Parhaat jutut löytyvät läheltä – kaupunkilehti on aidosti paikallinen markkinointikanava

Kaupunkilehti on aidosti paikallinen lähimedia, joka löytää lukijansa ja luo kysyntää siellä, missä lukijat asuvat ja paikalliset yritykset ovat. Kaupunkilehtiemme lukijoista 94 prosenttia on taloutensa päivittäisostopäättäjiä.

Lukijoiden mielikuvat kaupunkilehdistä ovat tutkitusti vahvoja; 77 % kokee kaupunkilehden tärkeänä alueellisena tiedonvälittäjänä ja 88 % kokee lehtien sopivan erityisen hyvin paikalliseen mainontaan.

Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen suurin kaupunkilehtikustantaja.
Kauttamme ostat yhdellä kontaktilla kustannustehokkaasti mainontaa yhteen tai jopa 40 kaupunkilehteen Helsingistä Enontekiöön. Kotiin kannettua kaupunkilehteä luetaan ja lehdet napataan helposti mukaan lukuisista noutopisteistä.

Kaupunkilehti on relevantti markkinointikanava, kun haluat tavoittaa lähellä ostopäätöstä olevat kuluttajat.

Kaupunkilehdet tavoittavat yli miljoona lukijaa – Helsingin Uutiset Suomen suurin
Vuotuisessa kansallisessa mediatutkimuksessa (KMT) mukana olleet konsernin 17 kaupunkilehteä tavoittavat viikoittain 1,3 miljoonaa printti- ja digilukijaa.

”Helsingin Uutiset on Suomen suurin kaupunkilehti 485 000 lukijallaan printissä ja verkossa. Erityisen ilahduttavaa on, että Helsingin Uutisten digiprofiilissa korostuu voimakkaasti nuorten, 25–45-vuotiaiden tavoitettavuus”, iloitsee Mediatalo Keskisuomalaisen B2B Insight Manager Tanja Herranen.

Mediatalo Keskisuomalainen kuusi suurinta kaupunkilehteä:
kokonaistavoittavuus, printti + digi

Helsingin Uutiset 485 000
Tamperelainen 195 000
Länsiväylä 127 000
Vantaan Sanomat 123 000
Turkulainen

91 000 *)

 

Suur-Jyväskylä 89 000

KMT 2020
*) painettu, sis. näköislehden

 

Kustannustehokasta kohdentamista

Kaupunkilehtien lukeminen rajoittuu useimmin vain yhden kunnan tai kaupungin alueelle. Tämä mahdollistaa mainoksen kohdentamisen kustannustehokkaasti juuri tavoittelemasi alueen lukijoille. Mainonta suurimpien kaupunkilehtien osapainoksissa on painetun median kohdennettavuuden kärkeä, jossa kustannustehokkuus on huipussaan.

Vahva paikallinen asiantuntemus

Kaupunkilehtien parasta sisältöä ovat ihmisläheiset ja paikalliset jutut sekä mainokset paikallisten uutisten parissa. Kaupunkilehtien ehdoton vahvuus on vahva journalistinen ja mediamyynnin asiantuntijuus paikallisista lukijoista ja markkina-alueesta. Yhdessä asiakasymmärryksen kanssa nämä ovat avain onnistuneisiin kampanjoihin.

Kaikista medioista mainontaan suhtaudutaan myönteisimmin kaupunki- ja noutopistelehdissä

Lukijoiden odottamat mainokset ovat luettujen paikallisten uutisten joukossa ja paikallinen digi tukee viestiä. Mainos kaupunkilehdessä on tutkitusti otollisessa maaperässä; suomalaiset lukevat ja katselevat mainoksia mieluiten kaupunki- ja noutopistelehdissä.

Laadukas ja mainostajan tavoittelema lukijakunta

Lukeminen korreloi kaiken lukemisen kanssa. Kaupunkilehtien lukijakunta on keskivertoa koulutetumpaa. Koulutus- ja sosiaalinen status merkitsee myös korkeampaa keskimääräistä tulotasoa. Lukijat ovat paikallisia, aktiivi-ikäisiä ja ostovoimaisia ostopäättäjiä. Erityisesti isommissa kaupungeissa lukijat ovat kulutusorientoituneita ja urbaanisti suuntautuneita. Lukijakunta on laadukasta ja mainostajan tavoittelemaa.


Miksi mainos aidosti paikalliseen kaupunkilehteen?

  • Mainoksesi ovat lukijoiden odottamia.
    Kaikista medioista, mainontaan kaupunkilehdissä suhtaudutaan myönteisemmin.
  • Tavoitat ostopäättäjät.
    Mainokset kaupunkilehdessä luovat kysyntää ja saavat aikaiseksi kauppa siellä, missä ihmiset asuvat, missä yritykset ja palvelut ovat. Kaupunkilehtiemme lukijoista 94% on taloutensa päivittäisostopäättäjiä.
  • Mainoksesi ovat luettujen paikallisten uutisten joukossa.
    Aidosti paikallinen, kotiin kannettu kaupunkilehti löytää lukijansa – 1,3 miljoonaa lukee kaupunkilehtiämme viikoittain. Digilehtien lukijamäärät ovat kasvussa ja lehdet napataan helposti mukaan lukuisista noutopisteistä.
  • Olemme luotettava kumppani.
    Me tunnemme asiakkaasi ja markkina-alueesi. Kaupunkilehtien vahvuus on journalistinen ja mediamyynnin vahva paikallinen asiantuntemus.
  • Tavoitat lukijat ostopäätösten ääreltä.
    Kohdennat kaupunkilehdissä kustannustehokkaasti. Suurimmissa kaupungeissa jopa kaupunginosan tarkkuudella.
  • Tavoitat laadukkaan lukijakunnan Suomen suurimmissa kaupungeissa.
    Lukijakunta on paikallista, aktiivi-ikäistä, koulutettua, ostovoimaista ja etenkin isommissa kaupungeissa kulutusorientoitunutta ja urbaanisti suuntautunutta.
  • Helppo ostaa.
    Mediatalo Keskisuomalaisen Yhdellä kontaktilla ketterästi mainontaa 40 kaupunkilehteen Helsingistä Enontekiöön. Aidosti paikallinen kaupunkilehti on myös vahvasti valtakunnallinen.

Markkinoinnin asiantuntijoidemme asiakasymmärrys, vahva paikallinen asiantuntemus lehden lukijoista ja markkina-alueesta sekä mainonnan tarkka alueellinen kohdennettavuus ovat avain onnistuneisiin kampanjoihin. Aidosti paikallinen kaupunkilehti on taktinen media, joka luo kysyntää, saa aikaiseksi kauppaa ja tukee paikallista ostamista.

Parhaat jutut löytyvät läheltä.
Kysy, kuinka tavoitat kohderyhmäsi kaupunkilehdillämme.

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse markkinoinnin asiantuntija läheltäsi

Tutustu Mediatalo Keskisuomalaisen kaupunkilehtiin ja 11 Meks-kumppanilehteen.
Kumppanilehtien mediamyynti Meks, meks.fi.

Tutustu kaupunkilehtiimme tästä

Lue autohuoltamon asiakastarina

Lue asuntokaupan asiakastarina

Lähde: KMT 2020, Kaupunkilehtien mielikuvatutkimus 1/2021 IroResearch