Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainosmediat tavoittavat lähes 2 miljoonaa kuluttajaa viikossa

Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainosmediat tavoittavat jo lähes 2 miljoonaa kuluttajaa viikossa

Mediatalo Keskisuomalainen on viimeisten vuosien aikana laajentanut digitaalisten näyttötaulujen liiketoimintaansa. Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa noin 1,8 miljoonaa suomalaista* eli noin 42 prosenttia suomalaisista. Miehet ja nuoret alle 30-vuotiaat suomalaiset ovat selvästi aktiivisin kuluttajaryhmä. Erityisesti digitaalinen ulkomainonta tavoittaa nuoria kuluttajia: viikon aikana kohteet tavoittavat 523 000 alle 30-vuotiasta kävijää.

Mediatarjontaan kuuluu lähes 240 Neste-liikenneasemalla olevaa digitaalista näyttötaulua. Neste-mediat tavoittavat jo yli miljoonaa autoilijaa viikossa.

Mittarikentällä sijaitsevia diginäyttöjä on vaikeaa olla huomaamatta. Kun kuluttaja tankkaa autonsa Neste-asemilla, hän on samalla sidottu diginäytön mainokseen kahden ja puolen minuutin ajaksi. Mainoksella on silloin jakamaton huomioarvo, sanoo Mediatalo Keskisuomalaisen uusi kaupallinen johtaja Mikko Pakarinen.

Viime vuonna Mediatalo Keskisuomalainen osti bussinäyttöjen markkinointiratkaisuihin erikoistuneen NeonMedian. Paikallisbussiliikenteessä tavoitetaan erityisesti nuoria aikuisia ja naisia. – Bussissa ollaan vähän kuin elokuvissa, sieltä ei pääse karkuun ennen määräpysäkkiä, Pakarinen sanoo.

Loppuvuonna 2018 pikavuoromedia on laajentunut valtakunnalliseksi, ja paikallisliikenteessäkin toimitaan jatkossa yli 20 kaupunkialueella.

Myös Big One –tienvarsinäytöt ovat kasvattaneet tavoittavuuttaan. Mediatalo Keskisuomalaisella on noin 40 tienvarsinäyttötaulua vilkkaasti liikennöityjen teiden varsilla.

Mediatalo Keskisuomalaisella on kaikkiaan yli 30 kauppakeskusnäyttöä kahdeksassa kaupungissa. Näyttötauluja on muun muassa Isossa Omenassa ja Myyrmannin kauppakeskuksessa.

Mediatalo Keskisuomalainen rakentaa strategiansa pohjalta aktiivisesti Suomen oloihin ainutlaatuista mediakokonaisuutta. Asiakkaalla on käytettävissä laaja ja monipuolinen digitaalisten näyttötaulujen tarjoama ja niiden tuomat mahdollisuudet, sanoo konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Tutkimuksessa kartoitettiin seuraavien kohteiden tavoittavuutta:

  • Neste-liikenneasemat
  • Big One -tienvarsinäyttöjen tieosuudet
  • NeonMedian paikallisbussilinjat
  • NeonMedian pikavuorobussilinjat
  • Iso Omena
  • Myyrmanni

Lisätietoja:
Mikko Pakarinen
kaupallinen johtaja, mikko.pakarinen@media.fi, 050 668 95

Vesa-Pekka Kangaskorpi
toimitusjohtaja, vesa-pekka.kangaskorpi@media.fi, 050 688 33

* Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan kohteissa käy viikoittain jo 1,8 miljoonaa suomalaista kävijää, joilla on mahdollisuus nähdä kohteissa esitettävää digitaalista mainontaa. Valtakunnallisen tutkimuksen teki Kantar TNS joulukuussa 2018, vastaajia oli 3200.