luettuja ja haluttuja kaikissa ikäryhmissä. Erityisen ilahduttavaa on huikea harppaus nuorten osalta, sanoo Mediakonserni Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Printin ja digin yhdistelmässä on vetovoimaa

Myös printin ja digin kokonaistavoittavuus kasvoi. Konsernin uutismedioilla tavoitetaan noin 2,2 miljoonaa eli 52 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä suomalaisista joka viikko. Kokonaistavoittavuus kasvoi kaksi prosenttiyksikköä vuoden takaisesta mittauksesta.

Konsernin tilattavista lehtibrändeistä parhaimman kokonaistavoittavuuden sai maakuntalehti Keskisuomalainen, jonka kokonaistavoittavuus meni ensimmäistä kertaa ohi vahvoista lehtibrändeistä, Turun Sanomista ja Kalevasta. Tutkimuksen mukaan Keskisuomalainen tavoittaa 382 000 lukijaa joka viikko. Myös Savon Sanomat sai erinomaisen kokonaistavoittavuuden, 300 100 lukijaa viikoittain.

Isoja onnistumisia myös kaupunkilehtipuolella

Konsernin kaupunkilehdistä Helsingin Uutiset tavoittaa yhä kaikkiin kaupunkilehtiin verrattuna eniten lukijoita printissä ja digissä, noin 428 000 lukijaa joka viikko. Kaupunkilehti Länsiväylän kokonaistavoittavuus kasvoi huomattavasti ja lehdellä on nyt 230 500 lukijaa joka viikko.

Tarvitsetko vinkkejä mainontaan uutismedioissamme? Me autamme!

Mediakonserni Keskisuomalaisen painetuissa ja verkkolehdissä mainoksesi näkyy uskottavassa, luotettavassa ja paikallisesti vahvassa uutismediassa. Saat yhdellä kontaktilla näkyvyyden jopa 90 sanoma- ja kaupunkilehteen, joissa lukijasuhde on vahva. Lisäksi lukijoilla on positiivinen suhtautuminen mainontaan, joka kasvattaa viestisi huomioarvoa.

Ota meihin yhteyttä ja saat tutkimustietoon perustuvat vinkit kampanjasi toteuttamiseen.

Kysy tarjous heti!

Olemme tehneet yhteydenottamisen mahdollisimman helpoksi sinulle. Jätä yhteystietosi sivun lopussa olevalla lomakkeella, niin mediamyynnin asiantuntijamme on sinuun yhteydessä.

Tutustu lehtifaktoihin 

===============================================
Kansallinen Mediatutkimus (KMT)
Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus. Tutkimuksen päätilaaja on MediaAuditFinland Oy ja toteuttaja Kantar TNS Oy. KMT 2023 -tutkimuksen näytemäärä on 23 441. KMT-lehtien lukijatiedot raportoidaan kerran vuodessa.
Lähde: KMT 2022, MediaAudit Finland

KMT digilukeminen on kalibroitu FIAMin (internetin yleisömittaus) tuottamaan digimedioiden viikkokävijälukuun.  FIAMin menetelmäuudistus tuottaa nyt entistä tarkemman tavoittavuuden digimedioiden osalta. Muutoksen vuoksi digitavoittavuudet eivät ole suoraan verrannollisia KMT2022  lukuihin.

 

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti
yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediakonserni Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.