B2B Insights

Monikanavaisen mainonnan taika - voittoon presidentinvaaleissa 2024

 

Tervehdys arvoisat presidenttiehdokkaat ja vaalityöntekijät!

Vuoden 2024 presidentinvaalit ovat ovella ja kilpailu äänistä on kovempaa kuin koskaan. Voittoon tarvitaan paitsi vahva agenda ja taitava kampanjointi myös äänestäjien sydämet. Ja mikä voisi olla parempi tapa saada äänestäjät puolellesi kuin monikanavainen mainonta?

 

Kotimainen uutismedia – vaikutusvaltainen vaalimainonnan kanava

Uutismediat ovat aina olleet keskeisessä asemassa vaaleissa. Suomalaiset seuraavat kotimaan politiikan uutisia eniten sanomalehdistä ja kokevat ne demokratian ja yhteiskunnallisten asioiden edistäjinä. Lukijamme ovat äänestysaktiivista kansaa. Sanomalehtiemme lukijoista 93 prosenttia aikoi äänestää presidentinvaaleissa.

Luotettaviksi tiedonlähteiksi koettuja sanomalehtiä lukee vaalien alla huolellisemmin ja aktiivisemmin noin joka neljäs sanomalehden lukija. Varsinkin nuoret aktivoituvat lukemaan sanomalehteä tavanomaista huolellisimmin vaalien kynnyksellä.

Vaalimainonta sanomalehdissä on selvästi muita medioita hyödyllisempää, käy ilmi tutkittaessa vaalimainonnan hyödyllisyyttä eri mainoskanavissa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää lukijoiden äänestyskäyttäytymistä ylipäätään, äänestämistä kevään 2023 eduskuntavaaleissa sekä tiedonhankintaa ja kanavia liittyen edustajan valintaan. Tutkimusdatan keruusta vastasi Digitalist Group.

Kotimaisten uutismedioiden kautta äänestäjät seuraavat luotettavia uutisia ja saavat tietoa ehdokkaista sekä heidän ohjelmistaan. Tutkimukset ovat toistuvasti osoittaneet, että uutismediat ovat yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun äänestäjät tekevät päätöksiä äänestyskopissa.

Maakunnalliset ja paikalliset uutismediamme tavoittavat 2,2 miljoonaa suomalaista ja ne ovat osa lukijoidemme arkea.

Tavoita äänestäjät oikeassa hetkessä

Tässä voimme auttaa. Mediakonserni Keskisuomalainen tarjoaa laajan valikoiman mainonta- ja markkinointipalveluita, jotka auttavat sinua tavoittamaan äänestäjät monikanavaisesti ja tehokkaasti. Digitaalinen ulkomainonta, display, printti, radio – meillä on kanavia, jotka tavoittavat moninaiset äänestäjäryhmät.

Monikanavaisen mainonnan taika

Monikanavainen mainonta on vaalikampanjoinnin perusta. Se mahdollistaa viestin perille saattamisen äänestäjien valitsemissa ympäristöissä. Pystyt tavoittamaan nuoret digitaalisen ulkomainonnan avulla, esim. autoilijat radiossa ja uutismedian digin ja printin avulla tavoitat taas sen kaikkein aktiivisimmin äänestävän kohderyhmän.

Jotta mainonta pysyy tehokkaana, on tärkeää kohdentaa eri vaaliteemat erilaiselle yleisölle, erilaisin viestein. Huolellisesti suunniteltu ja relevanteissa kanavissa toteutettu monikanavainen mainonta on edellytys vaikuttavaan mainontaan ja se tuo riittävästi toistoa tehokkaan muistijäljen jättämiseksi. Parasta on, että voimme auttaa sinua räätälöimään mainoksesi kunkin kanavan kohderyhmälle sopivaksi.

Asiantuntemuksemme sinun palveluksessasi

Mediakonserni Keskisuomalainen on ollut mukana lukemattomissa vaalikampanjoissa vuosien varrella. Olemme oppineet, miten vaikuttavaa monikanavainen mainonta voi olla. Annamme sinulle kilpailuedun tarjoamalla strategista ohjausta, kohderyhmäanalyysiä ja tehokasta mainontaa.

Yhdessä voittoon

Joten, arvoisat presidenttiehdokkaat ja kampanjatiimit, ottakaa yhteyttä meihin ja keskustellaan siitä, miten voimme auttaa sinua menestymään vuoden 2024 presidentinvaaleissa. Yhdessä voimme varmistaa, että äänestäjät saavat kuulla juuri sinun viestisi.

Odotamme innolla yhteistyötä!

Ystävällisin terveisin,

Kim Qvick, asiakkuusjohtaja

+358 44 0202 008
kim.qvick@media.fi
Mediakonserni Keskisuomalainen

Lue lisää Insightejä

Katso Kaikki
20.12.22

Audion valtakaudella kannattaa miettiä miltä haluaa kuulostaa2

LUe lisää
23.11.22

Kuluttajatrendit seuraavat arvojen ja asenteiden muutoksia

LUe lisää
31.10.22

Miltä näyttää mainonnan vuosi 2023?

LUe lisää

Haluatko sinä aktivoida asiakkaasi?

ALOITETAAN.
Ota rohkeasti
yhteyttä!

Monikanavaisuus kasvattaa tunnettuuttasi lähes 60 % ja yli kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista. Mediakonserni Keskisuomalaisen medioilla tavoitat ja aktivoit asiakkaasi – paikallisesti ja valtakunnallisesti.