Rakkaudesta brändeihin

Meillä jokaisella on jonkinlainen rakkaus- tai rakkaus-viha-suhde brändeihin. Yritysbrändi, henkilöbrändi, tuotebrändi – brändi ei tarkoita vain logoa ja slogania vaan yrityksen tarkoitusta, tarinaa ja tapaa kohdata asiakkaita. Brändi on mielikuva, joka muilla on yrityksestäsi, tuotteistasi ja palveluistasi – laadusta.

Jokainen yritys herättää jonkinlaisia tunteita ja mielikuvia. Jollet määrittele yrityksesi brändiä, on mahdollista, että olemassa olevat asiakkaat ja tavoittelemasi uudet asiakkaat muodostavat mielikuvansa virheellisesti. Johdonmukaisella brändityöllä ohjaat mielikuvan muodostumista haluamaasi suuntaan. Vahva brändi herättää tunteita erilaisissa kohderyhmissä, mikä mahdollistaa liiketoiminnan kasvun.

Suunnitelmallisella brändin rakentamisella voit vaikuttaa siihen, millaiseksi kuva itsestäsi tai yrityksestäsi muodostuu.

 

Tahto – suunnitelmallisuus – toisto

Menestys ei tule hetkessä. Tarvitaan vahvaa tahtoa, toistoja, suunnitelmallista ja pysyvää pitkäjänteistä tekemistä. Kehittyminen tulee sitoutumisen ja toistojen kautta niin urheilussa, opiskelussa kuin brändityössäkin.

Saavutettu ja huolella rakennettu brändimielikuva jää uuden näkyvän brändin varjoon, mikäli tekeminen ei ole pitkäjänteistä ja toistuvaa tai se lopetetaan kokonaan. Pitkäjänteisyydellä ja toistojen kautta jätämme pysyvän muistijäljen.

Markkinointisi kattavuus ja muistettavuus kasvaa toistojen kautta, tavoittelemalla potentiaalisia asiakkaita useilla eri kanavilla. On hyvä tiedostaa, että useimmat ihmiset tarvitsevat jopa viidestä seitsemään näyttökertaa muistaakseen brändin.

 

Erotu erilaisuudella – ole mielitietty, tule valituksi

Pienikin brändi voi olla kiinnostava!  Yrityksen pieni koko voi olla myös vahvuus. Jos olet yksinyrittäjä, yrityksesi brändi voi olla oma henkilöbrändisi.

Asiakkaan ostopäätös tapahtuu hetkessä, myymäläesillepanossa tai verkkokaupassa, jossa on tarjolla useampi samantyyppinen tuote tai palvelukonsepti. Tunnettuudella, brändimielikuvalla on suuri vaikutus asiakkaan ostopäätökseen, olla mielitietty – valituksi tullut.

Moni yritys päätyy hintakilpailuun tai sekoittuu massaan, silloin tuote tai palvelu ei erotu muista. Yrityksen brändiä kannattaa rakentaa tietoisesti ja systemaattisesti. Hyvin brändätystä tuotteesta tai palvelusta olemme myös yleensä valmiita maksamaan enemmän.

 

Luotettava kumppanisi – suuri valtakunnallinen, sydämessämme paikallinen

 Brändin rakentamiseen tarvitset laadukkaan ja luotettavan kumppanin.

Meks on Mediakonserni Keskisuomalaisen markkinoinnin palvelukanava: luotettava ja kotimainen. Olemme aidosti valtakunnallinen, mutta kuitenkin sydämessämme aina paikallinen

Olet sitten pieni tai suuri, olet meille erityisen tärkeä – juuri sellaisena kuin olet. Me haluamme ymmärtää asiakastamme ja haluamme asiakkaidemme menestyvän.

Tekemistämme ohjaa vahva yhteishenki ja aito kiinnostus asiakkaitamme kohtaan. Asiakasymmärrys, oivaltavat markkinoinnin ja viestinnän mediatoteutukset syntyvät yhdessä – kumppanuudessa. Sinulle nimetyn yhteyshenkilösi kanssa yhteydenpito on helppoa, johdonmukaista ja mutkatonta.

Rakentamalla pitkäkestoisen ja suunnitelmallisen mediasuunnitelman pystymme etsimään kohderyhmääsi puhuttelevat mediat ja herättämään brändisi henkiin. Haluamme löytää kohderyhmääsi sopivan mediasekoituksen, yhdistämällä printti-, digi- ja ulkomainoskampanjat – erottuvasti, tunteita herättävästi – jätät pysyvän muistijäljen olemassa olevan asiakkaasi ja uuden asiakkaan verkkokalvoille.

 

Älä sulaudu joukkoon! Unelmoi isosti!

Jokaisen median tarkoitus on mahdollistaa asiakkaamme menestys – ja tehdä siitä kestävää. Suuresti ja pienesti – juuri sinun yrityksesi tarpeisiin.

Tehdään yhdessä sinunkin brändistäsi haluttu ja mielitietty.

 

Rakkaudesta vahvoihin brändeihin!

TIINA SIMONEN

Avainasiakaspäällikkö
Meks Etelä, Mediakonserni Keskisuomalainen
+358 40 675 5382 | tiina.simonen@media.fi