Talvilomalaisten aktivoimisessa duo on parempi kuin soolo

 

Monelle kuluttajalle talviloma on alkuvuoden kohokohta ja hyvä fiilis saa ostohalut hyrräämään. Talvilomaa suunnittelevien ja lomailevien tavoittamiseen käytössäsi on helppoja ratkaisuja aidosti paikallisessa ja kotimaisessa mainosverkostossamme, joka tavoittaa parhaimmillaan 3,1 miljoonaa 15-79-vuotiasta eri suomalaista kuluttajaa viikossa!

 

Oikeilla mediaratkaisuilla tavoitat eri-ikäisiä kuluttajia, autat heitä näkemään viestisi useammin ja vahvistat muistijälkeä. Mitä useammassa kanavassa viestisi nähdään, sitä varmemmin se johtaa toimintaan.

 

Meiltä saat helposti yhdellä kontaktilla mediaratkaisut; printti, digi, digitaalinen ulkomainonta, radio, some ja Google Ads. Monikanavainen mainonta jopa kolminkertaistaa kuluttajan aktivoitumista.
Mikä on viestisi talvilomalaisille? Kerro se meille ja suunnitellaan kampanja, jolla tavoitat kohderyhmän.

 

Helpoilla vinkeillämme saat talvimarkkinointiisi paljon buustia ja ideoita – tavoitteletpa paikallista näkyvyyttä tai valtakunnallista talvilomakattausta:

 

Liiku lomalaisten matkassa!

 

Digitaalinen ulkomainonta tapahtuu siellä, missä ihminen liikkuu ja se on loistava media herättämään kysyntää jo matkan varrella. Ulkomainonnalla markkinointisi liikkuu lomalaisten matkassa ja antaa erinomaisen tilaisuuden pohtia nähtyä mainosviestiä rauhassa ja  ostopäätöksen kypsyä.

 

Mainokset tulevat lomalaisia vastaan yllättävissäkin paikoissa ja ne luovat vaikuttavuutta sekä muistijälkiä. Diginäytöissä mainoksen voi nähdä Neste-liikenneasemilla, bussissa matkustettaessa, optimaalisesti teiden varsille tai ostopäätöksen aktivoimiksesi, lähelle liikekeskuksia sijoitetuilla suurilla näyttöpinnoilla. Verkostomme kattaa Suomen etelästä pohjoiseen ja tavoittaa viikossa jopa 2,5 miljoonaa eri katsojaa.

 

Digitaalinen ulkomainonta on älykästä, sillä mainontaa pyöritetään ajan, paikan ja sään mukaan. Esimerkiksi bussin lähestyessä automarkettia, voidaan näytöille pyöräyttää kyseisen marketin mainos. Mainontaa voi ostaa paikallisesti tai valtakunnallisesti, juuri kuten sinun bisneksellesi parhaiten sopii!

 

Vinkki!
Me tunnemme kohderyhmät ja tiedämme esimerkiksi ketkä kulkevat bussilla klo 14 ja mitä silloin kannattaa mainostaa. Tiedämme, ketkä tankkaavat eniten liikenneasemilla ja millainen mainonta tähän kohderyhmään parhaiten uppoaa. Kerro meille kohderyhmäisi ja me kerromme, missä tavoitat parhaiten!
 Tiesitkö, ottaessasi printin kumppaniksi valtakunnallisen digitaalisen ulkomainonnan kasvatat tavoittavuuttasi jopa 1,5 miljoonalla kontaktilla! 

 

Pidä kiinni hyvästä seurasta ja tavoita eri-ikäisiä!

 

Se, joka tavoittaa suomalaiset, on paras markkinointikumppani myös talvella! Tutkimustenkin mukaan turvalliset ja luotettavat mediat heijastuvat positiivisella tavalla myös brändiisi ja lisäävät luotettavuuttasi.

 

Meiltä saat helposti kampanjan 89 markkina-alueensa luetuimpaan paikalliseen sanoma- ja kaupunkilehteen, joista haetaan vinkkejä talviloman viettoon. Vahvojen alueellisten lehtimedioidemme painetut- ja digilehdet täydentävät hyvin toisiaan ja tavoitat niillä helposti eri-ikäisiä lukijoita. Voit muokata viestikärkeä puhuttelevaksi ja tavoittaa ostovoimaiset  kohderyhmät!

 

Vaikutatpa medioillamme valtakunnallisesti tai kohdennatpa alueellisesti, tavoitat suomalaiset luotettavassa kotimaisessa uutismediassa. Printti- ja digilehtemme tavoittavat 2,2 miljoonaa lukijaa viikossa. Laajemmalla kattauksella viestisi välittyy aina Helsingistä Enontekiöön!

 

Vinkki!
Loistava uutinen kampanjan toteuttamiseen vahvoissa paikallismedioissamme on, että Kansallisen Mediatutkimuksen 2022 mukaan kauppa on paikallista ja 85 % lukijoista suosii paikallisia liikkeitä ja palveluita. Kun haluat tavoittaa läheltä, suosi paikallisia uutismedioita!

 

Paikallinen digiuutismedia on ylivoimainen paikallisille yrityksille

 

Paikallisen lehden verkkopalvelu on tutkitusti  (Tietoykkönen 04/2022) kuluttajalle tärkeää ja mainossisältö paikallisessa digiuutismediassa on huomatumpaa, kiinnostavampaa ja aktivoivampaa, kuin mainokset valtakunnallisissa verkkopalveluissa tai somessa. Paikallinen digiuutismedia onkin ylivoimainen mainospaikka paikallisille yrityksille! Suurasiakkaille lokalisoiminen on helppo keino lukijoidemme puhuttelemiseen paikallisesti.

 

Paikallisia uutisia ja tapahtumia pitää tärkeänä sisältönä 91 prosenttia lukijoistamme. He tietävät, että medioistamme löytyvät vinkit talviloman viettoon. Koska paikallisen uutismedian verkkopalveluun tullaan paikallisen sisällön takia, tavoitat kuluttajat helposti tutussa ja luotettavassa verkkoympäristössä. Mainokset ovat lukijoidemme odottamia ja ne pääsevät osaksi kuluttajan arkea ja ovat osa paikallista, lukijalle tuttua uutisvirtaa.

 

Digilehdissämme mainoksesi näkyvät ja kulkevat talvilomalaisten mukana ympäri Suomen! Verkkosivujemme liikenteestä 70 prosenttia tulee mobiilista mutta mainoksesi luetaan laiteriippumattomasti ja laadukkaasti niin tietokoneen, tabletin kuin puhelimenkin näytöltä. Aktivoit kotona, matkalla ja määränpäässä!

 

Vinkki!
Ota printin kumppaniksi paikallinen digi! Miksi jättäisit mahdollisuuden hyödyntämättä, kun verkkonäkyvyydellä voit lisätä tavoittavuuttasi jopa 40 prosenttia? 

 

 

Niille, jotka rakastavat kaupunkeja

 

Kaupunkilomien ystävät tavoitat kaupunkilehdissä. Valittavanasi on 41 laadukasta lähimediaa, jotka löytävät ostokykyiset lukijansa ja luovat kysyntää siellä, missä lukijat asuvat ja paikalliset yritykset ovat. Mainonta suurimpien kaupunkilehtien osapainoksissa on painetun median kohdennettavuuden kärkeä, jossa kustannustehokkuus on huipussaan. Kaupunkilehdet ovat kaikkien saatavilla niin printtinä kuin verkossa! 

 

Vinkki!
Kaupunkialueilla luonteva kumppani on paikallinen bussimainonta. Tehostat helposti viestisi tavoittavuutta bussimainonnan paikannuksella ja ohjaat tehokkaasti kuluttajia kivijalkaan! 

 

Pysy samoilla talvitaajuuksilla

 

Mediatalo Keskisuomalaisen kolmella radiokanavalla kuulijakunta on tutkitusti vahvasti läsnä alueiden mainostajille! Paikalliset kanavamme uutisoivat alueen tapahtumista ja talvilomalaisten menovinkeistä. Radiolla pääset kuulijan korvien väliin, äänellä jätät vahvan muistijäljen ja viestit henkilökohtaisesti mutta tavoitat tuhansia.

 

Hyödynnä radion vahva potentiaali ja äänimaailman mahdollisuudet! Kuuntelijamääriä mittaavan Finnpanelin elokuun lukujen valossa Keski-Suomen, Pohjois-Savon ja Päijät-Hämeen alueet ovat radiokansa-määritelmän ytimessä: kun koko radion valtakunnallinen tavoittavuus on 87,9 % viikossa, on ko. alueen vastaava luku keskimäärin 90 %. Kaupallisen radion osalta ero on vielä merkille pantavampi: tavoittavuus alueilla on useita prosenttiyksikköä korkeampi kuin valtakunnallisesti. Päivämediana radio tavoittaa kuluttajat usein hyvin lähellä ostohetkeä ja se myös ohjaa kuluttajia nettiin hyvin vahvasti.

 

Vinkki!
Egtan  (European Association of Television and Radio  Sales Houses) vuoden 2020 tilastojen mukaan radiomainonta lisää kaikkien mainostajien verkkosivustojen liikennettä keskimäärin 21 %. PK-yrityksissä digimainonta kasvattaa verkkosivuston liikennettä jopa 37 %. Ota radion kumppaniksi digikampajana paikallisessa verkossamme! 

 

 

Tarjoa lomalaisille sisältöä elämään

 

Puhuttele talvilomalaisia omalla mainossisällölläsi ja tarjoa asiakkaillesi ajankohtaisia ja merkityksellisisä sisältöjä. Anna asiakkaittesi muistaa sinut ja ihana talviloma 2023! Vietetäänpä loma kotona tai matkoilla, janoavat talvilomalaiset talvitekemiseen ja -tuotteisiin liittyviä sisältöjä. Aiheita ja ammennettavaa löytyy paljon!

 

Vinkki!
Tarjoa inspiroivia ja viihdyttäviä sisältöjä esimerkiksi sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan avulla.

 

Kontekstuaalisella kohdentamisella tavoitat aiheesta kiinnostuneet

 

Oletko jo hyödyntänyt kontekstuaalista eli sisällön perusteella tapahtuvaa kohdentamista lehtiemme verkkosivuilla? Kontekstuaalisella mainonnalla tavoitat digilehtien lukijat paikasta riippumatta ja varmista, että mainoksesi tavoittaa juuri oikeasta aihepiiristä kiinnostuneen kohderyhmän.

 

Vinkki!
Talvella ihmiset ovat kiinnostuneita matkailuvinkeistä ja lähiseudun harrastus- ja tapahtumatarjonnasta – näistä me myös uutisoimme.
Hyvin suunniteltuna ja kohdennettuna kontekstuaalinen mainonta sopii kaiken tyyppisille mainostajille ja se voi nostaa mainokseksi huomioarvoa ja vaikuttavuutta useita kymmeniä prosentteja.


Viesti videolla

 

Videomainos on tarinankertojana ylivoimainen, sillä kuvan ja tekstin yhdistelmä kertoo enemmän kuin kuva tai tuhat sanaa yksinään.

 

Voit hyödyntää videoita useilla eri kanavillamme, kuten verkkosivujemme monipuolisissa videoratkaisuissa, busseissa, Neste-liikenneasemilla sekä jättimäisillä Big One -näytöillä. Liikkuva kuva on vahva mainosmuoto niin brändimainontaan kuin taktiseen kampanjointiin.

 

Vinkki!
Ota hyöty irti videostasi ja tavoita sekä verkkosivuillamme että digitaalisessa ulkomainonnassa. Suunnittele mainoksesi niin, että tärkein asia tulee esille heti mainoksen alussa. Varmista, että mainoksesi viesti välittyy katsojalle myös ilman ääntä.

 

 

Kysy tarjous talvilomalaisten tavoittamiseen heti! Saat sen nopeasti.

 

Mediatalo Keskisuomalaisen monipuolisesta mediakattauksesta löydät kustannustehokkaat kampanjaratkaisut, joilla tavoitat talvilomalaiset. Kohdenna viestisi paikallisesti tai valloita valtakunnallisesti, autamme löytämään parhaat kanavat. Vaikka yksikin media nappaa, kasvavat saalistasi useammalla. Talvilomalaisten tavoittamisessa duo on parempi kun soolo!

 

Oletko suurasiakas tai mediatoimiston edustaja ja haluat viestiä valtakunnallisesti?

 

Meks suurasiakasmyynti palveluksessasi

 

Jos tarpeesi on paikallisten tavoittaminen oman alueesi medioissa, kysy vinkit paikkakuntaisi parhaista mediapaketeista suoraan markkina-alueesi asiantuntijalta

 

Katso alueesi asiantuntija täältä

 

Tietoykkönen 04/2022, Kantar Yhteistavoittavuustutkimus 2022, KMT 2022, Finpanel 08/2022